Første jordmortime!

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hadde min aller første jordmortime igår, 18+4! :)
Var litt gøy å kunne fortelle at vi hadde har vært på oul, og venter en liten prins.
"Åååhhh" sa hun da med et smil om munnen. :)

Jeg fikk tatt hb for første gang i dette svangerskapet, og levert mitt første urinprøve, som også var bra.
Men... blodtrykket var jo lavt da. Det var det sist gang også. Så hun lurte på om jeg var mye svimmel osv, og at jeg må ta det litt mer ro med brå bevegelser osv.

Ifølgen vekten hadde jeg gått ned en kilo, men jeg tror det er fordi jeg har en annen vekt hjemme.

Ellers snakket hun mye om prevensjon, siden vi er så utrolig fertile.
"Siden dere klaffer med en gang, må dere passe ekstra på..."
Men jeg aner ikke hva jeg vil ha. Om vi ikke skal ha flere barn nå, vi skulle jo bare ha ett barn, og venter nå nummer tre, er jeg usikker på å proppe i kroppen masse kunstige hormoner. Men skummelt med spiral osv, så vi får se.

Jordmoren jobber veldig lite der, så jeg må muligens også gå hos den andre jordmoren der innimellom, om det blir lang ventetid. Men det får gå. Neste time ble rett før nyttår! :)

Og på vei ut så jeg jo en vakker liten gutt på 7 uker, med lyseblått strikkesett. Gleder meg nå masse til å få min egen lille prins! Lyst til å begynne strikke også, men er jo helt nybegynner.

Så utrolig koselig.. Hadde du med deg mannen din? Lurer på om det er vanlig liksom? Jeg ska til jordmor første gang lille juleaften og oul 22.12:)

Jeg var første gang hos jordmor i dag jeg også :)

Er 15+1 i dag :) gøy å høre hjertelyd og en liten titt med ultralyd :) alt så bra ut med de 2 små inni magen.

Vi snakket ikke om prevensjon men jeg har ikke tenkt på det heller foreløpig heller så kanskje det kommer etterhvert :)

Så utrolig koselig.. Hadde du med deg mannen din? Lurer på om det er vanlig liksom? Jeg ska til jordmor første gang lille juleaften og oul 22.12:)

Mamma jobber på en helsestasjon og sier det er ganske vanlig at mannen er med.. Mannen min skal ikke være med på den første, han føler ikke behovet enda og jeg føler heller ikke jeg må ha han der :) Men jeg har jo mamma på jobb der da..

Mamma jobber på en helsestasjon og sier det er ganske vanlig at mannen er med.. Mannen min skal ikke være med på den første, han føler ikke behovet enda og jeg føler heller ikke jeg må ha han der :) Men jeg har jo mamma på jobb der da..
Aha, men da er det jo helt opp til oss;) har egentlig ikke noe behov for at han er med, viktigere med oul:)

Aha, men da er det jo helt opp til oss;) har egentlig ikke noe behov for at han er med, viktigere med oul:)

Nettopp, for oss også og vi har OUL på samme dag som timen hos jm.. Fedrene har jo ikke rett på lønnet fri til disse tingene heller, så da får man velge sine "kamper" :) Mannen hadde mistet en full dags lønn hvis han hadde blitt med på begge tingene, istedenfor 1time..

Nettopp, for oss også og vi har OUL på samme dag som timen hos jm.. Fedrene har jo ikke rett på lønnet fri til disse tingene heller, så da får man velge sine "kamper" :) Mannen hadde mistet en full dags lønn hvis han hadde blitt med på begge tingene, istedenfor 1time..
Ja det gjør nesten samboeren min også... Vi har time til oul dagen før jordmor, så da får det bli med det:)

Tror de fleste jordmødre bare syntes at det er fint at våre kjære er med så de iallefall har hilst på. Så blir det vell litt opp til hvert enkelt par om hvor ofte han er med, om han vil være med, om hun vi ha ham med, hvor/hvordan han jobber(gubben her jobber nesten en time unna og føler ikke han kan ta seg fri til masse kontroller), hvilke nr i rekka dette barnet er osv(Husker gubben min var med på flere kontroller med nr 1 enn med nr 2 fx). Ultralyder kan jo være fint å ha med seg mannen på, for da får han mulighet til å se det lille gullet og får knyttet seg til dette lille livet som vi allerede knytter oss til fra den positive testen! Er det noen spessielle timer en vil ha med seg sin kjære på så kan det også være greit å planlegge litt, fx høre med gubben hvilke dager og når på dagen det er lettest for ham å få fri fx og bestille time så godt som mulig deretter.

Mannen min ønsket å være med på den første timen hos jm i uke 13. Han ville veldig gjerne høre hjertelyden :)

Jeg dro alene til jm, og kommer sikkert til å fortsette med det en stund til hvertfall :) foreløpig har han vært med på ultralyder, men han må være med en gang for å signere farskapspapirer :) tenker også at han kan bli med når vi skal snakke om fødselen, slik at han kan få spørre om det han har behov for!

Back
Topp