Første jordmortime!

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hadde min aller første jordmortime igår, 18+4! :-)
Var litt gøy å kunne fortelle at vi hadde har vært på oul, og venter en liten prins.
"Åååhhh" sa hun da med et smil om munnen. :-)

Jeg fikk tatt hb for første gang i dette svangerskapet, og levert mitt første urinprøve, som også var bra.
Men... blodtrykket var jo lavt da. Det var det sist gang også. Så hun lurte på om jeg var mye svimmel osv, og at jeg må ta det litt mer ro med brå bevegelser osv.

Ifølgen vekten hadde jeg gått ned en kilo, men jeg tror det er fordi jeg har en annen vekt hjemme.

Ellers snakket hun mye om prevensjon, siden vi er så utrolig fertile.
"Siden dere klaffer med en gang, må dere passe ekstra på..."
Men jeg aner ikke hva jeg vil ha. Om vi ikke skal ha flere barn nå, vi skulle jo bare ha ett barn, og venter nå nummer tre, er jeg usikker på å proppe i kroppen masse kunstige hormoner. Men skummelt med spiral osv, så vi får se.

Jordmoren jobber veldig lite der, så jeg må muligens også gå hos den andre jordmoren der innimellom, om det blir lang ventetid. Men det får gå. Neste time ble rett før nyttår! :-)

Og på vei ut så jeg jo en vakker liten gutt på 7 uker, med lyseblått strikkesett. Gleder meg nå masse til å få min egen lille prins! Lyst til å begynne strikke også, men er jo helt nybegynner.

Hadde min aller første jordmortime igår, 18+4! :-)
Var litt gøy å kunne fortelle at vi hadde har vært på oul, og venter en liten prins.
"Åååhhh" sa hun da med et smil om munnen. :-)

Jeg fikk tatt hb for første gang i dette svangerskapet, og levert mitt første urinprøve, som også var bra.
Men... blodtrykket var jo lavt da. Det var det sist gang også. Så hun lurte på om jeg var mye svimmel osv, og at jeg må ta det litt mer ro med brå bevegelser osv.

Ifølgen vekten hadde jeg gått ned en kilo, men jeg tror det er fordi jeg har en annen vekt hjemme.

Ellers snakket hun mye om prevensjon, siden vi er så utrolig fertile.
"Siden dere klaffer med en gang, må dere passe ekstra på..."
Men jeg aner ikke hva jeg vil ha. Om vi ikke skal ha flere barn nå, vi skulle jo bare ha ett barn, og venter nå nummer tre, er jeg usikker på å proppe i kroppen masse kunstige hormoner. Men skummelt med spiral osv, så vi får se.

Jordmoren jobber veldig lite der, så jeg må muligens også gå hos den andre jordmoren der innimellom, om det blir lang ventetid. Men det får gå. Neste time ble rett før nyttår! :-)

Og på vei ut så jeg jo en vakker liten gutt på 7 uker, med lyseblått strikkesett. Gleder meg nå masse til å få min egen lille prins! Lyst til å begynne strikke også, men er jo helt nybegynner.
Så flott at du hadde en god opplevelse! Gleder meg til uke 24 når jeg skal :-) da skal tom mannen være med :-D

Gøy med time til jordmor! :) Jeg MÅ huske å bestille time i morgen! Det blir min andre time hos henne.

Ja, jeg smelter veldig når jeg ser andre spedbarn!

18 des klokken 9 her :-P hehe. Blir min andre gang. Var i uke 9. Er i uke 23 når jeg skal denne gang. Av en merkelig grunn så ville hun ikke ha meg inn på julaften, som vi da reknet oss til var starten på uke 24 :-P hehe

18 des klokken 9 her :-P hehe. Blir min andre gang. Var i uke 9. Er i uke 23 når jeg skal denne gang. Av en merkelig grunn så ville hun ikke ha meg inn på julaften, som vi da reknet oss til var starten på uke 24 :-P hehe
Hehe.. så morsomt! Da er vi 3 på samme dag! Og innenfor en time :-P må oppdatere her! Var også i uke 9, men da som infodag.. dvs ingen undersøkelse..

18 desember 10:30 her, hehe. Blir første kontroll hos jordmor :)

jeg skal den 16. første timen hos jm. Spennende å hilse på da, og blir spennende å ta mål av magen! Iiiik

jeg skal den 16. første timen hos jm. Spennende å hilse på da, og blir spennende å ta mål av magen! Iiiik
Har du ikke tatt mål av magen? Legen min har gjort det siden uke 12.. ligger fint på kurven da :-)

Har du ikke tatt mål av magen? Legen min har gjort det siden uke 12.. ligger fint på kurven da :)

Nei vært ofte med lege men han sier jeg får ta de kontrollene hos jm. Har kun levert urinprøve i uke 8 også..

Jeg var hos lege i uke 12, men hun tok ikke noe mål av meg. Har ikke fått jordmortime før i uke 24. Skal man ha noe i uke 18?

Jeg var hos lege i uke 12, men hun tok ikke noe mål av meg. Har ikke fått jordmortime før i uke 24. Skal man ha noe i uke 18?
Bare OUL.. første jordmortime i uke 24 her også :-) har vært mye hos legen, og vi har målt hver gang.. men hun virker veldig intr i svangerskap da :-)

Back
Topp