Første jordmor time?

Jeg skal ha første kontroll i dag, 7+3. Føler egentlig det er litt vel tidlig. Men da blir det vel bare lengre til neste kontroll :)

Jeg har fått time i neste uke, da er jeg ca 7+6. Det er litt tidlig, men får startet med blodprøver etc. Kjenner at jeg denne gangen trenger litt oppfølging og at det skjer noe. Sist gang endte jo tragisk, og jeg er litt aspeløv kjenner jeg. Ikke at jeg får gjort noe fra eller til, men hjelper på hodet.

Jeg ringte for flere uker siden. Det var ikke ledig før jeg er 12+1. Jeg syns det var lenge til når jeg ringte, men det er i grunnen helt ok nå, da jeg har vært i dårlig form de siste ukene. Satser på at jeg er litt bedre om to uker :)

Jeg har første time på helsestasjonen med jordmor når er 9+0. Blir jo blodprøver, urinprøve osv. Aner ikke om er tidlig eller ikke :happy:

Jeg skjønte det var stor pågang i bydelen, og legen min er på ferie så jeg hadde i går da jeg var 8+5.
Det var veldig greit egentlig - fikk fylt inn helsekort, og hun informerte om tilbudet de har hver torsdag hvor man kan komme på drop-in for spørsmål eller for å ta enkel ultralyd. Er en liten fare for at jeg blir stamgjest hver torsdag bare for å roe nervene med at det fortsatt er noe inni der..

Første time 8+4, skal tilbake på time 13+5. jordmor har muligheit til å følge opp med time hver mnd om en ønsker det :Heartred

Jeg var hos legen 7+0 for blodprøver, også har jeg neste time hos legen 11+0 for å hente papirer osv, ultralyd er 13+, også tenker jeg å gå til jordmor etter det. :happy:

Jeg har vært hos legen når jeg var 7+5, trodde jeg skulle få tatt blodprøver da, men prøvene i mai var fine så trengte ikke nå. Ventet en stund med å ringe jordmor, men fikk time der når jeg er 11+4 tror jeg, skal til legen når jeg er 11+5 igjen også for blodprøver da.

Var hos jordmor i dag. Fikk helsekort for gravide, målt blodtrykk og levert urinprøve. So far so good :happy:

Første kontroll hos fastlegen igår 9+6. Tok div prøver, sendte søknader til sykehuset og fikk helsekort. Hun sa jeg kunne ta kontrollen hos jordmor neste gang, men at det ikke er før i uke 20-og-noe.. Syns det er litt vel lenge til :think005 Uansett gøy å være i gang!

Forrige gang hadde jeg all oppfølging hos jordmor så tenker å gjøre det denne gangen også, skal prøve å få en time iløpet av de neste ukene, selv om jeg føler det er litt tidlig (uke 6+ nå) men føler det hadde vært greit å snakke om svangerskapspenger, spesielt i første trimester trenches:wtf:
Mener å huske det var nærmest måntlig oppfølging hos jordmor her sist :)

Var hos jordmor i forrige uke (7+0). Fylte ut helsekortet, urinprøve, blodtrykk, pratet og hun sendte henvisningene til sykehuset for ordinær og tidlig ultralyd.

Syns første jordmor time gikk alt for fort.. Fikk vel 25 min pga forsinkelse hos jordmor og hun brukte for mye tid på halvrelevant «smalltalk» i starten. (Skjønner at det sikkert er for å bli litt kjent osv). Men fikk verken tatt blodtrykk eller blodprøve. Fikk kun levert urinprøve, fylt ut helsekort og søkt fødeplass. Jeg hadde jo noen få spm angående fødeplass og da går jo tiden fort. Så sitter igjen med følelsen av at det hele var hastet og ville gjerne tatt blodtrykk og blodprøve for å sjekke at alt var greit. Andre som har opplevd lignende?

Jeg skjønte det var stor pågang i bydelen, og legen min er på ferie så jeg hadde i går da jeg var 8+5.
Det var veldig greit egentlig - fikk fylt inn helsekort, og hun informerte om tilbudet de har hver torsdag hvor man kan komme på drop-in for spørsmål eller for å ta enkel ultralyd. Er en liten fare for at jeg blir stamgjest hver torsdag bare for å roe nervene med at det fortsatt er noe inni der..
Her har ikke jordmødrene ultralyd engang.

Her har ikke jordmødrene ultralyd engang.
Ikke hos meg heller. Visste ikke at noen har den muligheten jeg. Det virker jo veldig lurt, når mange er redde og engstelig før man begynner å kjenne liv. :shy:

Back
Topp