Føler seg lite gravid

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Jeg er 9+5 i dag, har hatt feber og generelt utrolig dårlig form de siste dagene.
Før dette følte jeg meg heller ikke gravid da jeg hadde veldig varierende grad av symptomer, følte egentlig mest på at jeg var kronisk trøtt.

Var på sjekk 7+0 og så ett bankende hjerte. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut om det er liv der inne per i dag?
Jeg skal på tul igjen 31.januar, men jeg klarer ikke å vente så lenge...

Hvis du ikke følte mye før ultralyd, så tenker jeg at det ikke er noe å bekymre seg for etter ultralyd heller. Sannsynligheten for at noe går galt etter uke 7 hvis man har sett et bankende hjerte er vel rundt 3 %, så det er mye større sannsynlighet for at det skal gå bra.

Men har lite symptomer selv, og er bare 5+5 så har ikke vært på ultralyd enda, og er enig i at det er litt skummelt å kjenne så lite når alle andre er så veldige dårlige. Men jeg tror vi bare må tenke at vi er heldige og at alt går fint så lenge vi ikke har blødd og har store smerter :)

Hvis du ikke følte mye før ultralyd, så tenker jeg at det ikke er noe å bekymre seg for etter ultralyd heller. Sannsynligheten for at noe går galt etter uke 7 hvis man har sett et bankende hjerte er vel rundt 3 %, så det er mye større sannsynlighet for at det skal gå bra.

Men har lite symptomer selv, og er bare 5+5 så har ikke vært på ultralyd enda, og er enig i at det er litt skummelt å kjenne så lite når alle andre er så veldige dårlige. Men jeg tror vi bare må tenke at vi er heldige og at alt går fint så lenge vi ikke har blødd og har store smerter :)
Akkurat nå er det veldig skummelt da jeg i mitt hode kan ha nyst løs babyen :hilarious:
Jeg vet det er lite sannsynlig, men plutselig kjenner jeg meg mindre gravid, og mer psykisk stabil :banghead:

Akkurat nå er det veldig skummelt da jeg i mitt hode kan ha nyst løs babyen :hilarious:
Jeg vet det er lite sannsynlig, men plutselig kjenner jeg meg mindre gravid, og mer psykisk stabil :banghead:[/
QUOTE]

Haha, tror det skal mer til enn som så. De fleste spontanaborter eller MA-er skyldes vel at fosteret ikke er levedyktig. Tror hverken nysing eller andre ting kan ødelegge. Men jeg er livredd selv, har ikke turt å ha sex enda for er litt redd for å begynne å blø og så bli stresset. Mistet i en tidlig SA forrige måned, så blir litt ekstra engstelig ☺️ Mannen har heldigvis god forståelse, og er nesten mer redd for meg med tanke på både sex og andre ting. Får ikke lov til å jogge eller gå på ski. Haha

Skjønner godt hva du mener. Jeg har hatt varierende kvalme helt siden uke 6, og så hjertet i uke 8+0. Jeg blir like nervøs hver gang jeg føler meg i fin form, men prøver å bare nyte det. Det er ingentig man kan gjøre :( selv om jeg vil sitte med ultralyd på fanget og følge med så er ikke det mulig. Har selv ultralyd 3. Februar.... føles ut som en evighet!!! Vi må bsre holde oss selv i skinnet og fokusere på at bekymringer vil ikke hjelpe noe

Skjønner godt hva du mener. Jeg har hatt varierende kvalme helt siden uke 6, og så hjertet i uke 8+0. Jeg blir like nervøs hver gang jeg føler meg i fin form, men prøver å bare nyte det. Det er ingentig man kan gjøre :( selv om jeg vil sitte med ultralyd på fanget og følge med så er ikke det mulig. Har selv ultralyd 3. Februar.... føles ut som en evighet!!! Vi må bsre holde oss selv i skinnet og fokusere på at bekymringer vil ikke hjelpe noe

Bortsett fra trøtthet og ørlitegranne ømme bryster, merker jeg ingenting til denne graviditeten enda jeg heller. Er 7+5. Kvalmen pleier å komme snikende i uke 7. Håper den kommer neste uke...(egentlig ikke...Men den er en trygghet...)
Har ikke vært til UL eller andre undersøkelser enda. Og det er litt tidlig å finne hjertelyden. Kanskje jeg klarer det om ca en uke. Hadde vært veldig godt å vite om det var liv i magen....

Skjønner hva du mener! Jeg har vært litt mindre kvalm de siste dagene, er 9+3 nå... Synes også jeg har litt mindre ømme bryster også, og er jo så bekymret :( Så bankende hjerte på tul i uke 7.

Jeg var forkjøla i jula, og når det var på det verste mister jeg nesten alle graviditetssymptomene!

Hvis jeg skulle vært helt trygg og rolig hele tiden på at det går bra med spiren, så måtte jeg dratt på ul flere ganger i uka. :wtf: Må bare stole på at kroppen gjør det som er riktig. :Heartred

Back
Topp