Første jul som alenemor. et par spørsmål

mammatilstorm

Elsker forumet
Lurer litt på om hvordan jeg skal gjøre det med gaver. Burde jeg gi gaver til eks svigerfamilie FRA Storm? tante og onkel som også er fadder? eller skal pappaen stå for det? trenger litt meninger og hjelp :-)
 
Jeg synes det er pappaens ansvar å kjøpe gaver til sin del av slekten, men ikke alle fedre er like flinke til gavekjøp da... I en familie jeg kjenner er det farmor som trår til og hjelper barnet med gavekjøp til farsslekten. Tror ikke noen tenker at det er ditt ansvar, men det er trist for gutten dersom han ikke får hjelp. 

Dersom han lager hjemmelagde gaver ville jeg likevel laget til farsslekten også. Hvis han f.eks. maler kopp til mormor kan han like gjerne male kopp til farmor i samme slengen likesom.
 
Barna og jeg kjøper kun gave til barnefar etter bruddet, så sørger jeg for gaver til min familie og han for gaver til sin familie fra barna.
Jeg kjøper egen gave fra MEG til gullbryllup til hans foreldre osv, men barnefar ordner da gave fra seg og barna. Han ordner til sin familie, og jeg til min familie. 
Faddere har jeg ingen erfaring med, da ingen av barna våre er døpt. Men ville tenkt at han sørget for sine venner/familiemedlemmer og omvendt. 
 
Back
Topp