Første dag uten bleie

©Miss Fat

Gift med forumet
Han ble 3 i februar så mor synes det var på høy tid nå. Skal begynne på stor avdeling i barnehagen til høsten og snakket mye om at der er det bare store gutter som ikke bruker bleie. Han har også pottebok som han har lest med stor iver.

Han fikk velge truse selv i skuffen og tok den selv på med et digert glis. Så på med joggebukse. Mor har vaska alle buksene så hvis uhell har vi rene klær. 15 truser ligger klar, burde vel holde i begynnelsen.

Nå har han gått uten bleie siden i dag morgen klokken åtte. Tisset i do fire ganger, to fordi jeg sa han måtte, og to fordi han sa han måtte selv. Fått klistermerke hver gang og klistra selv på arket med Dora. En stor stolt gutt!!

Jeg som hadde trodd det kom til å starte med mange uhell er overasket. Spent på hva som skjer når han må bæsje... Så er en stykk stolt mamma her idag!!

så flink han er:)
ja så mange truser bør holde:) Å klart det er stas å velge truse selv. Her er det Minni truse og kattepus truse og hjerte truser som gjelder hehe...

her hadde vi 2 tisse uhell første dagen og andre dagen, tredje dagen var det ingen og fjerde dagen tre tisseuhell også ble det slutt. var noen tisseuhell i bhg, men det tok slutt etter 14 dager.
sendte med 4-5 tights/joggebukser som var lett å bytte om:)

Lykke til med store gutten :)

Så flink han er! :) Må du ikke bli lei deg om det blir "tilbakefall" etter en stund, det er ikke uvanlig. De finner ofte ut at det blir for mye stress å gå på do og syns ikke de har tid, men håper du slipper det! Har vært gjennom dette selv, med en som fant ut det var kjedelig å gå på do... Til tross for at han hadde full kontroll på tissingen sin så tok det lang tid før han endelig fant ut at han ville gå på do igjen. >:|

Så gøy da!! Han er jo superflink! Blir spennende når han må nr2 ja, litt annerledes det;)

Vi har nettop begynt med pottetrening, hun har tissa 1 gang på potta og 2 ganger i do. Man blir jo så stolt:)

giggsy skrev:
Så flink han er! :) Må du ikke bli lei deg om det blir "tilbakefall" etter en stund, det er ikke uvanlig. De finner ofte ut at det blir for mye stress å gå på do og syns ikke de har tid, men håper du slipper det! Har vært gjennom dette selv, med en som fant ut det var kjedelig å gå på do... Til tross for at han hadde full kontroll på tissingen sin så tok det lang tid før han endelig fant ut at han ville gå på do igjen. >:|

Skal prøve å ikke la meg stresse av det. Vet det kommer til å skje. Men føler han er så stor at han må bare klare dette nå!!

Allerede hatt et uhell nå. Da hadde han jo fått isen sin som belønning etter å ha tissa i do fem ganger. Skal snakke med han når han skal få bade snart, og han skal få en bil etter ti merker til.

Så flink han er!! Man blir så stolt når de endelig skjønner det og ting går lett. Iallefall går det lettere enn man kanskje selv frykter og tror?

Her var det den veldig pedagogisk ukorrekte metoden med at jeg hang opp gaver og hver gang hun tissa i do fikk hun en liten gave. Etter 4 dager var hun helt tørr og aldri brukt bleia siden! :)
Skal sies at hun fortsatt bæsjer i bleia da. Akkurat den delen vet jeg ikke helt hvordan vi skal få bort. Hun ber om bleia når hun må bæsje. Og vi synes det er bedre at hun bæsjer i den bleia enn ikke i det hele tatt. Hun blir lett forstoppa.

Masse lykke til videre, dette fikser J kjempebra!

Labambie skrev:
Så flink han er!! Man blir så stolt når de endelig skjønner det og ting går lett. Iallefall går det lettere enn man kanskje selv frykter og tror?

Her var det den veldig pedagogisk ukorrekte metoden med at jeg hang opp gaver og hver gang hun tissa i do fikk hun en liten gave. Etter 4 dager var hun helt tørr og aldri brukt bleia siden! :)
Skal sies at hun fortsatt bæsjer i bleia da. Akkurat den delen vet jeg ikke helt hvordan vi skal få bort. Hun ber om bleia når hun må bæsje. Og vi synes det er bedre at hun bæsjer i den bleia enn ikke i det hele tatt. Hun blir lett forstoppa.

Masse lykke til videre, dette fikser J kjempebra!

Det er jeg veldig enig i. Her har vi ofte bæsja i bleia etter sengetid, fordi han må ha ro over seg til det. Så kommer nok til å ta bleia på for det hvis det skjer her.

Er idag i barnehagen uten bleie for første gang. Sendte med en full pose med truser og bukser, samt sokkert og t-skjorter og er spent på hvordan det har gått. Ingen uhell frem til lunch, ringte bort og hørte. De hadde da tatt han på do to ganger.

Skal hente han om en liten time, så se hvordan resten av dagen har gått der.

Back
Topp