Første jordmor time??

Fiona

Flørter med forumet
Snakket m fastlegen for ett par dager siden og spurte hva som skjer med jordmor osv. Han sa at jeg når som helst kunne komme innom for å ta blodprøver og å fylle ut papirer. Så skulle jeg få ord.ul time og etter det skulle jeg få time hos jordmor...

Er ikke det litt lenge å vente? Jeg kunne tenkt meg jm time nå snart jeg. Tror dere jeg kan kontakte jm selv å bestille time?

Sniker
Jeg måtte ringe til jm selv å bestille time sist gang.

På mobilen. Digger appen ♥

Jeg måtte bestille time til jordmor selv. Bare ring og så finner de time til deg

Sier som de andre. Ring den lokale helsestasjonen og få deg en time. Tror det er rundt uke 12 du skal ha første timen hos jm, men jeg skal ikke si det 100 % sikkert. Det er i hvert fall før OUL. Lykke til:)

Her er det vanlig med førte jordmortime i uke 24. Man ringer selv etter oul. Første kontroll er vanligvis hos lege mellom uke 8 og 12 for blodprøver, henvisning til oul og utfylling av papirer :)

Jeg ringte å bestille jordmor selv men får ikke komme til hun før i uke 24. Første kontroll skal taes til lege i uke 12 hvor man føler ut papirer og tar blodprøver :-) syns det er lenge å vente på en jordmortime, men sånn er det dessverre bare her

Snakket m fastlegen for ett par dager siden og spurte hva som skjer med jordmor osv. Han sa at jeg når som helst kunne komme innom for å ta blodprøver og å fylle ut papirer. Så skulle jeg få ord.ul time og etter det skulle jeg få time hos jordmor...

Er ikke det litt lenge å vente? Jeg kunne tenkt meg jm time nå snart jeg. Tror dere jeg kan kontakte jm selv å bestille time?
Jeg skal forresten i uke 16.

Her vil de ha alle inn til første jordmor time i uke 16 :) Man ringer og bestiller selv etter første kontroll hos lege.

I de forrige svangerskapene mine hadde jeg legekontroll i uke 12 og første jordmortime i uke 24. Nå bor jeg i en annen kommune og fikk beskjed om jordmorkontroll i uke 16. Så det varierer sikket fra kommune til kommune.

Back
Topp