Før jeg ble foreldrer viste jeg ikke at...

Før jeg ble mor viste jeg ikke hvor mye rart jeg kom til å si, som høres helt fjernt ut for folk uten barn. :P

"IKKE bad Sofia i eplejuicen!" (Sofia den Første duplofigur)

"Ta vekk foten din fra ansiktet til lillebror!"

"NEI! Du kan ikke spise med føttene"

"Ikke stikk fingeren i rompa på lillesøster!"

"Ikke stikk foten i rompa på storesøster!"

and so on :P

Før jeg ble mor viste jeg ikke hvor mye rart jeg kom til å si, som høres helt fjernt ut for folk uten barn. :p

"IKKE bad Sofia i eplejuicen!" (Sofia den Første duplofigur)

"Ta vekk foten din fra ansiktet til lillebror!"

"NEI! Du kan ikke spise med føttene"

"Ikke stikk fingeren i rompa på lillesøster!"

"Ikke stikk foten i rompa på storesøster!"

and so on :p
Hahaha, ikke sant :hilarious: setninger man aldri trodde man kom til å si :hilarious:

Før jeg fikk barn viste jeg ikke at babyer fødes med en sjette sans som gjør at de vet når mamma skal spise, fordi da skal de også ha mat eller oppmerksomhet :knegg: så da får ikke mammaen spise da

Har tenkt litt på denne tråden i dag og har litt å tilføye
- At det går an å lage mat fra bunnen av ute bruk av Toro og Knorr
- Mye salt i maten kan byttes ut med urter og krydder
- Hvor stort areal innholdet i en saccosekk tar i stuen etter at glidelåsene er åpnet
- Hvor for det er mulig å gjøre seg ferdig på do
- Hvor fort det går an å dusje
- At man kan gråte av lykke av en liten stemme som sier "mamma, jeg elsker deg"
- Hvor sliten man kan være på kvelden
- Hvor deilig det noen ganger er å komme på jobb etter helgen
- Hvor stille det er mulig å ha sex
- Hvor viktig koffein er

...hvor luksus det er å gå på do alene, dusje alene, handle mat alene, shoppe alene, kjøre bil alene :p

At søsken er allergiske mot hverandre.
At bagateller som feil farge , feil plassering rundt bordet eller at min hjelp kan ende i katastrofe ....

Før jeg ble mamma var jeg ikke klar over regelen om gjentskelse. Har jeg dunka på skoen når vi tar den på én gang, så må det gjøres HVER ENESTE GANG.

Eller at det ikke går an å pusse tennene, hvis man ikke står på riktig side av vasken. Uavhengig av hvor man er.

Gjør nok det :) mine har aldri vært med på do. Vært streng på det.
Mini på 20mnd er ofte med på do, når vi er alene hjemme syns jeg ingenting om å lukke døren foran han for å gå på do, i tilfelle det skulle være noe.
Han velger å ikke være med mange ganger, men som i dag så begynte han å leke med biler på gulvet mens jeg var på do, fordi han trengte at jeg var i nærheten.

Mini på 20mnd er ofte med på do, når vi er alene hjemme syns jeg ingenting om å lukke døren foran han for å gå på do, i tilfelle det skulle være noe.
Han velger å ikke være med mange ganger, men som i dag så begynte han å leke med biler på gulvet mens jeg var på do, fordi han trengte at jeg var i nærheten.
Hva skulle det være?

Før jeg fikk baby med magesmerter visste jeg ikke hvor usannsynlig glad jeg kunne bli for en real promp.

Hvor deilig det er å kunne dra hjem litt tidlig fra jobb uten å måtte føle på at man MÅ hente minsten fra barnehagen fordi han pleier å sove på den tiden uansett...
og at noen småbarn faktisk sover til langt utpå formiddagen... :) (de to andre gjorde forøvrig ikke det...)

Back
Topp