Førerkort *inspirert*

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Noen andre her som ikke har førerkort til noenting som helst ? Hvor gamle er dere ? Har dere begynt på jobben mot førerkort?

Jeg har ikke førerkort, og fyller snart 22, og med barn fra før og nr to på vei tenker jeg ofte på hvor mye enklere livet ville vært om jeg kunne kjørt selv. Men jeg tørr rett og slett ikke. Jeg trives ikke i trafikken som passasjer og skjønner ikke hvordan jeg skulle tørre å kjøre selv. Samtidig tørr jeg ikke starte. Tror ikke jeg takler å kjøre med en fremmed, sikkert godt voksen og veldig erfaren person. Hjelpes..

En god kjørelærer forstår tankene dine og vil guide deg framover. Det er egentlig bare å hive seg ut i det. Jeg kjørte opp på "landet" og har angst for å kjøre i byen. Det hjelper jo heller ikke at jeg nesten aldri kjører. Har omtrent ikke bruk for bil i det daglige. Nå derimot, med to barn så må jeg bare. Så til høsten blir det "konebil". Må ta buss til jobb så blir vel mest brukt fram og tilbake til bhg.

Så om du har muligheten, så hiv deg ut i det så fort som mulig. Angsten blir ikke mindre, men en god kjørelærer forventer heller ikke at du er verdensmester på dag en :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Noen andre her som ikke har førerkort til noenting som helst ? Hvor gamle er dere ? Har dere begynt på jobben mot førerkort?

Jeg har ikke førerkort, og fyller snart 22, og med barn fra før og nr to på vei tenker jeg ofte på hvor mye enklere livet ville vært om jeg kunne kjørt selv. Men jeg tørr rett og slett ikke. Jeg trives ikke i trafikken som passasjer og skjønner ikke hvordan jeg skulle tørre å kjøre selv. Samtidig tørr jeg ikke starte. Tror ikke jeg takler å kjøre med en fremmed, sikkert godt voksen og veldig erfaren person. Hjelpes..

Jeg har ikke førerkort å jeg er 22 (blir 23 i sommer) tenker også på at alt hadde blitt mye lettere for oss hvis vi begge hadde lappen.. men jeg er også redd som passasjer i trafikken.. Er enkelte plasser å sånn jeg synes er kjempe skummel.. sitter å nesten holder pusten til vi er kjørt forbi. Er også blitt veldig redd for å ta bussen, men det er desverre noe jeg må ta hver dag så det gjør det ikke noe bedre. Men jeg er nødt å begynne på den snart, trenger den fælt uansett hvor redd jeg faktisk er :-/

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg tok ikke lappen når jeg blei 18. Hadde liksom ikke behovet for det... Men fikk tilslutt gavekort på kjøretimer av søsknene mine til bursdagen for di mente om jeg ikke tok den nå ville det aldri bli noe... Glad for det den dag i dag :-)

Kan å være nervøs når jeg er passasjer men som sjåfør føles det liksom tryggere for da har en kontrollen :-)

Jeg fikk lappen 24 dager etter jeg fylte 18:) hadde gleda meg så lenge med å få den :) hadde aldri fungert i hverdagen uten, siden vi bor ett stykke fra alt og jeg har nesten alltid hatt en jobb hvor jeg må pendle :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde ikke råd til lappen før jeg var 18,5 år.... Surt å gå 5 km til bussholdeplassen på skolen... Bor slik til at ingen av oss klarer oss uten lappen :) synes det er helt ok å kjøre, men liker ikke å sitte på med folk som jeg ikke kjenner godt nok, har sett kjøre...

Tok lappen når jeg fylte 18. Pappa tvang meg :P pappa den typen som alltid har villet at jeg ikke skulle være avhengig av noen. Og jeg er så glad for det. Med to små barn og en mann som er hjemme en gang i blant så er jeg avhengig av den bilen! Så deilig å styre alt selv og ikke passe på å rekke bussen eller få folk til kjøre meg.

