Føler meg utslitt!!

Qvini

Glad i forumet
Jeg har gjennom hele graviteten slitet med å være trøtt! Da mener jeg ikke bare vanlig trøtthet, men umenneskelig!! Jeg jobber 100% i en fantastisk barnehage, men det krever 110% av meg hele tiden!
Når jeg kommer hjem etter 7,5 timers arbeidsdag er jeg helt ferdig! Jeg orker ingenting bortsett fra å ligge på sofaen! Er sur og gretten! Å går å legger meg klokka åtte senest!!! Å da har jeg lenge vurdert om jeg skal legge meg!!

Jeg er 14+6 dager idag, og det gir seg ikke!! Jeg anner ikke hva jeg skal gjøre!! Jeg holder på å gå på veggen! Meg og samboeren har ikke lagt oss samtidig på aldri så lenge, og det begynner å slite på forholdet også :/

Hva i all verden kan jeg gjøre? Det skal vel virkelig ikke være nødvendig å leve sånt? Ja det er for en periode, men jeg må orke å kunne sette på en vaskemaskin etter jobb også da!! Har heldigvis ingen barn fra før, så går bare ut over min stakkars herlig samboer som faktisk har vært kjempe grei oppi det hele!

En ting til!! Er jo det at jeg begynner å kjenne vondt i bekken etter disse lange dagene i barnehagen også! :(

Jeg var å sykt trøtt i begynnelsen. Det viste seg faktisk at jeg i tillegg hadde dvitamin mangel. Etter jeg begynnte å ta tran har det blitt mye bedre :)
kansje du skal prøve det?
Eller høre med legen om det er noe du mangler ? :)
Kan ikke være noe godt å ha det slik hvertfall :(

Jeg mangler jern men går på sterke jern tabeletter nå!! Ellers var alt fint på prøvene mine :) - som jeg nå har gått på i to mnd!

Huff, det er kjedelig å være trøtt og sliten og ikke orke noe. Kanskje du kunne hørt med legen om en gradert sykemelding? Så du får henta deg litt inn? Man skal jo ha overskudd til å være et menneske utenfor jobben også, mener jeg :) håper ihvertfall energien kanskje kommer mer tilbake hos deg snart :)

Da ville jeg p gjort som over :) hørt om gradert sykemelding slik at du ikke tar helt knekken på deg selv :)

Huff, det er kjedelig å være trøtt og sliten og ikke orke noe. Kanskje du kunne hørt med legen om en gradert sykemelding? Så du får henta deg litt inn? Man skal jo ha overskudd til å være et menneske utenfor jobben også, mener jeg :) håper ihvertfall energien kanskje kommer mer tilbake hos deg snart :)
Ja jeg vurderte om jeg kanskje skulle ringe legen min imorgen!! Men jeg synes det er fælt å sykemelde seg pga trøtthet!! Men det er enda verre å ikke kunne gjøre noe eller å fungere! Å jeg er redd at om jeg driver å presser og presser på her så vil jeg gå på en smell eller noe! Må iallfall få hentet meg litt inn ja :) men tviler på at han gir meg sykemelding også :/

Du får nok en sykemelding enten fullt i ett par uker eller noe redusert. Bedre å ta et avbrekk nå, også holder du kanskje ut til permisjonen videre, istedetfor å presse deg helt til det blir full sykemelding i lang tid istedetfor..

Ja ett eller annet må skje!! For jeg kan virkelig ikke ha det sånt lengre!!:/ sover til og med to ganger på dagen! 30 min i pausen så 30 min når jeg kommer hjem før jeg videre blir liggende!! Å så legge meg å sove i ca 12 timer om natta - altså 13 timer søvn i døgnet ca om ikke mer!! Å jeg prøver å tvinge meg ut på turer osv men det hjelper ikke!!

Skjønner du synes det er litt fælt å be om sykemelding, men som de nevner over så er det bedre med et lite avbrekk enten helt sykemeldt eller delvis, sånn at du holder lenger i jobb om mulig :) viktig å ta hensyn til seg selv, psyken og energi er viktig å ha på plass i månedene som kommer ;)

Men hvordan i all verden går jeg fram da? Har aldri vært sykemeldt en dag i mitt liv!! Ringer jeg bare å ber om det? Eller må jeg ha en time? Hehe

Du må nok få deg en time og snakke med legen din. Forklare situasjonen så forstår han nok at du behøver å få ta det litt med ro en stund.:)

Hehe får nå ikke lege time før på torsdag jeg da!! Jaja to dager med jobb det da!! Eventuelt om jeg tar egenmeldig til å begynne med?? Ehhh tar egentlig aldri det heller!! Har så lite peiling på dette her jeg!!

Hvis du føler det er for tungt å gå på jobb så tar du egenmelding frem til du kommer deg til legen. Er sykemeldt selv, pga kvalme, og vet det ikke er gøy. Men det føles rett for meg og den i magen akkurat nå, hadde nok ikke klart å jobbe nå.

Hehe ja!! Ikke har jeg en forståelse full barnefar heller!! Snakket med han om det idag å da fikk jeg høre at den skammen skulle ikke vi ha på oss? Erh unskylder idiotien hans altså!! Han er så sær så han fikk streng om at nå måtte han klappe igjen kjeften!! For dette her vet han ingenting om!! Å prater enda ikke med han, litt hormoner inni der også!! Noen gutter burde teste dette ut selv!!

Jeg var i samme situasjon som deg.. Hadde pressa meg selv i de 12 første ukene fordi jeg hadde et ønske om å være på jobb hele svangerskapet.. Gråt fordi jeg var så sliten når jeg kom hjem fra jobb og var sengeliggende resten av dagen.. For ikke å snakke om kvalme, hodepine og problemer med å få i meg mat..
Blir "tvinga" til å gå til legen av min samboer og venninne. Forklarte situasjonen min til han, nevnte ingenting om sykemelding. Bare sa åssen jeg følte meg og at jeg hadde problemer med å være på jobb..
Han sykemeldte meg 100% i to uker og 50% i to uker - foreløpig.. Så jeg kan få hente meg litt inn igjen :)
Hadde håpa at jeg skulle bli bedre etter uke 12, men det skjedde ikke.. Litt bedre nå da :) Helt fantastisk å kunne ta det i sitt eget tempo og med mindre press.
Vil bare si at det er det lureste jeg har gjort!!! Skjønner virkelig åssen du har det.. Husk at du ikke bare skal ta vare på deg selv, men den lille i magen også :Heartpink Man får ingenting igjen for å presse deg til det smeller..
Håper du finner ut av det og at formen blir bedre etterhvert :)

Hehe ja!! Ikke har jeg en forståelse full barnefar heller!! Snakket med han om det idag å da fikk jeg høre at den skammen skulle ikke vi ha på oss? Erh unskylder idiotien hans altså!! Han er så sær så han fikk streng om at nå måtte han klappe igjen kjeften!! For dette her vet han ingenting om!! Å prater enda ikke med han, litt hormoner inni der også!! Noen gutter burde teste dette ut selv!!
Skjønner godt du ikke vil prate med han på ei beite:p min er heldigvis forståelsesfull, og jeg hadde det slik forje svangerskap også. Snakka med jordmor i dag som sa jeg ikke fikk lov å føle meg lat, jeg passa rett og slett bare på meg og lille i magen. Det fikk meg til å føle meg bedre:)

Back
Topp