Føler magen er større nå enn sist!

Føler du magen var større i svangerskap nr 2?

  • Ja

    Votes: 12 92,3%
  • Nei

    Votes: 1 7,7%

  • Antall som har svart
    13

Muumi mama

Betatt av forumet
Hei!
Jeg er nå inn i gravideuke 9, men føler magen er mye større enn sist gang jeg var gravid. (sammenlignet med hvor stor den var da i uke 9)
Buksene mine er trange allerede, jeg får de på meg men det er ubehagelig når de strammer over magen (så jeg har allerede begynt med gravidebukser! )

Har egentlig på følelsen av at jeg er lengere på vei enn bare 9 uker.

Er det flere som har hatt det slik i svangerskap nr 2?
Det skal sies at andre symptomer som kvalme, svimmelhet osv ikke er så fremtredene nå som første gangen.
Så hadde det ikke vært for at klærne er ubehagelige, tror jeg ikke at jeg hadde merket svangerskapet så godt.

Gleder meg veldig mye til magen blir ennå større og at det føles mer "innafor" å bruke gravideklær ;)
 
Straks åtte uker her og magen kjennes definitivt større ut enn med nr.1.
Hehe ja kanskje det er slik at kroppen har "gjort det før" og at man blir fortere større? Samboeren min er litt redd for at det er flere enn bare 1 inni der,men det vil vise seg på Ultralyd :dummy1::dummy:
 
Jeg var mindre hele veien med Nr 2. Og o generelt mye bedre form. Kunne skjult magen til værtfall halvveis om jeg hadde villet. Nå med Nr 3 derimot. 9 uker og magen står på spreng..
 
Hehe ja kanskje det er slik at kroppen har "gjort det før" og at man blir fortere større? Samboeren min er litt redd for at det er flere enn bare 1 inni der,men det vil vise seg på Ultralyd :dummy1::dummy:
Ut fra det jeg har hørt er det helt vanlig at magen kommer tidligere med nummer to. Gleder meg uansett til ultralyd!
 
Jeg var mindre hele veien med Nr 2. Og o generelt mye bedre form. Kunne skjult magen til værtfall halvveis om jeg hadde villet. Nå med Nr 3 derimot. 9 uker og magen står på spreng..
Oi så det er virkelig store variasjoner fra svangerskap til svangerskap. Spennende da at ingen ting er helt likt ;) mennesket som lages i magen er jo også veldig unikt, å da er vel svangerskapet det også :Heartred
 
Ut fra det jeg har hørt er det helt vanlig at magen kommer tidligere med nummer to. Gleder meg uansett til ultralyd!
Ja! Jeg gleder meg utrolig mye til ultralyd! Glerder meg også til 1. kontroll 11.september, for å liksom få bekreftet graviditeten! Ventet lenge på nr 2 så det er vel så spennende nå som med 1. :)
 
Gått med gravidbukse noen uker allerede. Sist vistes magen også tidlig. 2. barnet forhåpentligvis her, 3.graviditet.
 
Ja! Jeg gleder meg utrolig mye til ultralyd! Glerder meg også til 1. kontroll 11.september, for å liksom få bekreftet graviditeten! Ventet lenge på nr 2 så det er vel så spennende nå som med 1. :)
Er noe helt eget med å se babyen for første gang :Heartred Jeg skal på kontroll hos fastlegen om to dager og håper på henvisning til ultralyd der. Er bare åtte uker på vei, men med to sykehusinnleggelser like etter uke 12 sist tenker jeg det er greit å være føre var.
 
