Første jordmor time

Hormonella91

Blir kjent med forumet
Hei! Har dere hatt deres første time hos jordmor? Jeg skal i dag (uke 11+5) å er sykt spent...

Har drømt så sykt mye ekkelt i det siste, alt fra at de ikke finner hjerteslag til at jeg plutselig aborterer... Så har virkelig vært litt "nedi-mellom" i det siste, selv om alt tilsynelatende er bra å jeg føler meg gravid.

Her er det lege i uke 12, og jordmor til neste kontroll. Vet ikke når den er, merker jeg, har ikke fått innkalling enda, venter på time i posten.

Jeg var også hos lege i uke 12 og fikk beskjed om at det først var i uke 16 som er vanlig å gå første gang til jordmor. Så jeg skal ikke før 14 mars. Er nå i uke 13+4

Nei skal i mars. Var på første kontroll hos legen noe som egentlig var bortkastet

Jordmor på vår helsestasjon sa at det var vanlig å sette opp time fra uke 10 så vi var der for halvannen uke siden :happy: Var et kjempefint møte. Fikk spurt alle spørsmål vi hadde (vi er førstegangs foreldre) og tok blodprøver, målte blodtrykk osv. Skal tilbake i uke 14 for å ta noen blodprøver som måtte gjøres etter uke 12.

Jeg var i dag. Hun klarte å streife hjertelyden som hun sa, men livmoren er ikke helt oppe av bekkenet enda.(12+4)
Målte blodtrykket, sjekket urinen og fylte ut skjemaer.
Får ekstra oppfølgning pga depresjon sist, og det snakket vi litt om. Sårt tema kjenner jeg.
Håper at det ikke blir slik denne gangen.

Nei. Skulle ringt i dag men glemte det. Har ett problem med amming og fikk vite hvorfor når jeg slutta å amme nr 2. Tenkte å få jordmor til å ordne med dette i forhold til sykehuset osv ganske tidlig så kanskje jeg får ammet denne gangen.

Hei! Har dere hatt deres første time hos jordmor? Jeg skal i dag (uke 11+5) å er sykt spent...

Har drømt så sykt mye ekkelt i det siste, alt fra at de ikke finner hjerteslag til at jeg plutselig aborterer... Så har virkelig vært litt "nedi-mellom" i det siste, selv om alt tilsynelatende er bra å jeg føler meg gravid.
Hvordan gikk det? :)

Jordmor på vår helsestasjon sa at det var vanlig å sette opp time fra uke 10 så vi var der for halvannen uke siden :happy: Var et kjempefint møte. Fikk spurt alle spørsmål vi hadde (vi er førstegangs foreldre) og tok blodprøver, målte blodtrykk osv. Skal tilbake i uke 14 for å ta noen blodprøver som måtte gjøres etter uke 12.
Akkurat det var vanlig på vår helsestasjon også. Nesten så de synes jeg var litt sent ute ;) hehe.

Jeg var der etter 12 uker, for fikk beskjed om at det var da blodprøvene skulle tas. Jordmor var veldig ivrig etter å lytte til hjertelyd, men til min store bekymring fant hun den ikke.. Så timen skapte bare mer bekymring enn den gjorde godt! Heldigvis har fastlegen min ultralyd, så fikk sjekket der nå til uka at alt var fint :happy::happy:

Jeg er i uke 7+6 og skal til jordmor på tirsdag Førstegangsfødende, så er veldig spent

Jeg skal til jordmor om 10 dager. Er da 11+5. Heldigvis ordnet jordmor det sånn at jeg fikk en imellom time. Altså så blir det ikke tatt noen prøver hos jordmor men det blir samtale og hjertelyd. Har time til legen for prøver så da kunne hu få meg inn. Er litt glad det er gjort sånn at det er to jordmødre i kommunen, men stakars hu siden hu får alle nå pga sykmelding av hu jeg egentlig skal gå til.

Back
Topp