ORIGINAL: Dollface
ORIGINAL: shiby
ORIGINAL: Dollface
du blir sikkert en jævlig trygg og god sjåfør med et intensivkurs.. [8|]
Han skriver jo i HI at han KAN kjøre [:)]
De hadde vel ikke hatt slike kurs om det var utrygt?
tror kanskje ikke HAN er den rette til å avgjøre om han kan kjøre eller ikke når han ikke har lappen?
Det finnes tusenvis av bilister som ikke har lappen som kan kjøre. Saken er å
kunne trafikkreglene, ikke den mekaniske styringen av en bil, den kan jeg helt knirkefritt, og nei - da mener jeg ikke "knirkefritt" som en 18-åring som tror han er verdensmester, jeg mener knirkefritt som i voksen, saklig, ansvarsfull kjøring og samtidig trygg på bil, retning, motor/gir, styring og g-krefter/fysikk.
Jeg tviler på at jeg har opparbeidet meg stort med uvaner, jeg har øvelseskjørt (mye - med forskjellige biler og personer i mange år), dvs. jeg er ikke en av de flere tusen bilister her i landet som kjører uten førerkort.
Teori leser jeg, lærer og husker fint med 500 sider med tekst/billedinformasjon på en dag. Det jeg trenger er de obligatoriske kursene, teoriprøve (med mindre jeg er tvunget til å gå teorikurs), og oppkjøring. Jeg skal jo ikke avgjøre noe som helst om mitt nivå når det kommet til stykket, det er jo opp til en sensor fra statens vegvesen regner jeg med (på teoriprøve / oppkjøring).