Føflekk på de små

bergfrue

Forumet er livet
VIP
Har noen av babyene fått føflekker? Lillegull har fått en liten en midt på ryggen. Føflekker på voksne skal jo ikke vokse, men det gjør denne. Men det er kanskje normalt at den vokser sammen med babyen? Trodde ikke de fikk føflekker så tidlig bare:)

ORIGINAL: klinkekulen

Ingrid har en ganske stor på innsiden leggen..et latte-flekk som helsesøster så fint kalte det. Helt lys, men ganske stor.. Hun sa den ville vokse litt sammen med henne..men selv om den er 1/3 av leggen nå, så vil den ikke bli det etterhvert som hun vokser. 

Ja Jesper har en sånn på armen. Men den på ryggen er ordentlig brun føflekk liksom:) Knøttliten da.

Min eldste sønn fikk en føflekk på ryggen når han bare noen mnd gammel. Ordentlig føflekk liksom, slik som du beskriver. Den vokste litt "sammen med han". Helt ufarlig og veldig vanlig fikk jeg beskjed om på HS da, men hvis du er bekymret så snakk med fastlegen [:)]

ORIGINAL: Camillalatte

Min eldste sønn fikk en føflekk på ryggen når han bare noen mnd gammel. Ordentlig føflekk liksom, slik som du beskriver. Den vokste litt "sammen med han". Helt ufarlig og veldig vanlig fikk jeg beskjed om på HS da, men hvis du er bekymret så snakk med fastlegen [:)]

Ah, okei! Takk for beroligende svar;)

elsdtejenta har en føflekk på ryggen som hun har hatt siden hun var baby :) den har vokst seg stor med henne...

Lotta ble født med en føflekk nedenfor navlen faktisk. Barnelegen sa at det ikke var så vanlig, men det skjedde visst av og til. Den har ikke blitt noe større, men det er en ordentlig brun føflekk. Men tror ikke det er noe farlig.

Angelica har en på låret som hun fikk ikke lenge etter fødsel, har vokst litt den også.
Også ser det ut som hun kanskje har en i navelen, det har jeg også så kanskje arvelig..:D

Vienna er født med en føflekk på kinnet, ble ganske overraska da jeg så den, trodde ikke babyer hadde det [8|] Den har vokst litt med henne og bleknet litt.

Gutten min er født med føflekk..
Å det var visst normalt, så lenge den ser normal ut og det ikke kommer mange på samme sted..

gode huskeregler når det gjelder føflekker:

Farge: hvis den er merkelig, foreksempel litt sort eller rød og ikke har tilnærmet samme farge over alt er det tegn på melonom.

Tekstur: Noen føflekker står ut fra huden, men har likevel en ganske jevn overflate. Hvis de derimot ikke er jevne er det et tegn på melonom.

Form: Føflekker er runde. Hvis de skulle bli ujevne og "krøllete" i kanten er det tegn på melonom.

Forandring: Føflekker skal ikke forandre seg mye. Hvis man får en ny føflekk så vil den jo gjerne vokse seg til en endelig str, men utover det skal ikke en frisk føflekk forandre seg mye.

Ut fra det su sier er det ingen tegn på noe farlig[;)]

Back
Topp