Føler du deg vel som gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
For de fleste gravide oppleves svangerskapet som en spennende tid. Men det er ikke uvanlig at vi hører fra gravide at de ikke trives med å være gravid. De kjenner ikke igjen sin egen kropp, de synes det er vanskelig at de legger på seg, og at kroppen påvirkes på måter de ikke liker.

Les jordmorbloggen her

Jeg liker den gravide magen, men så er jeg av de som ikke legger på seg så mye, får ødemer osv.
Det jeg derimot ikke liker ved å være gravid er strekkmerkene. Jeg beundrer dem som klarer å være stolte av dem, men hos meg får de meg bare til å gråte.

Tja, har ikke noe imot og gå gravid. Men det er på en måte bare en prosess jeg må igjennom for og få barnet :)
Tenker ikke så mye over det...

Jeg koser meg, er super stolt av magen min! Er tynn til vanlig og syns bare det er moro å legge på seg litt og i tillegg den fine gravidmagen :-)

har ikke noe problem med det, men tror følelsen rundt det vil bedre seg når det faktisk ser ut som jeg er gravid.. nå ser det bare ut som jeg har gått opp masse i vekt på magen - evt spist en superstor frokost :p (hadde helt flat mage før)

Syntes det å legge på seg suger skikkelig! Ser bare feit ut, ikke gravid i det hele tatt.

Har mye plager denne gangen og det tar bort kosen av å være gravid :( gleder meg mest til det hele er over!

Jeg synes ikke det er noe stas å være gravid... Verken denne gangen eller forrige... Liker ikke alle de "bivirkningene" som graviditet for meg medfører...

Men, jeg blir stolt av kroppen min som klarer å bære fram et barn.
Og blir imponert og mer glad i sønnen min som viser så stor omsorg for lillesøster i magen.

Fornøyd med utseende selv om jeg har gått opp 12 kilo til nå, men det hjelper så lite når man nesten er sengeliggende. Så funksjonen kunne helt klart vært bedre, og 'vel' føler jeg meg ikke akkurat ....

Syns det er greit å være gravid, elsker de store puppene jeg har fått (hehe, var ganske flat før) og syns magen er fin :) Formen min har også vert veldig bra så har foreløpig ikke noe å klage på, bortsett fra noen små strekkmerker på brystene.

Back
Topp