Første hårklipp

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Når var barna deres hos frisøren første gang? Og hvor enkelt var det å gjennomføre?
Har en 2-åring som har fått så langt hår og hun nekter å bruke strikk eller spenne. Hun dytter bort håret fra ansiktet hele tiden, og det kommer lett mat i det. Luggen er også veldig lang.
Har aldri klipt håret annet enn luggen et par ganger.
Har egentlig ikke lyst å klippe da:( Men ser jo at det er i veien ofte.

Her kan dere se

Vedlegg

• 1460132781293.jpg
    1460132781293.jpg
    31,5 KB · Visninger: 74
Var hos frisøren med han rett før han ble året. Det var ingen suksess, likte det ikke i det hele tatt og var veldig redd saksa. Fikk klipt litt, men måtte ta resten hjemme.
Nå bruker vi barbermaskinen hjemme, og det går mye bedre. Han har mye hår og det vokser fort, så vi klipper han hver andre måned :)

4 åringen min har aldri vært hos frisøren. Har masse krøller og snart hår til rompa. Har vært perioder der ho ikke vil ha noe oppi. Da brukte vi "hestestrikker" de er vanskelig å ta ut. Hu har derimot klipt seg sjøl et par ganger da.

Var vel under året, tror jeg :O Gikk ikke supert, men så ok ut :p

Klipper ungene selv, første hårklipp var ved 10 mnd. Eldste går til frisøren nå, begynte da han var 6.

Men klipper de gjevlig ja. Toåringen har litt pistrete hår i endene, men sparer litt før jeg klipper så det ikke blir for kort til å sette opp

Last edited:
Eldste hadde lite hår, så han var fylt 2! Minste nå har vi stusset hjemme mange ganger allerede så ble ta en tur snart. Han er 15 mnd.

Vi har vært 2 ganger hos frisøren.. Ene rett før barnehage start rundt 16 mnd og rundt 20 mnd.. Gikk egentlig greit begge gangene. Han satt på fanget mitt begge gangene.. Første gang så vi på film på tlf min også helt på slutten når han begynte å bli lei hadde hun en liten sjokolade på lur så vi kom i mål.. 2 gangen var en veldig god opplevelse hun var skikkelig flink med barn, alt var på hans premisser.. Hun brukte lang tid på å bygge tillitt å snakke / tulle med han før hun begynte.. Vi satt t.o.m på vente stolen når han ble klipt.. Hun var opptatt av den gode relasjonen og han var skikkelig fornøyd etterpå selv også. Creed til slike damer :-D

Jeg vurderte å klippe L nå bare 3 mnd hår over alt :) men ikke så tykk så egenlig gjør det ikke no ennå:)

Vi var første gang rett etter han fylte 2 år. Gikk veldig fint, fikk sitte på fanget mitt og fikle med spruteflaska og barbermaskinene mens hun klipte.

Eldste var hos frisøren da han var ca 2 tenker jeg. Gikk bra det, han satt på fanget.

Frøkna på snart 4 var hos frisøren første gang før jul.
Gikk veldig fint.

Jeg har klipt luggen en del da. Men hun har ikke hår ned til skuldra en gang, så trenger ikke klippe så mye..
Men det henger jo i veien over alt likevel :-P

Var der for 1 mnd siden, like før 2 års dagen.

Jeg var selv hos frisøren og hun var med. Frisøren synes hun hadde så pistrete hår (har nesten ikke hår), så hun klippet det raskt i en fasong.

Var lekende lett og betale ingenting for det.

Min gutt på 3 har aldri vært til frisøren, vi klipper han selv.
Første gang jeg klippet han, når han va ca 1 år, så han ikke klok ut! Jeg hadde klippet luggen rett av så det så ut som en rak linje, så neste gang tok vi trimmeren over hele hodet :P
Han nekta å sitte still da, selv med film og godteri!
Nå går det mye bedre og han vil gjerne sitte på badet og se i speilet :)

15 Mnd var han første gang hos frisør. Frisøren jaga han runt i salongen før å få klippa likt. Hahaha

Back
Topp