Føler du deg komfortabel med kroppen din når du er på stranda??

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det skrives og menes så mye om kropp, lite klær og strandlivet nå om dagen, så jeg lurer på hva dere mamma-damer og snartmamma-damer tenker om temaet.
Føler du deg vel når du er på stranden? Dekker du deg til eller er du stolt av akkurat den kroppen du har uansett om du har noen kilo for lite eller for mye, har arr, strekkmerker eller føflekker?? Eller andre "uvanlige" ting med kroppen... Er vel ikke så mye som er overraskende uvanlig nå til dags akkurat.
Ikke skjønner jeg hvorfor det ble baluba av hun som gikk i bikini med stomipose på magen! Skjønner dere? Tenker at det er mer uvanlig å dekke seg til enn å kle av seg faktisk. Det ser jo igrunnen litt rart ut om man er på stranden i sommerværet å faktisk har klær på, eller hva?

Kjør debatt!! :)

Jeg føler meg ikke vel, men tenker at faen heller, jeg bader i den kroppen jeg har. Om noen andre bryr seg er det virkelig ikke mitt problem. Det er ikke mitt ansvar å se heit ut for dem.

Jeg har badet med shorts og t-skjorte da, men det har i hovedsak vært fordi jeg sliter med å finne badetøy som passer.

Kan ikke begripe hva som skal være problemet med en ugjennomsiktig pose på magen [emoji47]

Absolutt ikke. Går i shorts og singlet eller kjole på stranda. Bader i bikini, men kun om det er brygge så jeg kan legge fra meg håndkleet og hoppe rett uti, og så få på håndkle med en gang jeg kommer opp. Bare vasser med barna ( med klær) på langgrunne strender.

Nei jeg driter i at jeg ikke har den mest sexye kroppen. Min mor har alltid skammet seg over sin kropp og når jeg ble feit har hun pushet litt på at jeg burde bruke badedrakt. Men det er hennes problem, ikke mitt [emoji6] Bruker vanligvis en utrolig fin badedraktkjole (mange som gir komplement), men med babymage har jeg kjøpt bikini for i år så slipper jeg press på magen... lar heller fettet rundt babymagen disse til andres underholdning [emoji6]

Føler meg vel på stranda :cool05

Føler meg vel med kroppen min, men dekker meg til av andre grunner.

Det at en kvinne ba hun med stomi-pose dekke seg til ble jeg helt sjokkert over. Jeg hadde tenkt at det var utrolig modig å bære bikini med stomi-pose. Ytringsfrihet er vel og bra altså, men den kvinnen burde lære seg å holde kjeft. Tragisk at andre mennesker skal forsøke å bestemme over andre mennesker på den måten. Ble så sint når jeg leste det!

Jeg har et ganske avslappet forhold til kroppen min. Selvsagt er det ting som jeg tenker estetisk sett kunne vært bedre, men den er frisk og fungerer som den skal, så jeg klager ikke.

Kan heller ikke forstå at noen blir støtt av en stomipose eller hva det måtte være. Det er faktisk bare til å plante blikket et annet sted om det er så fryktelig sjenerende. Eller enda bedre: dra hjem :-p

Føler meg veldig vel i bikini, både før og etter barn :)
Tenker ikke over andres kropper på stranda, ja til stomiposer og kropper i alle mulige varianter og størrelser :dance008

Har et avslappet forhold til kroppen min. Går i bikini på stranda, og koser meg :-) har helt normal kropp. Ikke noe trent, men er fornøyd allikevel. Om jeg ser store folk på stranda bryr jeg meg ikke i det hele tatt, synes det er herlig å se mange ulikheter :-) blir glad når jeg ser store lykkelige folk sprade rundt i bikini... blir trist når jeg ser flotte jenter gjemme seg i store skjorter

Har alltid blitt mobbet for kroppen min. Siden 1. klasse faktisk. Har ikke guts til å bruke bikini hverken her eller i utlandet.

