fødte natten etter modningsakupunktur

BTM

Glad i forumet
Augustlykke 2015
jeg vet selvfølgelig ikke om det er noe sammenheng, men jeg fikk min første modningsakupunktur time (ikke for å sette igang, kun modne) kl 16 den 4.mars og vannet gikk 01.30 natt til 5. Så det er verdt et forsøk i hvertfall, for alle dere utålmodige[;)]

Gjekk du litt over tida?
Eg gjekk ei veka over sist.. hadde termin 2 oktober, fekk akupunktur 8 oktober kl 16 (etter anbefaling fra JM), og 9 oktober gjekk vatnet, kl 07, og eg fødte kl 17.24 den 9 oktober - så KAN vera tilfellet at det hjalp, men kan òg vera tilfeldig, sida eg allerede var over termin [;)]

Men er jo absolutt verdt å prøva da [:)]

Svarer for henne jeg siden jeg akkurat har gått gjennom fødestatus-tråden; hun fødte akkurat 2 uker før termin.

Edit; jeg begynte på modningsakupunktur på mandag, og har neste time nå på mandag igjen, 15 mars. Som forøvrig er mens-terminen min. Om jeg forsto henne riktig, så skal hun da samtidig sette nåler som stimulerer produksjonen av de hormonene som starter fødsel. Da er jeg 38+6 uker. Blir en veldig spennende uke etter det!!

En ting jeg har tenkt på (fikk nemlig en kommentar som jeg kan tolke som negativ hvis jeg vil), er om dette er etisk litt på kanten? Altså dette med å sette nåler som er meningen at skal starte fødsel når man gjør dette før terminen? Jeg har egentlig den meningen at ting får skje når det er meningen at det skal skje, og hun kommer når hun er klar, og da spesielt når det gjelder kjerringråd. Men jeg merker at jeg har en annen holdning til akupunktur, selv om det i prinsippet går på det samme. Litt vanskelig å sortere tankene inni hodet mitt merker jeg når det kommer til dette... [&:][8|][8|]

Ok.. tja, eg veit ikkje.. har ikkje tenkt over det.
Eg var ei veka over tiden når eg prøvde, det var første og einaste gangen eg prøvde akupunktur..
OM det var akupunkturen som gjorde det, veit eg jo ikkje, men fødte ein gut på 4520 g og 52 cm - så var iallefall glad for at eg ikkje gjekk enda ei veka over tiden.... pga størrelsen.. [;)]

ORIGINAL: vannmann_81

Ifølge akupunktøren jeg går til, som også er JM på KK, kan man ikke klare å sette i gang en fødsel med akupunktur, hos en kropp som ikke er klar for fødsel. Man kan stimulere rie-aktivitet og modning, men ikke sette i gang.

Ja, det er det jeg også har tenkt, mente nemlig å ha hørt/lest nettopp dette, og det er derfor jeg ikke har samme holdning ovenfor akupunktur som kjerringråd.

Spennende blir det nå hvertfall. :)

Jeg hadde min fjerde gang med modningsakupunktur i går (10. mars), og jammen sitter jeg ikke med maserier og "liksom-rier" nå [:D] Håper bare det tar seg opp snart.... [&o]

Jeg skal ha min tredje time idag, og da har jeg hatt hver uke siden uke37.. I det siste nå har jeg hatt masse maserier og sterke murringer, jeg har til og med våknet om natten og har fryktelig "vondt". Det er igrunn ganske slitsomt, så hvorfor kan det ikke bare settes i gang på ordentlig[:@]....?

Jeg fikk beskjed om at det skulle hjelpe på selve fødselen slik at den ble lettere og kunne forkortes ned ved hjelp av modningsakupunktur.

Da har jeg fått bestilt meg time for akupunktur, endelig.
Men det blir først på mandag, mannen skal plutselig bort på noe jobbgreier i morgen, så da har jeg ikke tilgang på bil. Litt dumt det altså, hadde liksom håpet at det skulle skje noe i helgen jeg da. Kan jo håpe at det begynner av seg selv da, men ingen tegn på det så langt..
Hun akupunkturdama jeg snakket, sa det kunne være ting skjedde på bare et par timer og at jeg kanskje ikke trengte mer enn 1 gang, håpe håpe!

ORIGINAL: *Nr2*

Gjekk du litt over tida?
Eg gjekk ei veka over sist.. hadde termin 2 oktober, fekk akupunktur 8 oktober kl 16 (etter anbefaling fra JM), og 9 oktober gjekk vatnet, kl 07, og eg fødte kl 17.24 den 9 oktober - så KAN vera tilfellet at det hjalp, men kan òg vera tilfeldig, sida eg allerede var over termin [;)]

Men er jo absolutt verdt å prøva da [:)]

nei, fødte den 5. og terminen min er den 22, men er bare lykkelig at han kom jeg[:D]

ORIGINAL: Ipek

Svarer for henne jeg siden jeg akkurat har gått gjennom fødestatus-tråden; hun fødte akkurat 2 uker før termin.