Tok lappen da jeg var 28, hadde ikke behov for den før da :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tok lappen litt før eg var 19. Synest det virka kjempe skummelt å kjøre, men når eg først begynte var det ikkje skummelt i det heile. Har ikkje vert den som er redd for å sitte på med folk heller så lenge eg stoler på den som kjører.

jeg er 28 og har ikke lappen enda, er kjemperedd for å kjøre etter jeg var med i en ulykke for noen år siden, men på samme tid så har jeg sååå lysst å ta den, men det som stopper med mest er ødelagte føtter, jeg klarer ikke håndtere pedalene, å nå når jeg er gravid så måtte jeg jo slutte på smertestillende, så nå klarer jeg det hverfall ikke, får se om jeg gjør det etter lille persille er kommet til verden :) nå bor jo jeg nokså sentralt, tar 10 minutt til butikk å buss å sånn, så er jo ikke verdens undergang å ikke ha den, men hadde vært lettere både for meg og sambo om jeg og hadde hatt lappen :)

Jeg er 28 og har ikke lappen. Begynte på den da jeg var 23, men ble aldri ferdig. Skal ta det opp igjen nå snart, venter bare på noen penger som er rett rundt hjørnet. Håper på å ha fått lappen før jeg begynner på jobb igjen etter permisjon. Ser ikke for meg at det bli lett uten nå når jeg har baby på vei og skal flytte ut på "landet" hvor bussene ikke går så ofte. Bil er et must her.

Jeg tok lappen når jeg var nesten 19, og tre dager etterpå kom en tulling og kjørte over i mitt kjørefelt. Ble front mot front, og vi fikk noen skader. Skulle egentlig å kjørt på nytt dagen etter siden jeg var så redd, men kunne ikke pga skadene mine(ikke alvorlige skader). Kjører fortsatt ikke pga redsel. Innmari dumt, da jeg virkelig skulle trengt den "friheten" :)

Jeg tok lappen når jeg var nesten 19, og tre dager etterpå kom en tulling og kjørte over i mitt kjørefelt. Ble front mot front, og vi fikk noen skader. Skulle egentlig å kjørt på nytt dagen etter siden jeg var så redd, men kunne ikke pga skadene mine(ikke alvorlige skader). Kjører fortsatt ikke pga redsel. Innmari dumt, da jeg virkelig skulle trengt den "friheten" :)

Utrolig trist å lese!! Få ødelagt noe du nettopp hadde klart på den måten der....

Jeg tok den da jeg var 18. Men skjønner veldig godt hvordan du tenker. Jeg hadde en kjip kjørelærer da. Var ganske stress til å begynne med og tok lang tid før jeg slappet av men har aldri angret. Det er så flott å kunne komme seg enkelt frem men er fortsatt noen ting jeg ikke er så fortrolig med. Rygging på trange plasser og bakkestart feks men går fint :) Og så er deg sykt deilig med automatgir :)

hadde litt samme problem som deg når jeg ble gravid.
men tenkte mte på det i starten og at livet hadde blitt myyye lettere med lappen, har nå begynt å kjøre masse med mannen, men har enda ikke tatt det steget å kjøre med en kjørelærer :/
håper jeg får lappen før den lille kommer, men tiden går fort så kan hende jeg ikke rekker det :(

Eg tok lappen når eg var 22. Budde da i by og hadde ikkje heilt bruk for den, men jammen var den god å ha. Er fra landet, så var godt å kunne bestemme sjøl når eg ville dra heimover osv. Så mykje enklere med bil! No bur vi på landet, og her er eg avhengig av den. Kunne ikkje klart meg uten :-)

Har lappen, men har ikke hengerlappen, og som hesteeier er det litt som å ikke ha lappen, må ha noen til å kjøre meg og låne henger hver gang jeg og hesten skal noe. Har hatt hengerlappen på to-do lista i årevis, men det er dyrt og brysomt og blir bare utsatt og utsatt :(

Kvier meg og, for kjøretimer var helt forferdelig, hadde en fæl kjørelærer, og stresset så jeg strøk på oppkjøringen veldig mange ganger :(

Jeg har ikke lappen :-)

Er 32 og har 2 barn.
Går 2km og leverer barna i bhg om morgenen, og så går jeg 3km videre på jobb.
Synes det fungerer utmerket, men bør nok kjøre opp før eldstemann skal på skolen til neste høst

Back
Topp