Fødte du i Bergen KK?

Angelise

Elsker forumet
Jeg er egentlig fra juli 2015, og er innom for å høre om noen her fikk føde på den nye føde/barsel avdelingen på KK?
Evt hvilket inntrykk sitter du igjen med etter det?

Jeg fødte på KK men merket ikke noe annet enn at avdelingene har skiftet litt på navnene.

Jeg har født på KK. Skulle egentlig til Voss pga alle de dårlige ryktene, men på vei til sykehuset ble riene for sterke og vi dro til KK istedenfor. Fødte på føde 1 og fikk en kjempe grei jordmor som gjorde at fødselen ble en fin opplevelse. Hun ordnet oss familierom oppe på Storken, så mannen fikk være der med oss hele tiden. Jordmødrene som jobbet på Storken var også kjempe hyggelige så jeg er såå fornøyd med både fødselen og barseloppholdet! Angrer ikke på at jeg valgte KK over Voss i det hele tatt :)

Fødte på føden 2. Var veldig greit. Fikk familie rom men følte bare jeg så noen ved vaktskifte eller hvis man drar i snoren. Alle var hyggelig men fikk liksom ikke bli vist amming eller noe..

Jeg fødte og låg på føde 2. Jeg mener at fødestua var relativt ny.
Jeg har hørt mye stygt om kk, men meg og mannen følte oss så godt ivaretatt!! Var tre vaktskift under fødselen, alle var helt fantastisk!! de tok godt vare på oss, og jeg følte at både jeg og baby var i de tryggeste hender!!
Nå var det litt tilleggs ting som gjorde at vi måtte sees litt ekstra til. jeg hadde svangerskapsdiabetes og både meg og baby måtte følges opp etter fødselen. Babyen ble tatt med vakuum, så hun ble sjekket og tatt godt vare på (hun hadde smerter i hodet etter vakumet) Kanskje det er annerledes hvis alt er "normalt".
Men vi fikk god hjelp både med amming, masse god info og et personale som såg ut til å oppriktig bry seg om sine pasienter.
Håper du får en fin opplevelse når det er din tur :-)

Last edited:
Back
Topp