førekort..

TinaCelineeey

Forumet er livet
Jeg kommer særiøst ikke til å klare detta jeg..
fy faen..
*på gråten*

fikk teoriboka i dag å søtti å blatt litt i den, men jeg skjønner jo ingenting.. også er det så mye..
Også skjønner jeg ikke når jeg skal ta prøva, åssen jeg skal gå frem..
for noen sier jeg må melde meg på kurs.. så kommer det at jeg bare skal ringe et sted å spørre om å få ta prøva... også plutselig så må jeg få lappen før jeg kan ta den...

detta kommer ALDRI til å gå..
tro mine ord
[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

gir opp jeg

Hvis du har hatt trafikalt grunnkurs kan du egentlig bare dra på trafikkstasjon og ta prøven (tror jeg i hvert fall), koster rundt 300 kr da...

er noen år siden jeg gjorde det der, så ting er nok litt annerledes lagt opp i dag. .
du får ringe biltilsynet og høre med dem kanskje?
Eller så får du nok rett svar om du ringer en kjøreskole også [:)]

PUST, PUST, PUST!

Detta klarer du snuppa! Ta kontakt med en kjøreskole på mandag og hør hvordan du skal gå frem. Er absolutt en fordel å øvelseskjøre masse før du begynner hos kjøreskole. Noen i familien som kan kjøre med deg? Kanskje de kan hjelpe deg litt med teorien samtidig?

Trafikalt grunnkurs og teorikurs er ikke det samme...
grunnkurs er noe alle må ha og får tilbud om når de fyller 16, teorikurs er valgfritt. Jeg tok aldri teorikurs og klarte teoriprøven på andre forsøk, men det er nok ikke så dumt å melde seg på teorikurs altså. Spesielt hvis du sliter med å forstå det som står i boka.. Da kan du få hjelp til å skjønne det;D

Det er forresten ganske nøyaktig 2 år siden jeg fikk lappen, så jeg tror ikke det er såååå mye forandring nå..

Hjelpes!! Var virkelig ikke så omfattende da jeg tok lappen for snart 11 år siden... Jaja. Da er det bare å begynne med en tlf til en kjøreskole,og bare ta det derfra[:D] Ei jeg kjenner,ei surre av dimensjoner,fikk just lappen. Og klarte ho det,så klarer jalfall du det Tina!![;)] Tvi tvi[:D]

Bare start å les boka du, også kan du jo prøve deg på disse testene som ligger på nettet etterpå. Det gjorde hvertfall jeg [:)]
Jeg hadde noen kjøretimer, også dro jeg på trafikkstasjonen for å ta teorien. Da var det bare å melde meg i skranken å betale,
også fikk jeg tatt teoriprøven. Kosta litt over 300,- da hvertfall. Selve oppkjøringa etter at teorien er bestått og alt det obligatoriske er unnagjort (utenom mørkekjøring, den kan du ta senere, men innen 2 år hvis jeg husker rett).
Dersom du sliter med å forstå det i boka anbefaler jeg deg å ta teorikurset, der har du undervisning og folk som kan hjelpe deg [:)]

Men du må ha troa på deg selv, du klarer dette vettu! [;)]
Lykke til! [:)]

Takk alle[:(]
Jeg får snakke med pappa i dag, han kan hjelpe meg å kjøre..
Også har storebror sakt han kan hjelpe meg å kjøre litt oppe hos han...
Så får jeg dra ned på kjøreskolen på mandag å høre med dem...får helt angst jeg[&o]

Men detta skal jeg få til...
heia meg!

igjen..
takk alle sammen <3

*pust pust*

Systemet i dag kan vel knapt sammenlignes med hvordan det var da jeg fikk lappen.

Men Tina. Hør på en "klok" eldre dame. Dette fikser du!!!!
Du har klart den vanskeligste og viktigste rollen av dem alle med glans, nemlig å være mamma for Enya.
Lappen er "piece og cake" i forhold. Litt skremmende fordi du ikke vet hvordan du går frem, men en tlf til biltilsynet fikser den biffen. Ev hør med kjøreskolen, de kan sikkert hjelpe deg på vei.

Bare vent, før året er omme har du førerkort trygt plassert i lommeboken. Lykke til Tina!!!!

jammen,jeg måtte ikke lese for å bli mamma.. det kom automatisk[&o]
Men jeg skal høre på kjøreskolen som ligger vedsidenav mamma, på mandag...
også skal jeg klare det her!

Takk!

Dette klarer du tina! Jeg var i akkurat samme situasjon som deg i høst! Hadde ikke peiling på noe ved bilkjøring, men jeg hadde jo tatt trafikalt grunnkurs, så jeg ringte til en kjøreskole og fikk en kjøretime. Før den første kjøretimen min var jeg drit nervøs [X(] men det gikk jo så fint! Hadde aldri kjørt bil før btw... har heller ingen hjemme å øvelseskjøre med så alt hos meg har blitt tatt ved kjøreskolen. Så etter et par 6 kjøretimer tror jeg satte jeg meg ned å pugget teori på nettet. tror jeg brukte www.teoritentamen.no. Jeg tok den prøven om og om igjen. satt vel ei uke, 4 timer om dagen å bare tok den prøven. Dro ned til biltilsynet og prøvde å ta teorien, men strøyk [:(] så dro jeg hjem igjen og brukte de 2 ukene med karantene til å gjøre akkurat det samme om igjen! Så dro jeg ned å prøvde igjen og besto med bare 3 feil [:D] Jeg åpnet ikke boka engang. Så hadde jeg flere kjøretimer samt langkjøring, glattkjøring og det obligatoriske jeg måtte ha. Hadde førerprøve uka etter påske men strøyk [:(] Nå har jeg hatt 2 timer til etter den førerprøven og skal ha 2 på fredag som kommer nå. Ny førerprøve er 11 mai... Jeg gruer meg som pokker, tror ikke jeg takler et stryk til.. men jeg har en god følelse nå og føler jeg KAN å kjøre bil så dette skal jeg klare denne gangen! Lykke til! [:D]

ORIGINAL: TinaCeline

jammen,jeg måtte ikke lese for å bli mamma.. det kom automatisk[&o]
Men jeg skal høre på kjøreskolen som ligger vedsidenav mamma, på mandag...
også skal jeg klare det her!

Takk!

Det kan hjelpe å ta noen kjøretimer også, så man har litt forståelse av hvordan mye fungerer. da spes m h p hvordan du skal kjøre rundkjøringer, hva skilt betyr osv....

Jeg har kjempe troen på deg

jeg er ikke flink til og lese, men klarte teorien lett, tok for meg ett og ett kapittel og det størte først.. da føler du det går fortere... åsså øvde jeg mye på prove .no

Så snart du begynner med kjøretimer vil det nok helt sikkert gi mer mening det du leser i boka.

Nååå har jeg vært på kjøreskolen.
Å hun skrev meg opp på teorikurs..
der blir det brukt mye pc ogsånt....
er sånn tilrettelakt kurs,elns...

Får satse på at det går bra..[:)]

når jeg tok teori prøven, tok jeg den muntelig.
du kan søke om det også siden "vis jeg husker riktig" har adha.
da forklarer de spørsmålene for deg kjempe godt!!
og som alle andre sider, du klarer dette[:D][:D]

Åh,det var bra [:D]
har adhD ja[:)] å uten medisiner, så alt går jo inn og ut igjen[&o] og ja,you name it..[&o]
men om jeg kan ta den muntlig så er det jo et lys i tunellen[:D]

Back
Topp