krystallklart
Elsker forumet
I restauranten på sykehushotellet samme dag som jeg fødte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Enig der! Amme offentlig er ikke noe krise, gjorde det mange ganger med storesøster (mest offentlige var vel midt på en benk på Kvadrat og folk som gikk forbi på begge siderAmmet hos fotograf når vi gikk gjennom nyfødtbilder, det var 2 jenter heldigvis. Jeg synes det er ok å amme offentlig , siden d folk jeg mest sannsynlig ser første og siste gangen, men klarer ikke å amme hvis det er menn jeg kjenner fra før av ellent menn- slekt, f eks min bror, da må jeg sette meg på et annet rom![]()
Kvadrat (kjøpesenter) på ammerom og en kafé der![]()
Ja det hjelper her ogSamme her, på Kvadrat på kafe
Samme med førstemann, på Kvadrat da også første gang med amming offentlug. Er noe med Kvadrat og permisjon ja, hehe
Ikke det jeg har mest lyst til, å slenge ut puppen, men så er jeg diskret ang hvilke klær jeg har på så det er enklest mulig, samt har gulpekluten ved siden av så den dekker.
Syns faktisk det er verre å gjør det foran besøk (da menn og eldre) enn å gjør det offentlig, iallfall nåSynes det var ganske "offentlig" å dra frem puppen foran alt besøket vi har hatt også jeg da![]()
Men første gang utenfor huset var på venterommet på sykehuset etter 2 uker. Da gikk jeg faktisk med henne hengende på puppen da vi ble ropt inn også![]()
Jo egenlig første gang jeg amma itenfor huset var hos broren til min sambo. Lite nervøs men dama hans bare gliste og sa"bare å slenge opp puppen. Vi har sett det før" mmm rar følelse.Synes det var ganske "offentlig" å dra frem puppen foran alt besøket vi har hatt også jeg da![]()
Men første gang utenfor huset var på venterommet på sykehuset etter 2 uker. Da gikk jeg faktisk med henne hengende på puppen da vi ble ropt inn også![]()
Bedre at folk reagerer slik, verre med de som blir flaue selv (som min brorJo egenlig første gang jeg amma itenfor huset var hos broren til min sambo. Lite nervøs men dama hans bare gliste og sa"bare å slenge opp puppen. Vi har sett det før" mmm rar følelse.
Det er sant. Tror ikke han hadde fått pupp om hun ikle hadde sakt det lol. Jadde da tatt frem flaska. Men det var sikkelig ukonfortabeltBedre at folk reagerer slik, verre med de som blir flaue selv (som min bror), da blir man automatisk mer ukomfortabel med ammingen selv også.
Det er noe med menn i familienJa er ikke superkomfertabel selv - ble litt ekkelt i dag når jeg var hos min mormor og hun kom over oss og skulle se hvor flink hun var til å suge! Haha det syns jeg er unødvendig![]()
Min far er den som syns det er mest ubehagelig tror jeg x)
Husker ikke første gang med førstemann (snart 9 år siden det), men første gang med minstemann var på dåp til noen slektninger da han var 7 dager. Litt morsomt egentlig, kom to gamle gubber bort til meg da jeg satt å ammet, håndhilsa og prata, brydde seg ikke om at jeg satt med puppen på vift
syntes det var godt å se at ungen fikk skikkelig mat sa de bare
![]()
Og i dag har jeg ammet på to forskjellige cafeer. Eneste problemet er at lille er litt for nysgjerrig, slipper taket etter tre-fire super for å se seg litt rundt, melka spruter til alle kanter og så blir han sint når han får sprut i ansiktet![]()