Føler meg ikke gravid

Freia97

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Marsmagi 2025
Hei, alle fine folk. Jeg er 15+2, og i min andre uke av andre trimester.

For halvannen uke aiden var vi på UL og alt var bra. En frisk liten jente.

Men de siste dagene har jeg ikke følt meg særlig gravid. Den lille magen jeg føler jeg noen ganger har hatt, føles ut som er borte. Har fortsatt ømme nipler og tidvis kvalm, men ellers føler jeg meg bare ikke gravid.

Er egentlig ikke redd for at noe er gale, men lurer på om flere har kjent eller kjenner på det samme? Føler jeg bare venter på magen og at det vil gjøre det mer ekte igjen.

Men de siste dagene har jeg ikke følt meg særlig gravid. Den lille magen jeg føler jeg noen ganger har hatt, føles ut som er borte. Har fortsatt ømme nipler og tidvis kvalm, men ellers føler jeg meg bare ikke gravid.

Er egentlig ikke redd for at noe er gale, men lurer på om flere har kjent eller kjenner på det samme? Føler jeg bare venter på magen og at det vil gjøre det mer ekte igjen.

Sniker fra juni-gruppa. Jeg er 17+2 ca, og var på tul i romjulen ca 14+4, så vet at alt sto bra til da og har en aktiv baby i magen, men kjenner akkurat på det samme som du gjør nå. Har følt det sånn siden kvalmen slapp for noen uker siden. Er første gangsgravid så vet ikke hva som er normalt, men vil tippe det er normalt å føle som oss nå, til man kjenner liv fra den lille i magen :)

Jeg kjenner på det samme, med en gang jeg kom over i 2 trimester og kvalmen forsvant så er det en overgang. Tenkte først ukene fram til 12 kom til å vær vanskeligst, men nå er det andre etappe med vanskelig før de begynner å bevege på seg :bag:

Samtidig er det vanskelig å ta innover seg noe ståsted fram til jeg skal på neste kontroll. Er jo bekymret for MA eller at den ene tvillingen er dø...

Men! På den postive siden, ut i fra det jeg har lest så er det sånn at 2 trimester kan for noen være den perioden plager gir slipp og en har mer energi, der en kan nyte å være gravid. Samtidig det er ikke lenge siden du har væet på ultralyd og alt såg jo bra ut :)

Om du bekymrer deg veldig, kanskje vurder å snakke med jordmor eller ta en privat ultralyd? Så slipper du å gå rundt å kjenne på disse bekymringene og stresse tenker jeg :)

Kan legge til det heldigvis ikke er lenge til jeg skal på kontroll, så kommer sikkert til å være nærvevrak den dagen :hilarious:

Kjenner veldig lite jeg også. Det står jo i alle apper og overalt ellers at det er veldig vanlig å ikke merke noe etter uke 12, så har slått meg til ro med det Fikk høre hjertelyd hos jordmor på torsdag så vet at det fortsatt er en baby der inne

Kjenner meg veldig igjen. Er bare 13 uker, men de siste par ukene har jeg ikke følt meg gravid. Nesten vært overbevist om MA. Men var på ultralyd i går og fikk se at alt sto bra til, så foreløpig har jeg slått meg til ro med det. Det er vel veldig liten sjanse for å miste når man først har kommet så langt? Trøster meg hvertfall med det, og skal prøve å ikke bekymre meg for mye før OUL.

Det er nesten litt rart å si. Men jeg misunner det så grådig :Heartpink Altså ikke bekymringene. Men jeg har så mye plager. Drømmer om lettere hverdag snart :happy:

Så tenker du kanskje kan klare å nyte litt før evt andre plager kommer. Kanskje vanskelig, men på slutten er man så stor og tung i kroppen. :happy:

Husker fra sist gang at den tiden fra TUL til OUL (som for mitt vedkommende var i hhv uke 12 og 18) virket veldig lang. Kvalmen ble stort sett borte, og jeg var i veldig god form. Samtidig visste jeg ikke hva jeg skulle kjenne etter av liv, og med en morkake som lå på fremsiden av livmoren, ut mot magen, var det jo ekstra padding. Tror neimen ikke jeg følte noe før etter OUL faktisk. Magen kom heller ikke for fullt før litt senere, så ja, kan godt forstå at denne tiden føles vanskelig.

Denne gangen er det litt annerledes, både fordi jeg fremdeles er kvalm i blant, har divapupper som ikke tåler noen form for berøring og selvsagt at jeg bedre kan kjenne etter liv nå som jeg har gått gjennom det en gang før.

Uansett om det står bra til er det godt å få luftet bekymringer, enten det er til jordmor eller bare noen fortrolige. Det gagner uansett ingen å være bekymret. Håper du får ro i tankene snart, og så ser vi sammen frem mot neste UL! :Heartred:Heartred:Heartred

Jeg har kjent på det samme, spesielt etter at kvalmen forsvant mellom uke 14 og 15, og at jeg i samme periode ikke kjente babyen(uke 15 til 16) i det hele tatt på flere dager. Nå har jeg heldigvis kjent den igjen, og tror den har snudd seg helt rundt, og at det var derfor jeg ikke kunne kjenne den en stund. Kynnerne mine ble også roligere i samme periode, og føler meg generelt sett mye bedre, noe som ga meg ofså følelsen av at noe er galt. Har greid å roe meg igjen etter å ha kjent liv igjen, men blir godt med ny UL!

Var veldig sånn for meg og forrige svangerskap husker jeg. Nesten med en gang jeg nådde uke 12 forsvant mye av symptomene, det kan være litt skummelt! Men det pleier som regel å gå bra.

Jeg er 12 + 3 i dag, har fortsatt noe kvalme. Det er vel det eneste, foruten om bekkenplager. Dette svangerskapet har jeg nesten ikke kjent noe til at livmor vokser, det har vel vært det «skumleste». Litt stikking i siden en sjelden gang, men med forrige så kjente jeg liksom så mye mer. Tror man bare må prøve å slå seg til ro med at det aller meste er normalt og nyte tiden! Er vel ikke lenge til de fleste opplever liv i magen, og det er jo en veldig trygghet:happy:

Føler veldig med deg! Føler meg ikke gravid i det hele tatt. Er 16 uker i dag. Merker at magen har vokst noe, men alt av typiske symptomer som kvalme og så videre har forsvunnet. Kan ikke huske jeg var så bekymret forrige gang, men mulig man bare glemmer fort?! Det blir stor forskjell når magen blir stor og man kjenner liv. Da blir man også tatt på alvor på en helt annen måte ved bekymringer, så kjenner jeg gleder meg til det.

Det er nesten litt rart å si. Men jeg misunner det så grådig :Heartpink Altså ikke bekymringene. Men jeg har så mye plager. Drømmer om lettere hverdag snart :happy:

Så tenker du kanskje kan klare å nyte litt før evt andre plager kommer. Kanskje vanskelig, men på slutten er man så stor og tung i kroppen. :happy:

Skjønner deg veldig godt ❤️ Var veldig plaget frem til rundt uke 11 med kvalme. Nå er det en del kveldskvalme og sinnsykt vond bekkenløsning. Men føler jeg har blitt vant til det, hvis det er lov å si?

hvor langt på vei er du? ❤️

Tusen takk for mange fine svar ❤️

Som jeg skrev i første innlegg er jeg ikke så bekymret for at noe er gale. Men føler mer at jeg ikke klarer å «bonde» med lille i magen akkurat nå.

Jeg har jo fortsatt ømme nipler, kveldskvalme og en vond bekkenløsning - men dette er mildere enn for noen uker siden og det føles ut som jeg har blitt vant til det på en måte.

Kanskje dette bare er en mellomfase som er litt rar. Formen er litt bedre, men magen lar seg vente og bevegelser like så.

men vi vet vel alle hvor fort ting kan endre seg. Plutselig kommer både magen og bevegelsene :hilarious:

Skal på OUL 3/2 så blir spennende å se om jeg har følt noe til da.

igjen - tusen takk for fine svar❤️❤️

Back
Topp