Første jordmortime i morgen!

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Kjenner jeg er spent på den første timen hos jordmor i morgen, men tror nok det kommer til å gå bra :-) hun jeg egentlig skulle til var blitt syk så da ble jeg ringt om jeg ville gå til en annen jordmor, og hun virket så hyggelig og koselig ut da jeg snakket med henne i telefonen :-) er hun så koselig som hun var i telefonen så håper jeg at jeg kan gå til henne fast :-) og så blir det vel lytting etter hjertelyden også i morgen, spennende! :-) til dere som har vært hos jordmor før, hva gjør man på første time? :-)

Kjenner jeg er spent på den første timen hos jordmor i morgen, men tror nok det kommer til å gå bra :-) hun jeg egentlig skulle til var blitt syk så da ble jeg ringt om jeg ville gå til en annen jordmor, og hun virket så hyggelig og koselig ut da jeg snakket med henne i telefonen :-) er hun så koselig som hun var i telefonen så håper jeg at jeg kan gå til henne fast :-) og så blir det vel lytting etter hjertelyden også i morgen, spennende! :-) til dere som har vært hos jordmor før, hva gjør man på første time? :-)
Jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt, visste at man kunne gå til jordmor uten om ultralyd

Spørs jo litt om det er første kontroll eller ikke.. jeg var der ganske tidlig, så vi snakket bare om alt mulig rundt graviditeten og hvilke tilbud som finnes i kommunen til gravide (ulike infodager og kurs bl.a).. regner ellers med at hun gjør som legen - tar symfysemål og kjenner på livmora, lytter etter hjertelyd.. snakker om vekt og kosthold..

Min jordmor ville gjerne at jeg hadde med meg spørsmål osv.. skrive ned når jeg kommer på det.. så kan man snakke rundt det..

Jeg skal også til jordmor første gang i morgen, spent. Lurer på hva hun kommer til å gjøre.

Første timen er ofte veldig "praktisk".
Da går hun gjerne gjennom svangerskapspapirene, veier, måler symfyse, lytter etter fosterlyd om man er langt nok på vei...
Man får informasjon om mat, får med med brosjyrer osv.
Og så er det veldig lagt opp til dine egne spørsmål. :-)

Ja, er jo lurt å følge me hvordan det går i svangerskapet :-) i tillegg tar de jo prøver av urin og sikkert blodprøver også :-) men det er jo ikke ofte man trenger å gå til jordmor :-)
Jeg trodde bare man gikk når man var på ul jeg :P skal spørre til uka når jeg skal dit

Jeg trodde bare man gikk når man var på ul jeg :P skal spørre til uka når jeg skal dit
Nei, jeg tenker det er lurt å ihvertfall dra på ett par jordmortimer :-) der har du også mulighet til å spørre om det du lurer på om svangerskapet eller om fødsel eller andre ting man lurer på :-) men du ser jo selv, men det er lurt og det anbefales å dra til jordmor eller lege på svangerskapskontroll :-)

UL er jo på sykehuset, mens kontrolltimer hos jordmor er i kommunen (som regel knyttet til helsestasjonen).. Kan jo være noen jordmødre som har UL-apparat, men..

UL er jo på sykehuset, mens kontrolltimer hos jordmor er i kommunen (som regel knyttet til helsestasjonen).. Kan jo være noen jordmødre som har UL-apparat, men..
Hakke vært på ul på sykehuset :) vært hos en jordmor tjeneste der jeg bor

Back
Topp