Første jm time

lillesimone

Glad i forumet
Har min første jm time i dag. Er spent er uke 15+5 og håper hun tar en ul også er også spent på om hun går igjennom tidligere fødsel....

Lykke til [emoji4]

Lykke til! Jeg har min første på fredag[emoji4]

Det gikk veldig fint. Skal ha ekstra oppfølging pga.nyreprb. fikk høre lillehjerte 154 får ikke føde lokalt men må til nærmeste sykehus og det er greit.
Skal til sykehuset på mandag til nyrespesialist og gyn.ved føden for å lage en kjøre plan i svangerskapet.

Det gikk veldig fint. Skal ha ekstra oppfølging pga.nyreprb. fikk høre lillehjerte 154 får ikke føde lokalt men må til nærmeste sykehus og det er greit.
Skal til sykehuset på mandag til nyrespesialist og gyn.ved føden for å lage en kjøre plan i svangerskapet.
Bra at du blir fulgt opp [emoji4] Her gikk det også fint [emoji4] fikk høre hjerteslag [emoji7]

Skal ikke til jordmor før jeg er i uke 20. Lurer også på hva som skjer på denne timen? Pratetime?:)

Skal ikke til jordmor før jeg er i uke 20. Lurer også på hva som skjer på denne timen? Pratetime?:)

Jeg har første time hos jordmor når jeg er 16+5. Hva skjer på denne timen egentlig? :)
Jeg hadde første time ganske tidlig, men regner med det er ganske likt [emoji6]
Hadde med urinprøve og fikk ett stikk i fingeren. Hørte på hjertelyden, men mesteparten av tiden gikk til å prate. Spurt om jeg hadde noen sykdom og om det var arvelige sykdommer i familien osv..

Prata om hvordan jeg hadde det, hvordan ting gikk, funka det på jobb og kjente jeg meg bra. Sånt der. Jeg var der rundt uke 12, så fikk beskjed om å komme tilbake to uker etterpå for å høre hjertelyd.
Litt måling og veiing. Husk å ha med urinprøve.
Fikk ett lite lass med brosjyrer på vei ut døra.

Også greit å huske på at det ikke er usannsynlig at man griner, så om det påvirker sminke og slikt, ha med løsning for å fikse det ;)

Back
Topp