Første gangen

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Hvor ammet du første gangen offentlig?

Jeg er ikke så veldig tøff. Men samtidig er jeg tøff. Haloooo .. jeg skal full amme det vil innebære å amme offentlig.

Noe jeg ikke har turt ennå :) men merker nå at det å dra hjem for å amme ikke funker i lengden:) så jeg må snart hoppe i det.

Husker ennå søsken barnet mitt som bare slengte puppen på macern og servere ungen... men tror jeg vil være litt mer anonym en henne:)

Kvir meg litt for det samme. Skal til frisøren I morgen og regner med lille må få mat dersom han våkner før klippen er ferdig. Det er jo litt semi-offentlig :D ellers skal jeg på kafé neste uke

Liker ikke å gjøre slikt offentlig jeg heller :P Måtte snike frem en pupp i resepsjonen på legekontoret første gang. Prøvde å sette meg litt skjult for meg selv, men det gikk to minutter så kom det en gammel mann og satte seg ved sidrn av oss :S men tror ikke han så så mye - hadde en veldig diskret ammegenser på ;)

Liker ikke å gjøre slikt offentlig jeg heller :P Måtte snike frem en pupp i resepsjonen på legekontoret første gang. Prøvde å sette meg litt skjult for meg selv, men det gikk to minutter så kom det en gammel mann og satte seg ved sidrn av oss :S men tror ikke han så så mye - hadde en veldig diskret ammegenser på ;)
Haha jeg klarte å lure meg vekk på et tomt rom på legekontoret i dag for å amme ..... tørte ikke i dag heller:)

I en babyshopbutikk tror jeg :-P der var det stol og ammepute lagt frem bak prøverommet :) Har egentlig ikke noe imot å amme offentlig, det må folk tåle! Det går jo ann å værr litt diskret da :) men kjenner allikevel på at jeg må venne meg litt til tanken på å skulle flæsje puppen for omverdenen :-P

Første gangen jeg ammet utenfor sykehuset/hjemme, var på en stor café på et kjøpesenter.
Jeg har heldigvis aldri kviet meg for amming offentlig, men jeg tror på å vise hensyn, selv om jeg er for amming, så jeg hadde alltid på ammetøy, og snudde meg slik at færrest mulig så.
På mine 10 mnd med amming, opplevde jeg aldri at noen så stygt på meg.
Som oftest merket ikke folk at jeg ammet, fordi jeg var diskrét. :)

Dro på senteret på cafe med gubben bare for å teste da offentlig amming var noe jeg grua meg til:p gikk fint men var virkelig ubehagelig :p går seg nok til :p

Har dekket meg godt til hele tiden å ammet borte, men noe jeg tenkte på i går.. Litt rart egentlig, pappa ligger på intensiven å i går når jeg satt på pårørenderommet å ammet satte en prest seg siden av meg, litt snodig:p

Her bryr jeg meg fint lite om hvor det ammes:p til nå har jeg ammet på et senter, en café, restaurant, bilforhandler, spiserommet på skolen.. Må bare bli sånn når mini skal ha mat hver time:p

Jeg har foreløpig bare ammet steder der de har ammerom, og der går det jo greit. Skulle egentlig ut å spise på restaurant når svigerfar hadde bursdag, men jeg meldte avbud når det viste seg å være økedøgn med bare 20 minutters pause mellom amminga! En ting er å "vifte med puppen" så ofte, men jeg hadde neppe fått spist så mye selv uansett.. Ellers kvier jeg meg litt for å amme offentlig ja, for han slipper puppen ganske ofte og det er gjerne litt styring, så puppen blir litt mer eksponert enn nødvendig kan man si..

Første gangen var på kafé da lille var 4/5 dager. Gått slag i slag siden med offentlig amming. Bryr meg ikke, men kjenner litt på det når han slipper puppen idet utdrivningen kommer i gang :p

Første gangen jeg måtte amme offentlig var på en benk utenfor legevakten.. Da var snuppa kun et pr uker gammel.. Jeg brukte helseteppe til å dekke over...

Andre gangen jeg ammet offentlig trodde jeg at jeg skulle dø! Det var så mange folk som gikk forbi...Haha.. Vi var ute på tur og snuppa lå i vogna i voksiposen. Det var minus grader ute og selvfølgelig ble hun sulten på veien hjem.. Haha :D Det nærmeste stedet hvor jeg kunne sitte og amme inne var bussterminalen i nærheten. Jeg hadde heldigvis ammebh og ammegenser på meg.

Jeg pleier finne ammerom når jeg er ute på senter med snuppa.. Dersom jeg er på kafé eller lignende pleier jeg sitte et sted hvor ikke mange ser meg!! Jeg er utrolig diskré når jeg ammer folk ser ingenting av puppen min :D jeg sier bare "takk Gud for boob ammegensere". Jeg har også alltid med meg helseteppe og store gulpekluter i stelleveska! :D

Dro på senteret på cafe med gubben bare for å teste da offentlig amming var noe jeg grua meg til:p gikk fint men var virkelig ubehagelig :p går seg nok til :p
Genialt kanskje jeg skal dra med gubben på kafe og prøve det slik første gangen:p

Har dekket meg godt til hele tiden å ammet borte, men noe jeg tenkte på i går.. Litt rart egentlig, pappa ligger på intensiven å i går når jeg satt på pårørenderommet å ammet satte en prest seg siden av meg, litt snodig:p
Håper det går bra med din far..

Kannse at det er litt snodig med presten på siden :)

Genialt kanskje jeg skal dra med gubben på kafe og prøve det slik første gangen:p

Ja det anbefales:p ha et teppe også så du kan dekke til med, da blir det diskré og ikke så ubehagelig :) min surrer litt med puppen, da er det greit å ikke vise mer enn nødvendig :p

Back
Topp