Første gang og litt redd...

villemo80

Kjempeglad og spent <3
Hei dere!

Jeg er 35 år, og det er mitt første barn. Jeg er i dag 5+6, men kjenner ikke noe til at jeg er gravid. Det eneste jeg kjente var de aller første dagene. Da hadde jeg kjempe menssmerter, og leste meg til at det var livmor som strekker og gjør seg klar. Puppene var superømme, og jeg kjente at det skjedde noe. Har også litt mindre matlyst... men det er alt. I dag er ikke puppene ømme heller... Når skal jeg bli kvalm da? Også sitter jeg her og leser om ting og tang, og kjenner jeg blir redd. Hva om det allerede er over! Hjelpes...
 
Ikke alle blir kvalme kjære deg :) <3 Jeg er ikke kvalm i det hele tatt. Det varierer fra svangerskap til svangerskap :) Stor trøsteklem, det går nok bra skal du se. :)
 
Ingen kvalme, ingen strekking eller stikking. Og ømme pupper er bare om jeg kjenner godt etter. Ikke bekymre deg for manglende symptomer, jeg har nesten ingen slv :)
 
Jeg har ømme pupper men noen ganger gir det seg og jeg kjenner det bare hvis noen dulter borti meg.. Kvalmen varierer fra person tol person.. :)

Kanskje du er en av de heldige få som slipper plager :) et går nok bra skal du se. :)
Hold motet oppe... Hvis du er fryktelig usikker ring legen din å be om en time :)
 
Jeg var nesten ikke kvalm ett sekund i forrige svangerskap. I dette kom morgenkvalmen over med først i dag, 6 uker på vei. Det er mange som ikke blir kvalme, bare vær glad for det!

Men jeg skjønner at du engster deg, det gjorde jeg også da jeg aldri ble kvalm forrige gang.

Kanskje det kan være en ide for deg å ta en privat ultralyd om en stund, før den ordinære? Så får du roet nervene dine litt :)
 
Det er helt normalt å ikke være kvalm eller ha andre symptomer. Bare NYT DET!! Skulle så gjerne byttet med deg!!
 
Jeg har heller ingen spesielle symptomer lengre. Hadde litt i starten (murringer/stikkinger i livmor, konstant sulten), men nå merker jeg bare at jeg er veldig sliten og blir fort trøtt. Så lenge jeg ikke blør føler jeg meg egentlig trygg, alle svangerskap er jo så forskjellige og jeg er bare glad jeg slipper å slite med kvalme og andre ting :) (bank i bordet!!)
 
Jeg har heller ingen spesielle symptomer lengre. Hadde litt i starten (murringer/stikkinger i livmor, konstant sulten), men nå merker jeg bare at jeg er veldig sliten og blir fort trøtt. Så lenge jeg ikke blør føler jeg meg egentlig trygg, alle svangerskap er jo så forskjellige og jeg er bare glad jeg slipper å slite med kvalme og andre ting :) (bank i bordet!!)
trøtt og sliten er gode tegn de også!
i begynnelsen da jeg gikk med vesla startet det med ekstrem trøtthet. fortsatte videre med kvalme.
 
trøtt og sliten er gode tegn de også!
i begynnelsen da jeg gikk med vesla startet det med ekstrem trøtthet. fortsatte videre med kvalme.

Da håper jeg at kvalmen holder seg unna ;-) Må være helt grusomt å gå rundt og være kvalm hele tiden, føler virkelig med de som gjør det.. Men skal vel ikke si det så høyt, plutselig får jeg det slik selv :p
 
Da håper jeg at kvalmen holder seg unna ;-) Må være helt grusomt å gå rundt og være kvalm hele tiden, føler virkelig med de som gjør det.. Men skal vel ikke si det så høyt, plutselig får jeg det slik selv :p
heheh stemmer.. jeg hadde det sist.. konstant kvalm og halsbrann.. hadde kvalmestillende og gaviscon i veska til en hver tid...
 
Sniker fra januar:)

Er 35 å venter mitt første barn, å jeg har hatt veldig lite symptomer hele veien..først nå når jeg kjenner liv og magen vokser jeg kjenner meg gravid:)

Masse lykke til:)
 
Back
Topp