føler meg flink:)

beybin88

Glad i forumet
VIP
vi har nå i 8 måneder skrevet ukesmeny, og handlet hver mandag, dette har vært effektivt, å vi har spart mange tusen på å gjøre det slik, men vi har også slitt hver søndag med å tenke ut heile den forbaskade ukes menyen, så nå har jeg laget liste på alt vi spiser av middager, å fordelt alle middagene ut på 6 uker så vi har 6 uker uten at vi har de samme middags rettene.

så hær er menyen:):):)

uke 1
Mandag Kylling og ris
Tirsdag Pannekaker
Onsdag bakt potet
Torsdag laks stekt
Fredag pølse og makaronistuing
Lørdag pizza
søndag lapskaus

uke 2

Mandag wok m/ svinefilet
Tirsdag komper
Onsdag suppe
Torsdag fiskeboller
Fredag karbonader løk og poteter
Lørdag pita
søndag svinefilet M poterer

uke 3
Mandag Kylling snitzel
Tirsdag pølse i brød
Onsdag spagetti og kjøttsaus
Torsdag koteletter og brunsaus
Fredag stekt pølse med hvitsaus
Lørdag Gratinerte pannekaker
søndag Kjøttkaker

uke 4

Mandag Kylling og båtpoteter
Tirsdag pasta og ostesaus
Onsdag brent kjærlighet
Torsdag torsk
Fredag koteletter og hvitsaus
Lørdag lasanje
søndag pølsegryte

uke 5
Mandag Kristianpasta (noe han laget til meg på vår første date)
Tirsdag omelett
Onsdag suppe
Torsdag wok m/kylling
Fredag biff
Lørdag taco
søndag svinefilet og ris

uke 6

Mandag jojkakaker
Tirsdag pølse og pomfri
Onsdag hamburger
Torsdag Laks kokt
Fredag Grøt
Lørdag mossaka
søndag kylling frikase

Jeg er så enig! Det er kjempe effektivt og man sparer masse på det![:D] Vi gjør det samme selv, funker døds bra![:)][:)]

Og dere er kjempe flinke som har gjennomført dette i hele 8 mnd!!![:D][:D][:D] Og ihvertfall hvis dere går 6 uker uten samme middag, det syns jeg er imponerende! Hehe.. Det sliter vi sinnsykt med, så når jeg sliter så ringer jeg desperat eg for å få noen middagstips[:D]

ORIGINAL: *LinnOgAlexander*

Jeg er så enig! Det er kjempe effektivt og man sparer masse på det![:D] Vi gjør det samme selv, funker døds bra![:)][:)]

Og dere er kjempe flinke som har gjennomført dette i hele 8 mnd!!![:D][:D][:D] Og ihvertfall hvis dere går 6 uker uten samme middag, det syns jeg er imponerende! Hehe.. Det sliter vi sinnsykt med, så når jeg sliter så ringer jeg desperat eg for å få noen middagstips[:D]

derfor jeg laget den 6 ukersmenyen nå:P er lei av å måtte finne på noe heile tia, seff skal jo ikek følge den helt slavisk hele året for noe blir jo forandret på sommeren, og noe blir forandret litt til jul igjen:P

Oj, så flinke dere er :-D kanskje jeg skal prøve på d samme :-)

ORIGINAL: Majanne

virkelig hvert å prøve vi har snart spart opp til både tyrkiatur for oss 2 i 2 uker og nye utemøbler:P
samt slipper å stresse med å finne på noe hver dag til middag, å man MÅ ikke ut hver dag for alt er hjemme, men kan heller slappe av å ta en kosetur:P

ORIGINAL: beybin88

ORIGINAL: *LinnOgAlexander*

derfor jeg laget den 6 ukersmenyen nå:P er lei av å måtte finne på noe heile tia, seff skal jo ikek følge den helt slavisk hele året for noe blir jo forandret på sommeren, og noe blir forandret litt til jul igjen:P

Hoho! Denne skal jeg skrive ned ja! [:D]

ORIGINAL: Svartengel

Kan eg stjele menyen din? [:D][:D][:D][:D][:D]
sign!

Vi e på uke 6 :P E kjempe fint å gjøre det sånn :P har også et mål om å ikke ha det samme til middag på 8 uke, fisk minst en dag i uka, ikke kjøttdeig og pøle mer enn en gang i uka og så lite halvfabrikat som mulig:P Litt vankselig meeen so far so good :P

bare å stjele folkens, å har dere andre forslag kom med de:)

åååj.. så mye godt :D flinke dere er daaa[:D]

Guriland så flinke dere er da. Der har jeg og gubben en hel masse å lære. Stolt av deg snuppa, og stjeler selvsagt menyen til litt redigering[;)]

Men kva i all verden er kompe???? 

kansje du kjenner det som kommle, raspeball?

Klart det, men det er torsdagmat. Det skal kun serveres om torsdager [:D][:D][:D]

Klart det, men det er torsdagmat. Det skal kun serveres om torsdager [:D][:D][:D]

jaha? why??? eneste grunnen til at jeg har enkel mat tirsdag og onsdag er for det sambo ikke slutter før 7 på kvelden, å da syntes jeg potetmiddager er for tung mat så sent på kvelden:P

Beybin: Det har alltid vore slik her eg er i frå [8D][8D][8D] Thats why[8D][8D]

Men skjønner at det blir tung mat seint på kveld ja.

ORIGINAL: Majanne

Back
Topp