Gått med gravidbukse noen uker allerede. Sist vistes magen også tidlig. 2. barnet forhåpentligvis her, 3.graviditet.
Kjekt å høre at jeg ikke er den eneste som fant frem gravidebuksene tidlig ;) Da krysser vi fingrene for at det blir en frisk og fin baby i April på oss begge : ) Teller ned til uke 12 og svangerskapskontroll :Heartred
 
Er noe helt eget med å se babyen for første gang :Heartred Jeg skal på kontroll hos fastlegen om to dager og håper på henvisning til ultralyd der. Er bare åtte uker på vei, men med to sykehusinnleggelser like etter uke 12 sist tenker jeg det er greit å være føre var.
Ja det er noe magisk med å se barnet for 1. gang! Ja så du tenker inn på tidlig ultralyd? Det kan være veldig lurt i noen tilfeller ja!
Det er bra å være føre var ja, ta litt forhåndsregler. Håper alt går som det skal ;)
 
Jeg ser virkelig gravid ut. Folk må jo begynne å lure. Er bare 7 uker på vei, så livmora har ikke kommet over symfysen enda. Har kommet frem til at jeg må være sykt oppblåst. Jeg har vært på tul og jeg vet det bare er en der inne, men var oppriktig bekymret at det var flere før ul’en. Er min 3 og mistenker det har noe å si..
 
Ja det er noe magisk med å se barnet for 1. gang! Ja så du tenker inn på tidlig ultralyd? Det kan være veldig lurt i noen tilfeller ja!
Det er bra å være føre var ja, ta litt forhåndsregler. Håper alt går som det skal ;)
Håper jeg også! Gikk jo bra til slutt (yeah for moderne medisin og gynekologer som kan sakene sine), men siden det var den voksende livmoren som lagde krøll sist og magen ser ut til å vokse raskere denne gangen tør jeg rett og slett ikke vente. Satser på at fastlegen deler det synet. Definitivt rimeligere å sende meg til tidlig ultralyd enn å dekke kostnadene ved et sykehusopphold :)
 
Er noe helt eget med å se babyen for første gang :Heartred Jeg skal på kontroll hos fastlegen om to dager og håper på henvisning til ultralyd der. Er bare åtte uker på vei, men med to sykehusinnleggelser like etter uke 12 sist tenker jeg det er greit å være føre var.


Hvorfor ble du lagt inn sist? Spørr av ren nyskjerrighet og du trenger virkelig ikke svare.
 
Jeg ser virkelig gravid ut. Folk må jo begynne å lure. Er bare 7 uker på vei, så livmora har ikke kommet over symfysen enda. Har kommet frem til at jeg må være sykt oppblåst. Jeg har vært på tul og jeg vet det bare er en der inne, men var oppriktig bekymret at det var flere før ul’en. Er min 3 og mistenker det har noe å si..
Kan hende man er litt oppblåst også ja! Hehe jeg har fortalt det til familie og kollegaer, så føler ikke at jeg trenger å skjule magen heldigvis. Men ja det er rart at man får mage på så ulike tidspunkt i svangerskapet :)
 
Håper jeg også! Gikk jo bra til slutt (yeah for moderne medisin og gynekologer som kan sakene sine), men siden det var den voksende livmoren som lagde krøll sist og magen ser ut til å vokse raskere denne gangen tør jeg rett og slett ikke vente. Satser på at fastlegen deler det synet. Definitivt rimeligere å sende meg til tidlig ultralyd enn å dekke kostnadene ved et sykehusopphold :)
Oi jeg viste ikke at livmoren kan vokse for fort! men ja det er bra vi har medisiner og gode sykehus <3 Ja vil tro at legen også ser den siden av saken, å er det jo noe man kan forebygge før det blir et problem så er det jo veldig lurt å få komme inn på tidlig ultralyd!
 
Har helt klart større mage nå ja... den ser gravid ut liksom. :)
 
Definitivt! Mannen er redd det skal være to :p
 
Magen min nå i uke 10 er like stor som i uke 20 sist [emoji85] er bare en inni der. Har brukt gravidbukser i flere uker allerede.
 
Håper jeg også! Gikk jo bra til slutt (yeah for moderne medisin og gynekologer som kan sakene sine), men siden det var den voksende livmoren som lagde krøll sist og magen ser ut til å vokse raskere denne gangen tør jeg rett og slett ikke vente. Satser på at fastlegen deler det synet. Definitivt rimeligere å sende meg til tidlig ultralyd enn å dekke kostnadene ved et sykehusopphold :)
Kan livmoren vokse for fort???:confused:
 
Back
Topp