Føler du at du ble hørt under fødselen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Føler du at dine ønsker, som du kanskje hadde skrevet i ett fødebrev, ble hørt og tatt hensyn til under fødselen?
Føler du at du hadde kontroll på fødselen din?

Ikke under første. Da kjørte jordmor sitt eget løp.
Andre var stikk motsatt. :)

Har hatt null kontroll på noen av fødslene mine. Det har uansett gått så raskt at det ikke hadde vært noen mulighet til å ta hensyn til mine ønsker...

Hadde ønsker, men omstendighetene endret seg.. så ble lenket til sengen. Var helt Ok det :)

Det mest irriterende var å bli snakket til som et lite barn under den aktive delen .. herregud.. o_O

Med nr 1 var det satt i gang. Så jeg ble ikke hørt. Men jeg hørte etter på alt som ble gjort gitt [emoji23]

Nr 2 hadde jeg kun ett ønske og det gikk ikke som jeg ønska. Og da kom panikken. Men jeg hadde en "personlig" psykiatrisk jordmor på sykehuset som virkelig steppa opp og hjalp med fullt og helt over det nederlaget jeg følte over det ønsket som ikke gikk i oppfyllelse. Så ja. Jeg følte neg veldig hørt, det bare gikk ikke.

Ja, med alle tre ble mine `ønsker` hørt:)

Jeg hadde hjemmefødsel med begge, så alt ble gjort på mine premisser da det var noen av grunnprinsippene for jordmødrene jeg hadde. Følte forøvrig også at jeg hadde stålkontroll under fødslene.

Jeg og min mann fikk viljen vår og fikk gjennomslag for epidural. Egentlig gikk fødselen for kjapt, men de gikk motvillig med på det da det ble en stopp i åpningen (for en setning ^^)
Jeg takket jordmor etterpå, og hun var fremdeles bestemt på at det hadde gått like bra uten. Jeg holdt på å få full panikk, og visste at det ikke hadde gått uten epidural. Pga den så fikk jeg kontroll, og fikk opplevd å jobbe med kroppen min. Jeg er veldig lei meg for at jeg ikke klarte fødselen kun ved bruk av meditasjon, men de dyttet sånn på meg og ville det ene og det andre så jeg slet veldig med å konsentrere meg etter hvert. Likevel, en flott fødsel slik den endte opp :)

Ja. Følte at mine behov ble møtt på beste måte, og følte meg godt ivaretatt og trygg under hele fødselen. Kontroll hadde jeg ikke, da det endte i hastesnitt - men følte meg godt informert og trygg under den delen av fødselen også. :)

Ikke i det hele tatt med nummer 1. Helt motsatt med nr2, da fikk jeg jobbe alene å gjøre det som passet meg å det var helt fantastisk.

Hadde jeg klart å gitt utrykk for hva jeg ville, så hadde jeg nok blitt hørt [emoji12] Med første var det 9 timer jeg ikke hadde kontroll. Med nr to var det bare 2 timer jeg ikke hadde kontroll.

Jeg ble hørt, men det hjalp ikke så mye når lille i magen ikke ville høre på meg [emoji23]

Jeg skrek ikke SÅ høyt da :p
Men jordmor var snill. Med det første syntes jeg hun var en ekkel bitch, men da epiduralen fikk virke ble hun flink ;)

Ja, i den grad jeg klarte å si noe :p Har hatt to raske fødsler og hadde ikke skrevet noe før nr 1. Med nr to var det "la meg være mest mulig i fred", og det fikk jeg :)

Har opplevd litt av alt etter til nå 5 fødsler :)

Nr 1 ble ikke hørt.

Nr 2 super JM god støtte.

Nr 3 første JM enestående men så gikk det rett vest.

Nr 4 super JM og god støtte i henne og lege student,

Nr 5 rakk, og være på føden Max 15 min.
Hun som tok i mot meg sa det blir ikke på min vakt. Skulle gå om 15 min. Gikk ut av rommet. Jeg Kjendte at riene endret karakter sa i fra til mannen min, og ide jeg sier det går vannet. Og jeg må demonstrere uten jeg klarer og si noe med ord pga det enorme presset jeg kjenner på at Mannen må ringe i snora. JM måtte snu og komme inn igjen med en gang. Ungen sto i åpningen, og jo jeg fødte der og da på hennes vakt. Hun ble helt satt ut :p

Med 2 styrtfødsler så var det bare å hoppe i sengen for å få ut ungen. Kom inn med full åpning med begge så ikke tid til noe annet.

Back
Topp