Første hårklipp

Her kan dere se
Så søt, hun hadde nok blitt kjempe fin med en kort bob og litt kortere lugg så hadde hun slippet å få alt håret ned i ansiktet :) Lurt å forberede barna før de kommer til frisøren, at nå skal de få gjøre noe morsomt og spennende. Så de ikke blir redde. Og lurt å finne en frisør som er flink med barn og har litt god tid så hun får en god opplevelse første gangen :) Hilsen frisøren ;)

Min på 19 mnd har aldri blitt klippet. Han har lange lyse krøller :p kan jo ikke klippe de ;)

Frisøren, værste jeg vet er skamklipte barn.

Jeg er frisør og vet av erfaring at det er vanskelig å klippe barn, for de er urolige og kanskje litt redd. Så er det greit at de blir vant til å til frisøren.

Mo jente var litt over 2 første gangen.

Jeg stusset håret hans da han var litt over et år, og klipper det fortsatt selv. Det går med mye tålmodighet og må tas i etapper, får ikke tatt alt på en gang. Og han må ha en leke som er veldig interessant, eller veeeldig god mat for å ikke dytte vekk saksa.
Har ingen planer om å ta ham til frisør før han selv ber om det.

Poden var ca 14 mnd. Jenta var 2,5 år.

Våre er klippet mange ganger, men har ikke vært hos frisøren enda, faren har tatt dem. Mulig det blir frisør snart, i alle fall på frøkna. Guttungen tas i hovedsak med maskin, det er enklere

Back
Topp