Føler meg grusomt slem....

Nullenusken

Forumet er livet
Jeg var sykemeldt i sommer pga at jeg ble på grensa til overstimulert ved prøverør.... Legens avgjørelse med sykemelding....

Nå er jeg straks 12 uker på vei, og har fått bekkenløsning.
Pga bekkenløsningen har jeg måttet sitte i kassa de siste ukene på jobb (jobber på matbutikk) og det har i tillegg ført til noen grusomt vonde muskellåsninger i ryggen....

Så i dag gikk jeg til legen og spurte om henvisning til fysio og om han kunne f.eks skrive et ark om at jeg burde jobbe kortere vakter eller noe sånt....

Han undersøker meg, kjenner en veldig bekkenløsning og muskelknutene, skriver ut henvisningen og en måned sykemelding 100%....
Så nå, en måned etter jeg kom tilbake, så er jeg borte en måned igjen....
Fikk streng beskjed om at jeg fikk IKKE jobbe nå, hvertfall ikke før jeg har fått en del fysio....
KANSKJE han kunne friskmelde meg om en måned....
Så jeg fikk haltet meg ut derfra, og levert sykemeldingen med verdens vondeste samvittighet....
Hjalp ikke at jeg egentlig skulle gått på vakt rett etter legen, så da manglet de plutselig en person!

Vet jo at jeg må lytte på kroppen min for en gangs skyld nå, men jeg ligger her våken nå med verdens svarteste samvittighet og føler meg rett og slett forferdelig!
Huff....
Får håpe fysio hjelper.... Begynner der til onsdag.... De hadde heldigvis en avlysning da....

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, er du syk så er du syk. Glem samvittigheten og konsentrer deg med å prøve å bli bedre.
God bedring og lykke til!

ORIGINAL: søteste

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, er du syk så er du syk. Glem samvittigheten og konsentrer deg med å prøve å bli bedre.

Jeg skjoenner godt hvor du kommer fra jeg [8|] .. MEN, i denne prosessen saa maa du vaere litt "egoistisk" og tenke paa deg selv, lytte til kroppen, og gjoere det du trenger for at du og spiren skal ha det godt.. Saa proev aa ikke tenke for mye paa det og konsentrer deg heller om aa bli bedre saa langt det gaar.

Tvi Tvi

[:)]Du skal ikke ha dårlig samvittighet!!! Tenk på deg selv, ikke minst hvor lenge du har prøvd. Da skulle det bare mangle at du kan være sykemeldt med god samvittighet om det skulle skje deg noe.

Har ikke fått med meg at du er gravid jeg.. GRATULERER SÅ MYE!!
Og synes ikke at du skal dårlig samvittighet!!

Takk for svar alle sammen....
Jeg vet jeg burde tenke egoistisk, men jeg klarer det ikke....
Kommer ikke så godt overens med de på jobben, og har tenkt å søke ny jobb når jeg er i permisjon.... Og føler at dette vil gjøre det bare enda verre på jobb.....

du skal IKKE ha dårlig samvittighet, jeg får heller ikke lov til å jobbe pga bekkenet og er sykemeldt 100%.

Det er faktisk ingenting vi kan for, det er ikke bestilt av oss for å si det mildt ;) Det er kjempe ondt og vi kan ikke noe for det...

Selv går jeg til fysio 2 dager i uken..

Masse god bedring [:)]

ORIGINAL: søteste

Du er ikke slem, du er SYK. Det er lov å være syk, til og med for gravide.
Ikke ha dårlig samvittighet ovenfor jobben, det er jo ikke akkurat slik at du gikk og ønsket deg så veldig en bekkenløsning for å få litt "fri"...

Ta vare på deg selv og lille i magen, det er det viktigste nå!

For å si det sånn så er det ingen som takker deg for å komme dårlig på jobb! Helsa di er aller viktigst. De tenker ikke på deg,men kun penger... Så drit i det og kos deg hjemme og nyyt svangerskapet! [:D][:D][:D]

Det er jo derfor vi har sykemeldingen! At det er viktig å ta vare på seg selv! [:)]

Back
Topp