Følelse av nedpress

Vårsøg

Flørter med forumet
og svake smerter nederst i magen. Er i uke 19+4 og har i den siste tiden opplevd smerter i nedredel av magen. Kommer som oftest hvis jeg har vært aktiv. Føles som muskelsmerter/ubehag. Blir verre hvis snuppa sparker å styrer der nede. Er konstant altså kommer ikke i tak, men kan bli litt stram (kynnere) innimellom.

Jeg er nå litt bekymret for denne nedpress følelsen. Jordmor sa bare på Oul at jeg måtte hvile når det kom og at hvis det var en fødsel på gang gjorde de ingenting for å stoppe den før uke 24...

Er det samme her. Får kynnere omtrent så fort jeg er ute med vogna og gjerne nedpress ved enda litt mer aktivitet. Lytt til kroppen og ta det rolig, når skal du på neste kontroll? Uke 24?

Jeg opplevde/opplever det samme. Fikk også beskjed om at de ikke ble å gjøre noe før uke 24. Ble 100% sykemeldt, og det har roet seg betraktelig ned. Legene mine sier at det viktigste jeg gjorde var å lytte til kroppen og ta det rolig. Nå mener de at lillemor i magen blir å holde seg der til minst uke 30. De sa det kunne fått et helt annet utfall om jeg ikke hadde tatt det helt rolig.

Har ikke konntroll før i uke 24. Er ganske passiv fra før siden jeg har ME. Men jeg får holde meg ennå mer i ro framover. Har stort sett ligget i hele dag. Skal sies at uka har vært hektisk(for meg) med ny sofa, utsatt ultralyd, blodprøver og slikt. Blir å ligge på nysofaen resten av dagen og i morgen. Krysser fingrene for at det roer seg.

Skikkelig nedpress her også ved aktivitet/gåtur. Har hatt det ganske lenge og her sa jordmor at det ikke var noe å gjøre, og heller ikke farlig. Men ubehagelig er det :-/ Men hjelper om jeg er i ro da, dog er ikke det alltid så lett.

Jeg ville heller gjort en skikkelig innsats med knipeøvelser, det kan hjelpe på nedpressfølelsen å få styrket musklene.

Jeg har akkurat følt det samme. Har også hatt blødning. Får ikke lov til å jobbe mer og må ta det med ro. Ta vare på deg selv :-)

Jeg får nedpress og kynnere bare jeg går opp en liten trapp, ikke vært til lege eller jordmor med det enda, regner med å få beskjed om å roe ned litt.

Kjennes bedre ut i dag. Har litt vondt i musklene rundt livmora, så regner med det er strekking å tøying. Forsøker å ikke bruke magemusklene og ruller til siden før jeg røyser meg opp. Ingen nedpress nå, så jeg skal fortsette å hvile meg. Det er ganske vanskelig å begrense ativiteten, men jeg har lang erfaring med å holde meg i ro. ;-) I uke 24 kunne man få en undersøkelse nedentil for å sjekke om nedpresset påvirker livmortappen.

Har vært plaget med nedpress siden uke 16.. Synes det var tidlig, siden jeg ikke var plaget med det før nærmere termin sist graviditet.

Jeg ble sendt på sykehuset av jordmor fredag pga mye kynnere, nedpress og vondt nederst i livmora og nedover... Jeg er 23+1. Da sjekket de og målte alt av fostervann, navelstreng(gjennomstrømning), babyen, målte livmorhalsen osv :) livmorhalsen var lang (4cm) og alt var som det skulle være, men fikk beskjed om å komme rett tilbake hvis jeg fikk mer vondt eller sammentrekningene ble regelmessige.. Godt de sjekker ordentlig ☺️

Nå har jeg hvilt masse. Gjort intensive knipeøvelser og kjenner litt bedring. Jeg øker gradvis aktivitet(fra sofaligging til levering i bhg og i går handle mat) I går kveld sto jeg i speilet å syntes at magen ikke hadde vokst så da slappet jeg litt mer av i magen(slik at den blir større) og da kjente jeg hvor godt det var for musklene i magen. Jeg tror jeg kanskje har holdt inne magen litt for mye? er ikke bra å presse den ut, men jeg skal forsøke å slappe mer av i magen når jeg går så får jeg se om det hjelper på muskelsmertene.

Back
Topp