Førskolelærer vs. assistent *inspirert*

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: dommett

ORIGINAL: Bdancer

ORIGINAL: dommett

litt off topic her egentlig...men hvor mange studieponeg har førskolelærere med ren pedagogikk? mye er jo fag basert som norsk, naturfag osv? og studieretning som kunstfag feks. bare lurer (nå er jo dette uansett også veldig viktig så mener ikke at det er dårlig at dere bruker tid på dette). Jeg har tatt en BA grad i pedagogikk men ikke førskolelærer studiet. og jeg føler kanskje førskolestudiet har for lite ped jeg
det er ped i alle fagtimene også[;)]

mm ja jeg vet det, men hvor mye ped tror dere at dere har sånn ca? jeg er bare nyskjerrig for jeg elsker alt som har med utdanning å gjøre. kan sitte å bare lese på nki feks om hva en skal i gjennom på forkjellige fag selv om jeg vet jeg aldri skal ta det selv... mener å huske at min veninde som studerete til førskolelærer synes hun hadde lite ped i forhold til mitt studie som er 180 studiepoeng med ped og spes ped feks (prøver ikke å si at jeg er bedre her for jeg har ikke lært noe om fag sant...forkjellig kompetanse [;)])
tja hva skal jeg si... alt er rettet mot arbeid med barn i de forskjellige fagene. Feks norsk så lærer man jo hva som er normal utvikling innen språk osv. Men så lærer man metoder, tilnermingsmåter, arbeidsmåter å jobbe med både når det gjelder å bare "berike barnas hverdag", jobbe forebyggende og ved avvik. Forberedende og begynnende lese og skriveopplæring feks.

Det er også mye tverrfaglig.

hm ok [:)] for jeg hadde feks et fag som handlet om lese/skrivevansker og da lærte vi jo ikke noe om norsk som språk men hvordan en går frem for å best lære barn/unge å lese/skrive. så alt du skriver over da bare ikke om forfattere eller litteratur osv

Absolutt ikke!! Og jeg ville satt spørsmålstegn til en bhg der sånt var tilfelle...
Mamma var styrer i mange bhg tidligere (20 år siden og sånt), med kun noe ped. utdanning, men tviler på hun hadde blitt "godkjent" idag. Men nå er hun blitt førskolelærer da, så er litt annerledes nå...

Back
Topp