Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Refleksheks
I "min verden" oppstår ofte føflekker på områder hvor de "prøver å vise" ubalanse/svakhet i et organ/organsystem.
De har ofte en betydning.
ORIGINAL: AbsoluttPINK
En føflekk er en medfødt feil i huden. Feilen oppstår på fosterstadiet. De vanligste føflekkene er brune føflekker og føflekker laget av blodkar. De er røde eller rødblå. Alle mennesker har føflekker, også de som har mørk hudfarge. Som regel er føflekkene helt ufarlige. Brune føflekker og føflekker laget av blodkar kalles også fødselsmerker.
Selv om anlegget for føflekkene blir laget i fosterstadiet, har vi bare noen få synlige føflekker ved fødselen. De fleste brune føflekker kommer fram i løpet av oppveksten og puberteten. Alle mennesker har brune føflekker. En voksen person har omtrent 30 - 40 stykker, noen har flere og noen har færre. Føflekkene er enten flate og går i ett med huden, eller de hever seg litt opp over huden. Skillet mellom føflekken og huden er tydelig og ganske jevnt. Det kan være vanskelig å se forskjell på en flat føflekk og en stor fregne.
En voksen person har omtrent 30 - 40 stykker, noen har flere og noen har færre. Føflekkene er enten flate og går i ett med huden, eller de hever seg litt opp over huden. Skillet mellom f
I "min verden" oppstår ofte føflekker på områder hvor de "prøver å vise" ubalanse/svakhet i et organ/organsystem.
ORIGINAL: annem82
er det en plass en kan lese om dette? på nett feks?
Det vet jeg ikke. Jeg lærer dette på skole og gjennom praksis.
Men jeg snakker ikke om en enkelt føflekk, som f.eks EN eneste midt på høyre arm!
Men hvis en har maaange øverst på ryggen - har en ofte luftveisplager...
Har en mange midt på ryggen, har en ofte mage/tarmplager...
ORIGINAL: Infinity
Hehe, hva burde 4stk nye små føflekker på kinnet mitt si meg da?[8D]
De har kommet iløpet av et års tid, to i slengen[:D]
Utenom det er de ikke unormale på noe vis altså, normal farge/størrelse[;)]
I ansiktet er jeg ikke helt sikker; Er de symmetriske? Hvis de er likt plassert på hver sin halvdel av ansiktet (så er det ofte ubalanse i et organ en har 2 av)
Føflekker på rygg - har ofte sammenheng med tarmproblemer, luftveisplager eller urin/nyre (avhengig av hvor de er plasserT)
er det en plass en kan lese om dette? på nett feks?
Men jeg snakker ikke om en enkelt føflekk, som f.eks EN eneste midt på høyre arm!
Men hvis en har maaange øverst på ryggen - har en ofte luftveisplager...
Har en mange midt på ryggen, har en ofte mage/tarmplager...
hmmm.. ok... har mange mange plasser jeg... hehe
Har du noe plager med slimhinnene? (Mage, luftveier evnt..)
Mange steder dette kan vise seg, av hvor plagene sitter.
Bihuleplager kan ofte vise seg ved føflekker/kviser på den "pukkelen" øverst i nakken..
og slimhinneplager ved nupper på overarm/lår f.eks..
Kroppen har sitt eget språk den, men man er (pr idag) ikke så vant med å lese den på denne måten.
ORIGINAL: Starlight Girl
Oi tror du kanskje jeg burde sjekke meg da, jeg har mange føflekker spredt utover kroppen.
Hva kan være galt når man får føflekker da?
Nå er ikke jeg noen nettdoktor, hehe - men om det er mange samlet på et sted (som f.eks på et stort område på rygg) så indikerer de ofte noe. Det kan være en SVEKKELSE i et organ, altså en mage som ikke fungerer optimalt - eller at en er hyppig plaget med betennelser/luftveisplager...
Hehe, hva burde 4stk nye små føflekker på kinnet mitt si meg da?[8D]
De har kommet iløpet av et års tid, to i slengen[:D]
Utenom det er de ikke unormale på noe vis altså, normal farge/størrelse[;)]
I ansiktet er jeg ikke helt sikker; Er de symmetriske? Hvis de er likt plassert på hver sin halvdel av ansiktet (så er det ofte ubalanse i et organ en har 2 av)
Føflekker på rygg - har ofte sammenheng med tarmproblemer, luftveisplager eller urin/nyre (avhengig av hvor de er plasserT)
I "min verden" oppstår ofte føflekker på områder hvor de "prøver å vise" ubalanse / svakhet i et organ / organsystem.
[/ quote]
Er det en plass en kan lese om dette? på nett feks?
[/ quote]
Men hvis en har maaange øverst på ryggen - har en russetiden luftveisplager ...
Har en mange midt på ryggen, har en ofte mage / tarmplager ...
Wow!! Det stemmer.. Hva med en føflekk på øreflippen?
Bihuleplager kan ofte vise seg ved føflekker/kviser på den "pukkelen" øverst i nakken..
og slimhinneplager ved nupper på overarm/lår f.eks..
Kroppen har sitt eget språk den, men man er (pr idag) ikke så vant med å lese den på denne måten.
Er det noen sammenheng mellom føflekker og "gammelmannsflekker"?
Mamma sier jeg bare kan glede meg, for hun begynte med å stadig få flere føflekker rundt 25-30 års alderen for så å få massevis av disse gammelmannsflekkene fra 40 og utover.
Spesielt på mage/rygg.
Med gammelmannsflekker mener jeg opphøyde flekker uten farge.
(noen av de blir mørkere hos mamma med årene da)
[8|]
Kom føflekkene i takt med sv.skap f.eks? (Mange får jo mye trøbbel med mage da)
40 og utover kan også ha med hormoner i sterk endring, som påvirker kropp og topp i stor grad.
Det er nok ikke føflekkene man arver, men at årsaken til føflekkene gjentar seg [:)]