Føler magen er større nå enn sist!

Føler du magen var større i svangerskap nr 2?

  • Ja

    Votes: 12 92,3%
  • Nei

    Votes: 1 7,7%

  • Antall som har svart
    13
Definitivt! Mannen er redd det skal være to :p
hehe min også! Men om det er 2 så går vel det bra det også <3 Jeg føler ikke det er to men føler jeg er 4 uker lenger på vei enn det jeg har regnet meg frem til, så begynner å tvile på om siste mens, faktisk var mens eller bare en liten blødning (blør generelt veldig lite i ca 2-3 dager). Men vi får se hva lege og jordmor sier etterhvert :)
 
Hvorfor ble du lagt inn sist? Spørr av ren nyskjerrighet og du trenger virkelig ikke svare.
Bakovervendt livmor. Det er helt vanlig, men min er så bakovervendt at den blir sittende fast nedi bekkenet. Urinrøret kommer i klem og jeg får ikke tisset. Hadde jeg ikke merket det på at jeg ikke fikk tisse hadde kroppen mest sannsynlig spontanabortert i uke 13. Behandling sist ble kateter for å få tømt blæren før gynekologen manuelt "vippet" livmoren slik at den kom opp av bekkenet. Heldigvis en meget sjelden komplikasjon. Legen på ultralyd tok fram leksikon hun hørte det :hilarious:
Kan livmoren vokse for fort???:confused:
Er bare det at livmoren min helst bør vippes opp ved en viss størrelse. Hvis det skjer tidligere nå vil jeg være forberedt :) Håper slippe kateter hvis det blir tatt tidlig nok!
 
Oi jeg viste ikke at livmoren kan vokse for fort! men ja det er bra vi har medisiner og gode sykehus <3 Ja vil tro at legen også ser den siden av saken, å er det jo noe man kan forebygge før det blir et problem så er det jo veldig lurt å få komme inn på tidlig ultralyd!
Glemte sitere deg :shy: Vanligvis er det ikke et problem, men jeg har en krøllete livmor som blir sittende fast nedi bekkenet. Se svar over. Veldig sjelden (type ett tilfelle i året i Norge) så ikke noe dere andre trenger være bekymret for :)
 
Bakovervendt livmor. Det er helt vanlig, men min er så bakovervendt at den blir sittende fast nedi bekkenet. Urinrøret kommer i klem og jeg får ikke tisset. Hadde jeg ikke merket det på at jeg ikke fikk tisse hadde kroppen mest sannsynlig spontanabortert i uke 13. Behandling sist ble kateter for å få tømt blæren før gynekologen manuelt "vippet" livmoren slik at den kom opp av bekkenet. Heldigvis en meget sjelden komplikasjon. Legen på ultralyd tok fram leksikon hun hørte det :hilarious:
Er bare det at livmoren min helst bør vippes opp ved en viss størrelse. Hvis det skjer tidligere nå vil jeg være forberedt :) Håper slippe kateter hvis det blir tatt tidlig nok!


Gudameg alt som gå an å få av komplikasjoner. Dette har jeg aldri hørt om før. Jeg hadde også bakovervendt livmor første svangerskap, men den normaliserte seg og falt ikke tilbake så den har vært normal i de neste svangerskapene. Godt å høre at du blir fulgt opp nøye denne gangen. Masse lykke til videre.
 
Jeg venter nr 2 og magen er mye mer tydelig nå enn med første :) magen var tidlig ute med første også, men ikke så tidlig som dette :p og jeg vet at det er bare en inni der [emoji23]
 
hehe min også! Men om det er 2 så går vel det bra det også <3 Jeg føler ikke det er to men føler jeg er 4 uker lenger på vei enn det jeg har regnet meg frem til, så begynner å tvile på om siste mens, faktisk var mens eller bare en liten blødning (blør generelt veldig lite i ca 2-3 dager). Men vi får se hva lege og jordmor sier etterhvert :)
Nei, for min del er jeg helt sikkert på siste mens :) og tror ikke det er to :p Og selvfølgelig hadde vi klart det! :D Sikkert litt strev når man har en toåring fra før da, men måtte jo bare gått.
 
Nei, for min del er jeg helt sikkert på siste mens :) og tror ikke det er to :p Og selvfølgelig hadde vi klart det! :D Sikkert litt strev når man har en toåring fra før da, men måtte jo bare gått.
Ja det er greit å være sikker på det også :)
Jeg venter nr 2 og magen er mye mer tydelig nå enn med første :) magen var tidlig ute med første også, men ikke så tidlig som dette :p og jeg vet at det er bare en inni der [emoji23]
Godt å høre det er flere som har tydelig mage tidlig i svangerskapet :) kroppen er utrolig og magen får bare ta så mye plas den vil for min del, så lenge den gjør jobben med å huse en fin baby:dummy::Heartbigred
 
Back
Topp