føler du deg vel i din gravide kropp?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
For de fleste gravide oppleves svangerskapet som en spennende tid. Men det er ikke uvanlig at vi hører fra gravide at de ikke trives med å være gravid. De kjenner ikke igjen sin egen kropp, de synes det er vanskelig at de legger på seg, og at kroppen påvirkes på måter de ikke liker.

Les jordmorbloggen her

Jeg elsker min gravide kropp :) Det ville jeg aldri trodd før jeg opplevde å bli gravid for jeg var ganske opptatt av at kroppen skulle være mest mulig fit til den treningsformen jeg drev med. Men jeg virkelig elsker magehuset! Men likevel fornøyd med at gikk kroppen min raskt tilbake til utgangspunktet. Det tok jammen ikke mange dagene :) Blir spennende å se denne gangen :)

Jeg hater kroppen min akkurat nå... Har vondt overalt, tror bekkenløsning er på full fart inn, lagt på meg 5 kilo og den allerede deigete magen ser ut som den er skikkelig på heving.. Nå skal det sies at jeg ikke har likt å være gravid med de 2 andre heller, men elsker resultatet...
Kvier meg til å være høygravid på sommeren da jeg ikke kan gjemme meg bak ett tonn klær:(

Ja det gjør jeg. Gleder meg til magen syns ordentlig:)

Mannen er også fornøyd, siden puppene mine nå ikke får plass i hånda hans :p haha

Har aldri vært så fornøyd med kroppen min som når jeg var høygravid med første. Grunnet kvalme er jeg ikke særlig glad i å gå gravid, men som høygravid med en flott gravid mage følte jeg virkelig at jeg strutet

Ikke fornøyd i det hele tatt, føler meg oppblåst og kvapsete, fått uren hud og hatt utrolig mye plager. Men en og annen dag innimellom når jeg kun har en liten struttende kul på magen, føler jeg meg fin og flott :)

I og med at jeg jobber i en veldig kroppsfokusert bransje, føler jeg nok litt ekstra på det å plutselig ikke orke trene like mye som før, og at matvanene har gått helt til skogs, med påfølgende resultat.

Sikkert mye i mitt eget hode, for har ikke lagt på meg mer enn 2,5 kg, men føler meg kvapsete :p

Igjen forskjell her enda på kroppen. Bare formen som ikke er som vanlig. Har gått ned 5 kilo, men det er i muskler, så ingen som har lagt merke til det. Jeg merker det på at buksene mine er litt slappere rundt lår/rumpe, men mage osv er akkurat som før :)

Ingen følelse på det nå, foruten om at buksene mine strammer litt mer enn vanlig :o føler meg mye oppblåst! Gleder meg til magen kommer :D

Jeg merker jeg sliter med de 5 kiloene jeg har lagt på meg hittil, er uke 10 idag. Har vært så flink de siste 2 årene, gått ned 12 kilo og fikk endelig en kropp jeg følte meg vel i.. Nå føler jeg at jeg faller rett tilbake.... Prøver tenke hva jeg sitter igjen med, og at jeg har all tid etter fødsel på å føle meg vel igjen... Men nå som ingen vet jeg er gravid enda føler jeg alle tenker "oida ja så Lenge klarte hun være tynn"....:(

Eg føler meg rett å slett bare feit. Kanskje fordi det ikke har gått opp for meg endå at eg ee gravid. Er nå 11+1. Har vært på tidlig ul og men følte liksom ingen ting ang det eg så på skjermen. Ingen glede :-(

Første gang følte jeg meg feit til magen kom (over natta) i uke 22. Deretter bare strutting og flott. Nå føler jeg meg bra, og trygg på at kroppen "leverer varene" like bra som sist gang

Jeg føler meg stygg og feit. Og om det blir som sist så hater jeg å gå gravid. Og akkurat nå liker jeg det ikke veldig med oppkast, vondter og et bekken som har startet å krangle..

Nei! Jeg hater hvordan jeg ser ut når jeg er gravid, kroppen blir stor og tung og er bare i veien :( jeg synes alle andre gravide er flotte bortsett fra meg :p

Back
Topp