Edit; jeg begynte på modningsakupunktur på mandag, og har neste time nå på mandag igjen, 15 mars. Som forøvrig er mens-terminen min. Om jeg forsto henne riktig, så skal hun da samtidig sette nåler som stimulerer produksjonen av de hormonene som starter fødsel. Da er jeg 38+6 uker. Blir en veldig spennende uke etter det!!

En ting jeg har tenkt på (fikk nemlig en kommentar som jeg kan tolke som negativ hvis jeg vil), er om dette er etisk litt på kanten? Altså dette med å sette nåler som er meningen at skal starte fødsel når man gjør dette før terminen? Jeg har egentlig den meningen at ting får skje når det er meningen at det skal skje, og hun kommer når hun er klar, og da spesielt når det gjelder kjerringråd. Men jeg merker at jeg har en annen holdning til akupunktur, selv om det i prinsippet går på det samme. Litt vanskelig å sortere tankene inni hodet mitt merker jeg når det kommer til dette... [&:][8|][8|]

jeg fikk i hvertfall beskjed om at modnings akupunktur IKKE vil virke hvis ikke kroppen og babyen er klar for det, så det er bare å kjøre på spør du meg[;)]

ORIGINAL: mamsemoms

Jeg tror ikke BTM85 hadde født dersom ikke både kroppen hennes og babyen var klar for det, uansett hva. Kjerringråd er vel egentlig bare tidsfordriv, selv om jeg ser på akupentur litt mer seriøst enn å spise kanelboller og skure gulv..

nei, og jeg begynte jo ikke med det før i uke 37, og da regnes ikke babyen som prematur, så spiller jo ingen rolle, men å gå inn for å sette igang en fødsel mye før tiden er kanskje ikke det beste nei, derfor jeg ventet til uke 37 fordi jordmoren min mente jeg kom til å føde før tiden og skulle holde meg i ro og IKKE provesere frem noe fødsel.

Å, var det 22 du hadde termin ja? Mener det sto 19 på terminlisten..

ORIGINAL: Renesmee

Jeg har tatt akupunktur i dag. [:)]

Er jo over termin, så lillegutten må bare få lov å komme hvis han vil

Hvor ble du stukket?

merker du noe eller?

ORIGINAL: Ipek

Å, var det 22 du hadde termin ja? Mener det sto 19 på terminlisten..

ja gjorde det, men den 19. var termin beregnet fra 3D timen, og senere fikk jeg beskjed om å forholde meg til ullevål sin utltralyd termin i 5. mnd, så den var 22.[:)]

Jeg har tatt akupunktur i dag. [:)]

Er jo over termin, så lillegutten må bare få lov å komme hvis han vil

Hvor ble du stukket?

i leggene, og på foten, en mellom øya og en på håndleddet. du da??

Jeg fikk nåler nedover nederste del av ryggen langs søylen, i anklene og på fotbladene. Noen av nålene i ryggen var for bekkenet. Fikk også en på toppen av hodet som var for avslapning.

Kun i øra, og så drev han og stakk en trepinne rundt omkring på forskjellige punkter på føttene mine.

Han tok en "helbehandling" og ikke bare en behandling som gikk på "Problemet mitt" i forbindelse med å få igang fødsel.

Han kunne før han trykket på et punkt eller stakk en nål fortelle at "nå vil du få en reaksjon fra magen". Og den lot ikke vente på seg heller[:-] I hele kveld har jeg kjent ting jeg aldri har kjent før. Det stikker masse, jeg har sammentrekninger (kynnere sikkert for de er ikke smertefulle) og han i magen beveger masse på seg. Jeg har også stikninger nedover  og har såvidt kjent på noe stikninger andre steder også. Nå er jeg spent på om det skjer noe i dagene fremover !

Slimproppen min gikk natt til i går. Natt til i dag hadde jeg diare ( [:'(] ) og nå sitter jeg her med mere sammentrekninger enn jeg har kjent tilsammen de siste ukene.

Jeg har også slitt med at jeg har vært forferdelig varm de siste ukene. I dag er første gangen jeg har vært kald på mange mange uker. Jeg har vært så varm at jeg ikke har klart å ha et tynt teppe på meg om natta, mens samboer måtte ha ullteppe under dyna for å få sove. I kveld er første gangen på lenge jeg har klart å ha strømper på beina om kvelden [:D]

hadde selv diare de 2 siste dagene før fødsel, er nok noe på gang hos deg nå ja woo hoo hehe

Fikk modingsakupunktur forrig fredag hos jordmor.. har time neste gang på termin dagen min den 19.mars  :)  spent ja :)

ORIGINAL: *Mina min*

Trodde det kanskje var en måte å sette nåler på hvert problem. At det var et oppsett for f.eks modning, men ser jo vi har fått litt ulikt[;)]

Nålene jeg fikk var i alle fall, 2 på hvert fotblad, 1 i leggene, 2 i hver hånd, en i hode, en i pannen og en i magen. Tror ikke det var flere.

Ja, man skulle jo tro det. Stusset på dette selv.

Back
Topp