Fødte dere før termin, dere som hadde (unormalt) mye kynnere?

AnneC84

Forumet er livet
Jeg har hatt kynnere siden uke 17, de ble kraftige i uke 23 (måtte på måling av livmorhalsen i tilfelle prematur fødsel) - og har vært stabile fram til for et par uker siden.

Nå har de tatt seg opp veeeldig. Har kynnere i ett sett, mange av de så kraftige at jeg må slippe alt jeg har i hendene og konsentrere meg om å puste. Fremdeles ikke rier.

Jordmor har sagt det ikke er noen garanti for noe, men at det er sannsynlig at jeg ikke går helt til uke 40.

Så hva er deres erfaring?

Jeg har gitt veldig generelle valg her, så utdyp gjerne! [:)]

Jeg hadde kynnere så lenge jeg kan huske og jeg fødte 10 dager over termin..

ORIGINAL: |Lica|

Jeg hadde kynnere så lenge jeg kan huske og jeg fødte 10 dager over termin..

Æsj, ønsker å slippe bekkenløsningen før den tid [8D]

Jeg hadde kynnere som påvirket livmortappen, og gikk med 2 cm åpning fra uke 38. Fødte 3 dager over termin [:)]

Hadde kraftige kynnere fra ca uke 18 1. sv.skap, fødte 11 dager over termin [:)]

Hadde kraftige og til tider regelmessige kynnere gjennom hele svangerskapet og fødte på termindato.

ORIGINAL: Puskinella

Jeg hadde kynnere som påvirket livmortappen, og gikk med 2 cm åpning fra uke 38. Fødte 3 dager over termin [:)]

3 dager over kan jeg gå med på [;)]

ORIGINAL: Fjärild

Ja, det var ikke så alt for lenge over, men lenge nok, i og med at alle jordmødre og leger sa at jeg aldri i livet kom til å gå til termin [8D]

Ja, det var ikke så alt for lenge over, men lenge nok, i og med at alle jordmødre og leger sa at jeg aldri i livet kom til å gå til termin [8D]

Jeg fikk jo streng beskjed om å stresse ned og ta det med ro for å ikke få et ekstremprematurt barn, så er glad jeg er kommet dit jeg er - men er jo veldig spent på hvor langt jeg går, da. Håper jeg føder i uke 38 [;)]

Mamma hadde masse kynnere med meg og ene broren min, og vi kom et par uker før. Med søstern og andre broren hadde hun lite, de kom en god stund etter...

med tuva hadde jeg kynnere nesten fra starten av, fødselen startet 3mnder før, kynnerne ble heftigere og hu kom 2 dager før termin... hehe

Jeg fikk jo streng beskjed om å stresse ned og ta det med ro for å ikke få et ekstremprematurt barn, så er glad jeg er kommet dit jeg er - men er jo veldig spent på hvor langt jeg går, da. Håper jeg føder i uke 38 [;)]

Mamma hadde masse kynnere med meg og ene broren min, og vi kom et par uker før. Med søstern og andre broren hadde hun lite, de kom en god stund etter...

Ja, jeg ble foret med bricanyl, fikk sexnekt (fikk egentlig ikke lov til å gjøre noe som helst unntatt å gå på do[8D])

Masse kynnere, kraftige, og til tider regelmessige (bare for å terge tipper jeg [8D]), fødte på min termin, dagen etter UL-termin..

Kraftige kynnere i tja, 14dager, eller noe sånt..

P.t. lover tallene godt for en som er sliten av bekkenløsning! [;)]

Han kan få vente til 15. april. Da er jeg 37+0 og han ikke prematur.

Ja, jeg ble foret med bricanyl, fikk sexnekt (fikk egentlig ikke lov til å gjøre noe som helst unntatt å gå på do[8D])

Jeg har fått så kraftig bekkenløsning at jeg er der uansett [8D]

Jeg hadde sterke kynnere fra lenge før uke 20, og klarte nesten ikke gå uten å få kraftige kynnere.
Både jordmor og jeg var forberedt på tidlig fødsel pga de ekstreme kynnerne, men jeg måtte faktisk settes i gang 14 dager etter termin.. Og 2,5 døgn etter det igjen kom han endelig.. [8D]

Jeg har hatt sterke kynnere fra uke 14 i første svangerskap og uke 12 i andre. Fødte en uke etter termin med eldstejenta og på termindato med nr. to :) Første gangen gikk jeg med åpning i noen uker.

Hadde endel kynnere hele svangerskapet,fødte i uke 37+2[:)]

Back
Topp