Første JM time overstått

hennipenni

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Og det var så godt å få snakket med henne ang mine tanker om fødselen. Hadde på grensen til styrtfødsel sist (4 timer fra første tegn/rie), så er veldig redd for at det skal gå mye raskere denne gang. Men hun fikk roet meg en del og mente at jeg rekker inn til sykehuset (15 min kjøring), og at det ikke er sikkert det går super raskt. Men at det sannsynligvis blir en raskere fødsel enn sist.
Men hun var også veldig klar på at jeg må reise inn så snart jeg kjenner noe som minner meg om rier :p Det fikk jeg beskjed om etter fødsel med storebror, at neste gang jeg føder må jeg komme med en gang riene starter.
Så det blir spennende tider når termin nermer seg! Sålenge jeg slipper å føde på baderomsgulvet hjemme, eller i bilen er jeg fornøyd :D

Håper ikke jeg skremmer noen med fødselstankene mine :p Men er godt å dele det med andre.
Noen andre som hadde rask fødsel sist?

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Så godt å få snakket med jordmor og delt tankene dine:).

Alle mine 4 tidligere fødsler har vært kjappe. Eldstejenta tok 3 timer fra jeg kjente noe første gang, med mellomste jenta så tok det 1 1/2 time, med gutten tok det kun 45 min fra første gang jeg kjente noe. Veeeldig glad jeg var innlagt på sykehuset da. Jordmoren/sykepleierne hadde aldri før vært med på en så kjapp fødsel. Helt syk følelse og opp og i dusjen etterpå og ikke være sliten en plass og se magen var borte og se på lillegutten som ble stelt. Med minstejenta ble jeg satt igang 9 dager før termin, verste fødeselen smertemessig av alle. Tok 3 1/2 timer fra første rie. Nå er dette 9 år siden jeg hadde sist fødsel så litt spent på lillegutt som kommer i mai.

.

Så godt å få snakket med jordmor og delt tankene dine:).

Alle mine 4 tidligere fødsler har vært kjappe. Eldstejenta tok 3 timer fra jeg kjente noe første gang, med mellomste jenta så tok det 1 1/2 time, med gutten tok det kun 45 min fra første gang jeg kjente noe. Veeeldig glad jeg var innlagt på sykehuset da. Jordmoren/sykepleierne hadde aldri før vært med på en så kjapp fødsel. Helt syk følelse og opp og i dusjen etterpå og ikke være sliten en plass og se magen var borte og se på lillegutten som ble stelt. Med minstejenta ble jeg satt igang 9 dager før termin, verste fødeselen smertemessig av alle. Tok 3 1/2 timer fra første rie. Nå er dette 9 år siden jeg hadde sist fødsel så litt spent på lillegutt som kommer i mai.
Ja det er godt å snakke med noen som har litt kunnskap om det når man går å tenker å gnager :) Satt i grunn igjen med en veldig positiv følelse etter fødselen sist. Men jo mer jeg tenkte over det så var det litt skremmende i og med ting skjedde så radig, og jeg ikke helt klarte arbeide sammen med kroppen.

Men tenker at det er en fordel at jeg er forberedt på at det kommer til å gå raskt, det var jeg jo ikke forrige gang! Når man blir fortalt at det tar laaaang tid :p Og jeg vet hvordan fødselsforløpet er, så er kanskje ikke like skremmende denne gang om ting skjer enda raskere.

Som du sier så er jo fordelen at man føler seg i kjempe form etter fødselen :)

Spennende å se hvordan fødselen din blir denne gang da!

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Hadde ganske rask fødsel sist og er nervøs for at neste fødsel skal gå enda fortere. Har ca 1 time til sjukehus! Har snakka med jm om det og synes som deg det var greit å få lufta det, men sjansen er vel tilstede for heimefødsel her... Hadde ein god fødselsopplevelse forrige gang og følte kroppen hadde full kontroll på situasjonen.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp