Føler meg ikke gravid!

Pingu♥️

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er gravid i uke 13 og føler meg ikke gravid. Dette er første gangen jeg er gravid.
Høres kanskje rart ut, for jeg er mye trett og jeg har hatt dårlig matlyst men ikke hatt oppkast. Ingen mage synes enda, selvom samboeren min sier han ser forskjell. Jeg tar jevnlig tester for å forsikre meg om at den blir positiv, som den alltid blir :p
Man blir liksom så vandt med de forandringene som skjer at jeg ikke husker hvordan det var uten..
Har ei god venninne som er et par måneder lenger på vei enn meg. Hun har vert veldig kvalm og syk og nå merker hun spark hele tiden. Det er mulig jeg sammenligner meg med henne.. Og jeg skjønner jo at det blir feil! Hun sier til meg at med de tankene jeg har, får jeg ikke blitt mer gravid! :p Jeg vet jo at jeg er gravid, men alikevel.. Det er noe som ikke går opp for meg. Tenkte derfor å høre med dere som er ca like langt på vei som meg :)
Har flere det sånn, eller er jeg helt skrullete?

Jeg føler meg heller ikke gravid til tross tretthet, kvalme osv tidligere. Jeg er 17 uker nå. Hadde forventet tidligere mage og liv der inne siden det er nr 2 men ser ikke store forskjellen enda :P
Som du sier kan det sikkert hende vi blir så vant til forandringene. Gravide er vi jo :)

Da skal du vite at jeg har det på samme måte! Jeg er 13 uker idag, og det er ikke antydning til mage i det hele tatt. Har ikke hatt et eneste lite snev av kvalme heller, det eneste jeg merker er litt trøtthet og at håret blir mye fortere fett. Jeg har slått meg til ro med at jeg ER gravid, etter to positive tester og er fornøyd med at jeg har hatt såpass lite plager, er i full jobb uten å ha hatt en eneste fraværsdag :-)

Samme som meg :-) er nå 16+5 og har helt seriøst ikke vært dårlig en eneste dag, samme energinivå, samme kropp, samme bryster, samme klær, spiser som før, ingen symptomer bortsett fra litt mer uren hud men det kan være alt fra årstiden til feil foundation :-)
Tar meg selv i å være litt for røff i aktiviteten av og til fordi det er vanskelig å innstille seg på å ta det roligere når man føler seg tipp topp form!
Noen 2 timer etter brystoperasjonen min var jeg på butikken og handlet inn til min egen hotellkos, vet ikke hva det er men jeg blir ikke dårlig av fysiske påkjenninger slik mange andre blir. (Ikke ment som skryt men en kuriositet)
Venninna mi lå rett ut i store smerter og svimte av, kastet opp og det som verre var stakkar! Nå er hun gravid med meg og har akkurat kommet over den verste kvalmekneika!
Elsker å være gravid men det er jo lett når man kun kjenner litt strekk i livmora av og til, og fiskehale i magen når den er aktiv :D nyt det! Du er en av oss heldige!

Er jo normalt for mange at symptomene daler etter uke 12-13 :) er selv 13+5 og her er det nesten ingen symptomer. Unntatt trøtt og rennende utflod, tmi :p

Heeelt normalt. Det sa også gynekologen at det fra nå ikke var vanlig å føle seg gravid før man begynte å kjenne liv :)

Mente at det også fra nå var vanlig å ikke føle seg gravid før man kjenner liv :) er jo noen som går 9 måneder uten å vite det. Begge deler er normalt!

Jeg føler meg heller ikke gravid til tross tretthet, kvalme osv tidligere. Jeg er 17 uker nå. Hadde forventet tidligere mage og liv der inne siden det er nr 2 men ser ikke store forskjellen enda :p
Som du sier kan det sikkert hende vi blir så vant til forandringene. Gravide er vi jo :)
Fint å vite at det kan være sånn med dere som har barn fra før også!:) Jeg aner ikke hvordan det er eller hva som er riktig å føle eller ei :p Men ja, gravide er vi jo:p

Da skal du vite at jeg har det på samme måte! Jeg er 13 uker idag, og det er ikke antydning til mage i det hele tatt. Har ikke hatt et eneste lite snev av kvalme heller, det eneste jeg merker er litt trøtthet og at håret blir mye fortere fett. Jeg har slått meg til ro med at jeg ER gravid, etter to positive tester og er fornøyd med at jeg har hatt såpass lite plager, er i full jobb uten å ha hatt en eneste fraværsdag :)
:D Jeg jobber fult også, og håper jeg kan fortsette med det helt til slutten! Tvitvi , og heia oss :)

Samme som meg :) er nå 16+5 og har helt seriøst ikke vært dårlig en eneste dag, samme energinivå, samme kropp, samme bryster, samme klær, spiser som før, ingen symptomer bortsett fra litt mer uren hud men det kan være alt fra årstiden til feil foundation :)
Tar meg selv i å være litt for røff i aktiviteten av og til fordi det er vanskelig å innstille seg på å ta det roligere når man føler seg tipp topp form!
Noen 2 timer etter brystoperasjonen min var jeg på butikken og handlet inn til min egen hotellkos, vet ikke hva det er men jeg blir ikke dårlig av fysiske påkjenninger slik mange andre blir. (Ikke ment som skryt men en kuriositet)
Venninna mi lå rett ut i store smerter og svimte av, kastet opp og det som verre var stakkar! Nå er hun gravid med meg og har akkurat kommet over den verste kvalmekneika!
Elsker å være gravid men det er jo lett når man kun kjenner litt strekk i livmora av og til, og fiskehale i magen når den er aktiv :D nyt det! Du er en av oss heldige!
Tusen takk for gode ord! Det hjelper meg veldig faktisk! Godt å få bekrefta at det ikke bare er meg! Så da får jeg vel bare innse at, jeg er heldig :D

Ikke vær beskymret .. Jeg heller har ikke hatt noe spes med symptomer. jeg hadde vondt i korsryggen i uke 5 i ca 2-3 dager. fra uke 8 til ca 9,5-10 kunne jeg bli kvalm om jeg var sulten og omvendt. og da varte kvalmen/uggenhet i magen noen sec. Jeg jobber som vanlig og håper virkelig at det ikke blir noen symptomer senere heller. vil helst jobbe lengst mulig siden jeg driver for meg selv. Jeg har tenkt inni mellom noe som er vanlig for de fleste gravide " er denne babyen i livet " så får jeg beskjed ikke tenk sånn er det noe galt i magen så støter kroppen det ut . DU VILLE HA MERKET DET OM NOE ER GALT. I går 20.03.2015 hadde jeg tidlig UL på Volvat og jeg har aldri sett noe som er så vakkert enn den lille babyen min som vinket og sparket med beina, tok seg selv på hodet =))) JA jeg er gravid =)))

Ps jeg er i uke 13+2 i dag og har stooor mage som jeg fikk allerede i uke 6 og trodde kanskje det var flere i magen. det er kun en og det passer meg bra nå, med tanken på jobb og at jeg er alene mamma =)))

Jeg har masse symptomer, i tillegg til voksende mage. Kjente til og med spark i dag. Men allikevel har jeg vanskelig for å forstå at jeg er gravid og at det er en baby her om 6 mnd!

Hittil har jeg kun hatt bekkenløsning, ingen kvalme, er 13+5.. Så et veldig uvandt svangerskap :p

Jeg har masse symptomer, i tillegg til voksende mage. Kjente til og med spark i dag. Men allikevel har jeg vanskelig for å forstå at jeg er gravid og at det er en baby her om 6 mnd!

Det kunne umulig vært baby spark du kjente ved 3 mnd graviditet. babyen din er ikke større en 7-8 cm nå og ikke sterk nok til å gi deg et spark du kjenner. det kunne vært stikkninger eller en type for "smerte" veldig vanskelig for meg å forstå at det var spark. mange kjenner det først ved 4,5 mnd og de fleste ved 5 mnd.

Det kunne umulig vært baby spark du kjente ved 3 mnd graviditet. babyen din er ikke større en 7-8 cm nå og ikke sterk nok til å gi deg et spark du kjenner. det kunne vært stikkninger eller en type for "smerte" veldig vanskelig for meg å forstå at det var spark. mange kjenner det først ved 4,5 mnd og de fleste ved 5 mnd.

Jeg er 15 uker på vei ( nærmere 16) ifølge gynekologen min, så det er absolutt mulig å kjenne noe da ifølge min jordmor. Ihvertfall hvis man har vært gravid før. Så synes det er litt arrogant av noen å skrive som du gjør.

Jeg er 15 uker på vei ( nærmere 16) ifølge gynekologen min, så det er absolutt mulig å kjenne noe da ifølge min jordmor. Ihvertfall hvis man har vært gravid før. Så synes det er litt arrogant av noen å skrive som du gjør.

Arrogant ? Er ikke dette forum der alle kan si sin mening. Blir du fornærmet av sånne ting Silje så vet ikke jeg hvordan du kan kan takle verre ting. Jeg skrev det er veldig vanskelig for meg å tro at en liten sak på 7-8 cm kan gi deg et så sterkt spark at du faktisk kjenner spark og kan si nå sparket babyen og at det ikke er noe annet. Du er 16 uker strax det er 3 uker forskjell og hvis du har vært gravid før så vet du at 3 uker gjør en del forskjell med str og vekt på babyen. Jeg sier ikke at noen har kjent det tidligere. men 3 mnd. Utrolig vanskelig for meg å tro det. Jeg selv kan kjenne noen stikkninger i magen men kunne aldri sagt åj nå sparket babyen for det skal du virkelig klare å kjenne.

PS : Dette er min personlig mening.

Håper virkelig de som har opplevd dette i uke 12 -13 (3 mnd) har kjent baby spark kan forklare meg litt mer om den følelsen og hvordan det er. hva dere kjenner ?

Back
Topp