Føler du deg vel med kroppen din som gravid?

Jeg føler meg ikke spesielt bra som gravid. Føler at jeg bare er feit, og selv om det er morsomt at jeg selv ser en liten kul, så tror jeg at jeg kommer til å føle det sånn helt til jeg ser "skikkelig" gravid ut.
 
Jeg var gravid første gang da jeg var 19år. Han som da var kjeresten min og far til barnet, sa ofte at gravide var noe av det styggeste han visste da jeg var gravid. En venninne fortalte om forandringene etter hennes svangerskap; slapp hud på mage, strekkmerker, endringene i brystene. Da vi var alene etterpå, sa han at han håpet virkelig ikke dette kom til å skje med meg. Etterhvert som jeg ble større, ble selvtilliten mindre. Han sluttet å si at han elsket meg, eller at han var glad i meg. Da barnet var født orket jeg ikke lenger å se meg selv i speilet. Jeg kjente ikke igjen kroppen min. Jeg var stort sett alene med barnet. Han dro på jobb, kom hjem igjen, la seg til å hvile, gikk på treningen, så var det på tide å finne puten. Når jeg endelig hadde han for meg selv i sengen om kvelden, tikket det inn meldinger på mobilen hans (da var jeg i 3.trimester). Det var "bare en jente fra treningen, som lurte på om han kom på trening"... etter et par kvelder ble jeg irritert. Kunne hun ikke vente å se om han kom eller ikke!! Det viste seg i ettertid at han hadde vært utro flere ganger under svangerskapet og etter barnet var kommet til verden.

Nå har jeg funnet verdens snilleste mann. Han har to barn fra før, og elsket tanken på at jeg skulle gå gravid en dag. Han sa han syns gravide kvinner var noe av det fineste han visste. Vi giftet oss for snart 1år siden nå, og venter nå et barn sammen. Han er veldig kjærlig, veldig omtenksom og hjelpsom. Han stryker meg ofte på magen og forteller hvor mye han gleder seg. Jeg trodde aldri jeg skulle ønske å bli gravid igjen, men denne mannen kom inn i livet mitt og endret alt. Likevel kjemper jeg en indre kamp med meg selv og selvtilliten. Foreløpig hater jeg den gravide kroppen min, men jeg håper at det er en mulighet for at det endrer seg. Mannen min gir meg hvertfall all den oppmerksomhet og bekreftelse jeg har behov for og mer enn det.
 
Foreløpig ikke så mye naken hvertfall, ser mest ut som jeg har gått opp mange kg :p
Men når jeg får ordentlig mage blir det nok bare stas, elsket det hvertfall sist :-D
 
Nei. Føler meg feit og kvapsete. Og utrolig hårete! Kviser, fett hår og oppkast hjelper ikke. Så jeg er ikke særlig imponert over det å være gravid.
 
For å ikke glemme at ingen benklæ har passet/vært komfortabelt siden uke 7, og at jeg flere ganger om dgen tisser litt på meg :/
 
Jeg er mest vel med kroppen min når jeg er gravid.
Elsker magen og hver ekstra kilo er hjertelig velkommen.
Syntes selv jeg er for tynn til vanlig.
Sliter med å komme opp i vekt, utenom når jeg er gravid, da går jeg opp litt.
 
JAAA!!! Elsker kroppen min som gravid! Liker den da hvertfall bedre enn vanlig ;)
 
I feel great :D
 
er i dårlig form, og har brede hofter -så jeg ser bare feit ut fåreløpig.. på slutten blir jeg enorm, så hvis jeg viser meg blandt folk da kommer det parade forbi meg med fotoapparat (ja det har hendt!) Elsker kun å få en deilig god innvendig klem i lang tid av lille venn, men formen er så dårlig at det blir verken barbering her eller der.. orker ikke stå i dusjen engang, så det blir også sjeldnere.. håret har jeg sikkert ikke greid på 2 uker for jeg ligger bare på sofaen.. og sist jeg orket å dra hjem noe mat viste jeg meg ute i crocs! :(
 
Jeg gleder meg over spark og kjenner lykken av å ha barn på vei, men, jeg har faktisk aldri følt meg så uvel med meg selv som nå når jeg er gravid. Jeg har alltid vært fornøyd med meg selv, men helt siden de første ukene og til nå (uke 22) har selvfølelsen bare forsvunnet mer og mer. Samboer forteller meg hver dag hvor flott og fantastisk jeg ser ut, men likevel føler jeg meg både ekkel, fæl og tjukk. Helt ærlig gleder jeg meg til å bli ferdig med graviditeten for jeg føler meg IKKE vel med kroppen min.
 
Nei. Var endelig blitt litt fornøyd (slanket meg 20 kg over 5 år), og fikk 5 kg på hoftene og magen "dagen etter" positiv test. Siden da ser jeg bare tjukkere og tjukkere ut, selv om vekten ikke stiger lengre...
 
Jeg er overvektig, og nå som babymagen begynner å presse seg fram så er jeg så lykkelig! Har gått ned over 15 kg de siste 2 årene, men å få litt mer vekt på kroppen (bare ikke for mye) bryr jeg meg ikke om, jeg er i ekstase over denne babyen ❤️


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Følte meg ikke spesielt fresh i begynnelsen, følte meg skikkelig lubben :confused: Men nå som jeg har skikkelig babymage - slik at det ikke ser ut som jeg er større enn jeg er, men faktisk gravid så føler jeg meg fantastisk xsmile9 Noen klær jeg ser flodhest ut i da, men de vrenger jeg fort av igjen xsmile8 Haha... Og puppene ble fort store, måtte kjøpe nye BHer allerede i uke 7, men det har da ikke plaget noen, tihi :);)

Kjæresten skal ha mye av "skylda" for at jeg føler meg flott, han er veldig flink til å gi komplimenter :love017
 
Synes det er lettere å gå gravid siden eg kan gå med tettsittende kle og stolt vise fram magen.

Har litt å ta i til vanlig, og da er det IKKJE særlig kjekt å vise magen ;)
 
liker det jeg :)
synes jo så klart ikke at jeg er veldig pen i undertøy, men med klær på så blir det søtt med den lille kulen :)

er endelig ferdig emd det " er hun bare tjukk" stadiet! det er det verste- nå kan folk hvertfall se det etter hvert :)
 
Eg elska å vere gravid! Var ganske så tynn før, no har eg gått opp to klesstr og får ofte høre at eg ser flott ut! Er absolutt meir komfortabel med kroppen min no. Trur eg kunne gått gravid for alltid! :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp