Føler meg rar...

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg er fryktelig mye øm i området mellom symfysen og navlen. Akkurat som om jeg har sinnsykt gangsperre. Jeg har bekkenløsning også, som ofte er framme men av og til kjenner jeg det bak i korsryggen også. Babyen er veldig langt nede og det føles tungt. Alt dette på én gang! I tillegg får jeg litt sånn luftsmerter, men vet ikke om det er det fordi hele området er så ømt!

Det er ikke slik hele tiden hver dag, men får det nå og da, blant annet nå. Jeg blir sprø. :(

Noen som kjenner seg igjen?

Og kan noen forklare til en som ikke har smerter ved mensen hva mensmurringer er og hvordan de føles?
Når jeg har mensen får jeg en pulserende ømhet i kjønnsleppene samme dagen jeg får det, men har ikke fått det i svangerskapet.

Jeg blir veldig øm i magen når jeg har stått lenge, eller rett og slett vondt.

Mensmurringer. Har du hatt voksesmerter noen gang? Syns det kjennes litt likt ut.

Jeg blir veldig øm i magen når jeg har stått lenge, eller rett og slett vondt.

Mensmurringer. Har du hatt voksesmerter noen gang? Syns det kjennes litt likt ut.

Ikke som jeg kan huske. ;)

Jeg blir jo så frustrert... Er så vondt og jeg går som om jeg er 90 år og skrøpelig rett etter jeg har reist meg.

Jeg har sånne smerter som nesten kan kjennes ut som blåmerker rundt symfysen og det brenner på begge sider av symfysen. Men barnet mitt ligger ikke nedi bekkenet enda, så trykket på symfysen blir deretter, han ligger rett over.

Jeg er fryktelig mye øm i området mellom symfysen og navlen. Akkurat som om jeg har sinnsykt gangsperre. Jeg har bekkenløsning også, som ofte er framme men av og til kjenner jeg det bak i korsryggen også. Babyen er veldig langt nede og det føles tungt. Alt dette på én gang! I tillegg får jeg litt sånn luftsmerter, men vet ikke om det er det fordi hele området er så ømt!

Det er ikke slik hele tiden hver dag, men får det nå og da, blant annet nå. Jeg blir sprø. :(

Noen som kjenner seg igjen?

Og kan noen forklare til en som ikke har smerter ved mensen hva mensmurringer er og hvordan de føles?
Når jeg har mensen får jeg en pulserende ømhet i kjønnsleppene samme dagen jeg får det, men har ikke fått det i svangerskapet.
Jeg kjenner det igjen! Her ligger babyen langt ned og det er så vondt når hun beveger på hodet sitt. Skal ikke så mye aktivitet til før jeg får en smerte som kjennes ut som hold i lysken på en måte. Eller hvis jeg må på do, så er det veldig vondt.

Mensmurringer er for meg en egen type vondt, som ikke kan sammenlignes med andre vondter. Men det er jo en murrende jevn smerte, ikke en stikkende eller brennende. Som en krampe bare i underlivet/livmoren.
Nei jeg vet ikke. :P

For meg er mensenmurring/smerter en vond følelse som brer seg rundt eggstokkene og nedover lårene.. Utrolig vanskelig å forklare, men jeg blir helt varm og får en sånn nesten kvelende fornemmelse av det! Hm.. Vet ikke om jeg er helt enig i min egen forklaring her altså men....

Grunnen til at jeg spør om mensmurringer er fordi jeg av og til kjenner en ømhet som kommer sigende i korsryggen, så ble usikker på om det kan være slike murringer eller om det er linket til bekkenløsning. Det rare er at det ligger i musklene over bekkenet bak, om dere skjønner.

Nå baller det på seg litt her, men har også kjent en smerte bak i ryggen noen ganger i dag mens babyen beveger seg. Som om den kjører foten sin i ryggraden min. Ikke vet jeg... Blir ikke helt klok på dette. :P

Back
Topp