Første julaften! Hvordan gikk det?

Trappetrollet

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Ja da var kvelden vel overstått. Her var vi kun oss tre og mine foreldre. Det gikk fint, stille og rolig. Hverken baby eller hund ble tvunget i noe de ikke skulle ha, av ivrige besteforeldre :p Mamma bladde i babyalbumet mitt og fant ut at jeg fikk grøt da jeg var 3 måneder men sa bare "det var det som var normalt den gangen, men det er ikke sikkert det er sånn nå da". Ferdig med det... :)

Hvordan gikk det med dere? :)
 
Det gikk over all forventning! :) null grin hele dagen, bare blid og fornøyd, lekene var ikke så spennende men papiret lagde veldig spennende lyd om man tok på det :p men her er det bonusbarn så imorgen tidlig så bærer det avgårde hjemover, med 6 timer i bil for å feire enda en jul, det gjenstår å se om det går like bra da også :)
 
Det var veldig spesielt med tanke på at jeg fikk positiv test forrige julaften! Småen har skreket i mange timer to dager på rad nå,så det har vært slitsomt. Kanskje litt overstimulering... skal ihvertfall begynne ned litt strenge rutiner på både han og mora etter nyttår :p
Men har fått mange nye duppeditter som lager lyd som kan gi meg hueverk <3 ellers var han eksemplarisk helt til natta <3
 
Det gikk over all forventning! :) null grin hele dagen, bare blid og fornøyd, lekene var ikke så spennende men papiret lagde veldig spennende lyd om man tok på det :p men her er det bonusbarn så imorgen tidlig så bærer det avgårde hjemover, med 6 timer i bil for å feire enda en jul, det gjenstår å se om det går like bra da også :)

Så bra! Lykke til med neste feiring, det går sikkert kjempefint det også, får vi satse på :D
 
Det var veldig spesielt med tanke på at jeg fikk positiv test forrige julaften! Småen har skreket i mange timer to dager på rad nå,så det har vært slitsomt. Kanskje litt overstimulering... skal ihvertfall begynne ned litt strenge rutiner på både han og mora etter nyttår :p
Men har fått mange nye duppeditter som lager lyd som kan gi meg hueverk <3 ellers var han eksemplarisk helt til natta <3
Ha ha.... Ja det er mange som liker å gi duppeditter som gir oss foreldrene hodepine :p fikk heldigvis ingen selv i år!

Vi hadde også en spesiell dag pga. testen. Fikk også første positive julaften i fjor!
 
Ha ha.... Ja det er mange som liker å gi duppeditter som gir oss foreldrene hodepine :p fikk heldigvis ingen selv i år!

Vi hadde også en spesiell dag pga. testen. Fikk også første positive julaften i fjor!

Samme her faktisk :p rart å tenke på at vi sto med en positiv test for et år siden og nå sitter vi med hvert vårt lille mirakel, hvor ble tiden av? :eek:
En ting er sikkert og visst, å teste positivt på julaften er den fineste gaven og overraskelsen jeg noensinne har fått <3
 
Det ble rot med duppene til lille... han fikk vognduppen fra 16.30-18.30 i yttergangen til mine foreldre ;) så var det mat,bleieskift og julegaver.

Etter det ble det trilletur og lufting av hund. Lille sovnet,men våknet etter kort tid. Var blid og fornøyd i en times tid,før han slo på bryteren. Da var det skriking og vi dro hjem i 22.30 tiden. Han sovnet omsider i senga si ganske kjapt :)

Vi sliter veldig med å få han til å sove andre plasser enn vogna og vet ikke hva vi skal gjøre :/
 
Gikk supert, ingen grining. Vi kom til gården 17, vi spise forrett mens han lå på gymmen. Før hovedretten fikk han mat og ned på gymmen igjen. Etter hovedretten kom han opp i fanget på diverse besteforeldre (alle 4 var der) og var sosial til etter pakkeåpningen. Kl 20 var han stuptrøtt og fikk pysj og mat og sovna i hendene mine - sov til kl 08 i dag tidlig [emoji3] han fikk så mange gaver at det er nesten for galt syns jeg. Liker ikke pakkehysteriet vi har i dag! Neste år blir det nok livete [emoji23]
d1a970a1f6f41e402a1cc1e7230bfbab.jpg
 
Gikk bra hele dagen, var litt rundt på alles fang og jeg fikk spist nesten hele julemiddagen mens han sov. Men tydelig at det ble for mye liv med ni personer og masse bråk for han våknet igjen etter jeg hadde lagt han på kvelden. Tok han inn i stua og kosa med han noen timer før vi la oss igjen rundt 23. Gråt og sovnet til slutt ved siden av med puppen i munnen, trygt og godt. Men er veldig fornøyd med julaften med to små under to år. <3

Glemte å nevne det, men vi overnattet hos noen til 1. juledag så der var nok mye nytt av den grunn også.
 
Last edited:
Her slo lille seg vrang før vi fikk gjester, ble stress for oss da. Lå og koste seg på babygymmen når maten kom på bordet, og midt i måltidet kom det to ladninger i bleia, de bråket så heftig at hele bordet lo! Måtte løpe å bytte på han, men det hadde allerede kommet ut både oppe og på sidene, så det ble ingen pene bilder av han på julaften [emoji14]
 
Han var eksemplarisk før maten kom på bordet. Da var det bare hyl og skrik til de siste 5 min av middagen. Så ble lite julemat på mor i år. Etter maten var han rolig og fornøyd igjen. Typisk! :haha: Fikk lånt et rom for å kunne legge han til vanlig tid, men det funket dårlig. Han taklet ikke de nye omgivelsene så måtte sette meg inn hos han en halvtimes tid til han sovnet. Våknet etter en snau time får han hylte igjen. Så da tok jeg han bare opp og så fikk han være våken resten. Satte han etterhvert i bilstolen hvor han tilslutt sovnet uten å bli vekt før vi kom oss trygt hjem etter avreise. Og klarte til og med å få han over i sengen når vi kom hjem uten at han våknet.

Dagen etter så merket vi veldig godt at han var preget av julaften. Han bare sov og sov store deler av dagen.
 
Back
Topp