Første gang mamma

frøkenløken

Blir kjent med forumet
Hei og god morgen :) Fant ut på søndag at vi skal ha vårt første barn og derfor lurte jeg på hvilke forventinger kan bør jeg ha de neste ukene? Noen symtomer eller andre ting?
Lurer veldig på hva kan man egetlig spise og ikke. Prøver å finne ut litt info men vet ikke helt hvor jeg skal se :)

Det er bare å Google masse.:) Vi har alle veldig forskjellige symptomer. Noen er ekstremt kvalme og kan ikke gjøre annet enn å ligge strakt ut hele dagen, andre klarer seg på jobb og noen er helt oppegående. :) Jeg vet bare fra tidligere at man skal holde seg unna salami, så er det noen som varmer den i stekepannen og da er det liksom greit, men jeg bare kaster hele salami pakken, jeg..:p

Prøv å søke på helsedirektoratet, de har laget et hefte om kosthold for gravide! :) når tar dere kontakt med jordmor/lege forresten? :)

Jeg har fått time til legen den 12 nov og da er det første samtale med lege. Det er vel og få trippel sjekket at jeg er gravid? skulle værtfall ta en urinprøve, men ellers så vet jeg ikke hva mer jeg skal gjøre :p

Jordmor skal jeg kontakt den 12 og få time. det er vist ventelister på det så måtte vist ikke utsette det så veldig lenge :)

Okai då skal jeg søke litt på det :) Merker at jeg har så mye spørsmål og ting jeg lurer på men vet ikke hvor jeg skal hendvise meg før jeg skal til legen:p

Gratulerer så mye med spiren :-) Symptomer varierer jo veldig fra person til person. Noen blir kvalme, noen spyr, andre ikke. Mange får ømme pupper, noen får uren hud menst andre får fantastisk hud.

Jeg kan ihvertfall anbefale deg å gå inn på matportalen.no å lese deg opp på hva man bør spise og ikke spise.
Du bør også begynne å ta folat om du ikke har gjort det. Det er veldig viktig og er med å hjelpe å forhindre ryggmargsbrokk ;-)
Lykke til :-)

Gratulerer så mye!!! Det er fantastisk spennende å gå gravid med nr 1 :D det er kos med resten også, men da vet man jo hva som skjer.. Hehe. Jeg er nå gravid med nr 3 og ingen svangerskap er like sier de. Men nr 1 satt jeg å gråt i 5 måneder pga hormoner og bekkenløsning, det var de eneste symptomene jeg hadde. Med nr 2 var bekkenløsningen en del verre, men det var den eneste plagen jeg hadde. Nå er det nummeret før jeg kapper av meg puppene, for de er så vonde, men så langt er det det eneste(men er jo leeeenge igjen da). Bare krysser fingrene og tærene for at jeg slipper kvalme og oppkast denne gangen også:rolleyes: Lykke til:)

Gratulerer så mye:)
ang symptomer, så er det veldig forskjellig fra person til person.

Sliter bare litt med kvalme, rygg og uggen i magen klarer ikke å gå lang tur me hunden før jeg føler jeg har vært på havet i 3 dager.. Er i 4 uke allerede nå^^

Er min første også. Jeg er kun"sjøsyk"men ikke så mye at jeg ikke kan gjøre ting. Stikker og murrer i magen, og er ekstremt varm hele tiden.

Enda verre i dag, he he. Blir nok mye turer her og, samt noe styrke. Da lett i såfall

Back
Topp