Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: vannmann_81
Ifølge akupunktøren jeg går til, som også er JM på KK, kan man ikke klare å sette i gang en fødsel med akupunktur, hos en kropp som ikke er klar for fødsel. Man kan stimulere rie-aktivitet og modning, men ikke sette i gang.
ORIGINAL: *Nr2*
Gjekk du litt over tida?
Eg gjekk ei veka over sist.. hadde termin 2 oktober, fekk akupunktur 8 oktober kl 16 (etter anbefaling fra JM), og 9 oktober gjekk vatnet, kl 07, og eg fødte kl 17.24 den 9 oktober - så KAN vera tilfellet at det hjalp, men kan òg vera tilfeldig, sida eg allerede var over termin [;)]
Men er jo absolutt verdt å prøva da [:)]
ORIGINAL: Ipek
Svarer for henne jeg siden jeg akkurat har gått gjennom fødestatus-tråden; hun fødte akkurat 2 uker før termin.
Edit; jeg begynte på modningsakupunktur på mandag, og har neste time nå på mandag igjen, 15 mars. Som forøvrig er mens-terminen min. Om jeg forsto henne riktig, så skal hun da samtidig sette nåler som stimulerer produksjonen av de hormonene som starter fødsel. Da er jeg 38+6 uker. Blir en veldig spennende uke etter det!!
En ting jeg har tenkt på (fikk nemlig en kommentar som jeg kan tolke som negativ hvis jeg vil), er om dette er etisk litt på kanten? Altså dette med å sette nåler som er meningen at skal starte fødsel når man gjør dette før terminen? Jeg har egentlig den meningen at ting får skje når det er meningen at det skal skje, og hun kommer når hun er klar, og da spesielt når det gjelder kjerringråd. Men jeg merker at jeg har en annen holdning til akupunktur, selv om det i prinsippet går på det samme. Litt vanskelig å sortere tankene inni hodet mitt merker jeg når det kommer til dette... [&:][8|][8|]
ORIGINAL: mamsemoms
Jeg tror ikke BTM85 hadde født dersom ikke både kroppen hennes og babyen var klar for det, uansett hva. Kjerringråd er vel egentlig bare tidsfordriv, selv om jeg ser på akupentur litt mer seriøst enn å spise kanelboller og skure gulv..
ORIGINAL: Renesmee
Kun i øra, og så drev han og stakk en trepinne rundt omkring på forskjellige punkter på føttene mine.
Han tok en "helbehandling" og ikke bare en behandling som gikk på "Problemet mitt" i forbindelse med å få igang fødsel.
Han kunne før han trykket på et punkt eller stakk en nål fortelle at "nå vil du få en reaksjon fra magen". Og den lot ikke vente på seg heller[:-] I hele kveld har jeg kjent ting jeg aldri har kjent før. Det stikker masse, jeg har sammentrekninger (kynnere sikkert for de er ikke smertefulle) og han i magen beveger masse på seg. Jeg har også stikninger nedover og har såvidt kjent på noe stikninger andre steder også. Nå er jeg spent på om det skjer noe i dagene fremover !
Slimproppen min gikk natt til i går. Natt til i dag hadde jeg diare ( [:'(] ) og nå sitter jeg her med mere sammentrekninger enn jeg har kjent tilsammen de siste ukene.
Jeg har også slitt med at jeg har vært forferdelig varm de siste ukene. I dag er første gangen jeg har vært kald på mange mange uker. Jeg har vært så varm at jeg ikke har klart å ha et tynt teppe på meg om natta, mens samboer måtte ha ullteppe under dyna for å få sove. I kveld er første gangen på lenge jeg har klart å ha strømper på beina om kvelden [:D]
ORIGINAL: *Mina min*
Trodde det kanskje var en måte å sette nåler på hvert problem. At det var et oppsett for f.eks modning, men ser jo vi har fått litt ulikt[;)]
Nålene jeg fikk var i alle fall, 2 på hvert fotblad, 1 i leggene, 2 i hver hånd, en i hode, en i pannen og en i magen. Tror ikke det var flere.