Føler at jeg ikke får nok luft...

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Mye press på lungene nå.. har mange perioder i løpet av dagen hvor det kjennes ut som at jeg ikke får nok luft. Skikkelig ubehagelig egentlig. Spent på om det skyldes lavt blodtrykk. Skal til jordmor i morgen, så får vel noen svar på det. Flere som har det sånn?

Jeg hadde det akkurat som deg. Hadde hverken høyt blodtrykk, og la heller ikke på meg mye når jeg var gravid. Men har du astma? Det har jeg. Har en mistanke om at det kom av det.. hadde også samme følelse da jeg skulle føde, at jeg ikke fikk slukt rikelig nok med luft.. om du skjønner? :-p

Sniker fra juli, sliter mye med det samme, tungpust og hjertebank. Legen har ikke noen annen forklaring enn at hjerte pumper mer blod nå. Men det er fryktelig ubehagelig :/

Har også følelsen av lite lungekapasitet til tider, ubehagelig å ikke kunne dra pusten helt ned i lungene.
Men det er nok helt normalt, barnet presser jo på lungene og de indre organene, og gjør at det blir mindre plass.
Står i boken jeg fikk fra legen (tror det er LIbero sin) at det vil bli bedre bare barnet synker mer ned i bekkenet.

Har samme problem her fra tid til annen, kjennes ekkelt men det er visst normalt ja.

Har det på samme måte, i tillegg er jeg kvalm og svimmel. Var til lege i dag og det viser seg at jeg har ganske lavt blodtrykk.

Ja, men er litt usikker på om det er fordi jeg har blitt astmatisk i svangerskapet eller ungen som presser på. En kombo kanskje? Håper det blir litt bedre når ungen kommer lengre ned.

I tillegg har jeg skikkelig hjertebank. Kroppen er en facinerende greie under svangerskap:)

Har også det. Men legen min har forbredt meg på at det vil skje mot slutten.. Blir mindre plass, kroppen jobber mer osv sa han.

Jeg har hatt problemer med å puste siden uke 25... jeg har hatt lavt blodtrykk hele livet, men kjenner det ikke er det. Jordmor og lege har falt på at det er vena cava syndrom. Først veldig tungpust, så svimmel.

Kan hende du har lavt jerninnhold i kroppen. Det kan du også bli tungpustet av, og du kan få hjertebank. Få legen til å ta en blidprøve neste gang du skal dit :)

Har det på samme måte! Er siste uka det har blitt sånn, føler at lille tar opp veldig mye plass nå. Spesielt på kveldstid syns jeg det er tungt å puste, hjelper å sitte litt ute i kjølig luft. :-)

Jeg får også "anfall" med tungpusthet. Virker som om jeg ofte utløser det med å sitte litt krum med ryggen, f.eks. godt bakoverlent med skuldrene litt opp for å nå laptopen. I alle fall hjelper det å strekke seg helt ut, og gjerne med litt kald luft i tillegg. Gravide blir jo ofte tungpustet da, det er helt vanlig. :)

Evig takknemlig for at det ikke ble like fin sommer dette året som i fjor :rolleyes: Ingenting er bedre enn å legge seg strekk ut på soverommet med kaldt trekk som kommer inn gjennom vinduet :D

Evig takknemlig for at det ikke ble like fin sommer dette året som i fjor :rolleyes: Ingenting er bedre enn å legge seg strekk ut på soverommet med kaldt trekk som kommer inn gjennom vinduet :D
Enig! 35 grader hadde vært tøft nå. Neste uke stikker jeg til Nord-Norge, så da blir det enda kjøligere..Det er helt greit! Men fikk en ny utfordring; Varme klær! Ser jeg må bruke mannens jakke blant annet.. hehe

Dette høres veldig kjent ut! Husker det fra forrige svangerskap også...veldig ubehagelig! Husker også at det lettet litt når hodet festet seg... Håper hun fester seg etterhvert, selv om det ikke er tilfellet hos flergangsfødende.

Signerer denne! Sommeren i fjor var jo fantastisk men jeg er veldig takknemlig for at det ikke har vært den voldsomme sommervarmen til nå i år. Vi hadde ett par veldig varme dager i begynnelsen av juli og da ble det for for varmt og jeg fikk vann i hender og føtter. I går kveld plasket regnet ned da jeg la meg og det var så behagelig temperatur :) Herlig!

Back
Topp