Jeg er ikke helt fornøyd med at magen min er så myk og dvask som den er. Men tre barn gjorde noe. Logisk nok. Strekkmerker bryr jeg meg ikke om, mine er dessuten ganske bleke da.

Men om jeg ikke er helt komfortabel, så uansett bruker jeg bikini altså. Uten å skjemmes.

Bruker bikini, men den jeg har er fra før jeg fikk mamma-kroppen så føler meg ikke komfortabel fordi den er litt trang. Finner jeg meg en bikini som passer så tenker jeg det skal gå fint. Jeg er heldig som ikke fikk strekkmerker, kun en myk fin babydeig[emoji23]

Nja, føler meg kanskje ikke vel, men jeg er nå på stranda med ungene.

Huff, den stomi-saken har jeg ikke fått med meg, men det er jo tragisk [emoji20]
De med stomi kan jo ikke noe for det! De skal da ikke behøve å gjemme seg bort fordi de mest sannsynlig har en sykdom som førte til stomi!

Komfortabel.. Njææ.
Men tenker ala "whatever. Kropp er kropp.".

Bruker bikini, men den jeg har er fra før jeg fikk mamma-kroppen så føler meg ikke komfortabel fordi den er litt trang. Finner jeg meg en bikini som passer så tenker jeg det skal gå fint. Jeg er heldig som ikke fikk strekkmerker, kun en myk fin babydeig[emoji23]
Ny bikini absolutt. Mest av alt fordi puppene mine slett ikke passer de de fra før jeg fikk barn. Også er min eldste snart ni år så jeg har jo byttet noen ganger uansett...

Sist jeg var på en strand sånn er vel to år siden og da brukte jeg kortbukse og singlet... ikke komfortabel og føler meg som en freak. Føler meg helt alene i verden om å ha strekkmerker over hele magen pluss at den er dvask. Klarer ikke gi pokker. Har heller ikke noe særlig pene lår, strekkmerker der også, så vet ikke om jeg vil bruke badedrakt heller.

Har ikke hørt om dette med stomiposen. Er det mulig, sier jeg...

Går i bikini... ingen forandringer på kroppen etter tre barnefødsler å har alltid likt kroppen min. Det synes jeg i grunn alle bør gjøre enten man ser sånn eller sånn ut. Har aldri forstått hvorfor det ene skal være mer sosialt akseptert enn det andre??
hvis man skal hevde at enkelte typer mennesker burde dekke seg til fordi man synes de er mindre fine å se på, skulle man be mindre pene mennesker om å gå med papirpose over ansiktet å da? Mennesker med mindre vakkert hår om å rake det av seg eller dekke seg til på hode? Å hvem får bestemme hva som er pent å ikke?

Føler meg ikke komfortabel nei. Har gått med badedrakt på stranden i 15 år. Men i fjor fikk jeg litt "tilsnakk" av 2 venninner når vi var på sommerferie, de syntes at jeg skulle bare la kropp være kropp. så i år kjøpte jeg meg bikini og har faktisk brukt den.

Jeg er komfortabel med kroppen min, selv om jeg sikkert kunne vært tynnere, finere, brunere, sterkere.
Jeg har "slapp mage" ifølge vesla, men stresser ikke med det. :p Er fornøyd med hvordan jeg ser ut, å gå det litt i vekt (5 kg) er vel et luksusproblem når ting kunne vært mye verre. Så jeg liker kroppen min som den er. Forhåpentligvis blir den gravid snart, og da liker jeg den enda mer :D

Tok meg 4 år etter første fødsel før jeg gikk i badetøy offentlig.

Nå bryr jeg meg ikke noe særlig mer. Er overvektig og høygravid akkurat nå, men har jeg lyst å bade eller være på stranden, så gjør jeg det :p

Liker ikke kroppen min, men tenker at andre ikke bryr seg hvordan jeg ser ut, jeg tenker ikke over hvordan andre måtte se ut heller, alle har rett til å kose seg på stranden om de ønsker:)

Back
Topp