Første gang alene på vennebesøk...

Maibarn1618

Betatt av forumet
Etter å ha blitt kjent med nabobarnet i går kveld, har vesla gledet seg i hele dag til å dra på besøk etter bhg for å leke sammen med henne! Og nå er hun over der, og etter det jeg kan se fra vinduet, virker det som hun koser seg masse :D jenta er et par år eldre, så er noe mer selvstendig enn vesla på 3 år. Kjenner jeg er litt nervøs mtp at hun ikke er helt stødig på dette med å gå på do osv enda, selvom det stort sett går greit. Håper også foreldrene til jenta sier ifra hvis de føler at noe er galt eller at de vil at en av oss gjerne skal være ute å passe på også. Vi er jo ute på verandaen og ser, og kikker fra vinduet, men kjenner jeg er litt redd foreldrene bare skal tenke at vi overlater ungen til de uten å bry oss videre liksom :p huff, hadde vært litt enklere om hun var helt stødig på dette med å gå på do, at hun f.eks kunne tørke seg selv og eventuelt at hun kom springende hjem hvis hun måtte tisse :p men det går vel bra :p

Når var deres barn å lekte hos naboen/eller en venn alene for første gang?

Mini hadde kompis med fra bhg da de var 3år, og ble med hjem dit noen uker senere.
Har blitt låning av skifteklær om det trengs, og hjelp med tørk om det trengs. Forventer ikke at så små barn skal klare seg selv så sier såklart fra at de bare må rope om de trenger hjelp på do.

Han er 4,5 år og har fått en jevngammel kamerat i veien. De får lov å gå opp og ned til hverandre. Så går vi å sjekker innimellom :)

Eg har kanskje vært litt høne mor men her fikk ikke vesla gå på besøk alene når hun var 5 år :-)

Her var eldste rundt fire da han begynte med det. Minsten på tre har ikkje begynt med det enda, eg syns det er tidlig og skjønnar godt du er litt nervøs. Men dei har jo barn sjølv, så dei bryr seg nok ikkje om å tørke rompe eller skifte kle:)

Vesla på 3,5 er alene hos naboen. I dag var hun med en bhg kamerat hjem fra bhg, har hatt med venner hjem på middag etter bhg flere ganger. Bare til barn der jeg kjenner foreldrene, naturligvis :)

Det gikk heldigvis supert :) hadde sagt ifra når hun måtte tisse og alt, så det er bra! Får prøve å gjøre slik at nabojenta kommer over hit litt også, sånn at det blir litt fordelt :-) vi bor jo rett ovenfor de, så det er i snakkeavstand når man er ute :-)

Jeg er veldig hønemor,så her har nok vi vært litt trege på dette med besøk.. Han har hatt med seg kompiser hjem fra Bhg, og han har vært med noen hjem..

Men det er først nå etter jul han har fått lov til å gå alene til kompisene i veien her.. Har 3 gutter som går i samme Bhg med han i veien her, så de flyr frem og tilbake til hverandre:)
Han blir 6 år i år, og begynner på skolen til høsten.. Regner med det blir litt mer besøk/ha med besøk til/fra kompiser da:)

2 år, venninna bor over gangen. Hun er der hele tiden. Elsker når venninnen min sender SMS
"Er det OK hun bare spiser her?" Oh yes!

Rundt 3 år, hos naboen. Var det uhell så fulgte de henne bare hjem. Skiftet og lekte igjen etterpå, ikke noe stress. Sånn er det jo med den alderen. God dialog er viktig, de sender hjem eller ber oss hente hvis det ikke funker. Dette går jo begge veier :)

Back
Topp