Fødselsvekt

Frk.M

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
♡Julekulene 2021♡
Hei jenter!
Er det noen sammenheng mellom vekt på barn og dere selv som nyfødt?
Er en ganske så spinkel jente, men var 5 kg da jeg ble født. Mamma har 4 barn og alle var over 4,5 kg. Er dette arvelig eller helt tilfeldig?
Vil gjerne høre erfaringer fra dere som har fått noen små :)
Gyn. Har sagt at jeg har fine fødehofter og bredt bekken, men kjenner jeg får angst av tanken på å få ut noe så stort :eek:

Mamma har fått barn på rundt 3,5 kg mens mi lille tuppe var knappe 3 kg
Min søster fikk en gutt på 3,5 og ei jente på 3,8.
Så her henger det ikke helt sammen [emoji5]

Mamma måtte ta hastekeisersnitt med meg 4 uker før termin (så var vel egentlig til termin omtrent men..) Jeg veide 1,9 kg, og hadde sluttet å vokse/ ta til meg næring og pga svangerskapsforgiftning. Søsteren min ble også født med keisersnitt 3 uker før termindato og veide i overkant av 2 kg. Var redd for at jeg ble nødt til å ta keisersnitt selv, men jeg fødte en frisk liten gutt på 3500 gram 5 dager over termin :) Kanskje ikke helt svar på spørsmålet ditt, mtp at mammas svangerskap endte som de gjorde, men her var det (heldigvis) ingen likhetstrekk, og jeg håper at jeg får bære frem denne lille krabaten og føde på naturlig måte denne gangen også :)

Jeg var 4,2 kg. Brodern ca det samme. Eldste mi var 4,8 og minste 3,5. Så de er helt ulike i størrelse :)

Jeg veide 2700 g når jeg ble født. Min sønn veide 3870 g. Så vil ikke si det er noe sammenheng mellom oss [emoji85]

Jeg veide 3300. Førstemann 4200 fire dager etter termin, andremann 3700 to uker før termin. Pappaen veide 3900, så barnas vekt var mer lik hans fødselsvekt [emoji4]

Jeg veide 3,5 når jeg ble født. Jenta mi veide 3,9 og sønnen min veide 4,5. Men sønnen min var veldig lang(53cm). Jeg er 162 høy, men har en mann som er nesten 2 m. Så hos meg ser jeg størst sammenheng i forhold til høyde og ikke vekt. :happy:

Mamma og pappa har 5 barn. Alle over 4 kg når vi ble født.. var litt stresset over det sist svangerskap, men fødte da en gutt til termin på 3.5kg :)

Både jeg og søsteren min var ca 3,5 - på overtid. Ungen kom ut 5dager over termin, 4065 ^^

Jeg var 4,5 kg mine barn 3,3 og 3,5 kg. Jeg ble født to uker på overtid da, og de til termin. Er normalvektig nå og det er ungene og :)

Jeg og min søster var forskjellige, men jeg ble født fire uker før termin. Hadde nok blitt over 4kg jeg også hvis mamma hadde gått ut. Gutten min var 3485, født på termin. I tillegg gikk mamma to uker over med søsteren og fikk meg fire uker før. Så fødselen min lignet heller ikke på noen av hennes. Som de ofte sier de kan.

Jeg var 2600g og min datter 2490g [emoji4]

Jeg var 3800 (to uker før termin) og min lille var 2800, han kom 5 uker før termin :P han hadde vært godt over 4 kilo om han hadde holdt seg inne i 5 uker til :P

Jeg var 4500 da mamma fødte meg.
Jentene mine va 3300 og 3090 da de ble født (tvillinger) [emoji846]

Jeg veide 3990g når jeg ble født, og sannelig veide ikke dattera mi AKKURAT det samme når hun kom til. Helt sykt egentlig

Jeg var selv 4070 g da jeg ble født og jenta mi var 3000 g, men da skal det sies at mamma gikk 13 dager over termin og jeg fødte 15 dager før, så jeg lå jo nesten en måned lenger i magen [emoji4] så kan jo være at hun hadde vært like stor som meg om hun hadde holdt seg inne like lenge

Jeg fikk fortalt att hvis man tar fødselsvekt tim far og fødselsvekt tin mor (dersom de ikke ble fortidlig født) så blir barnets fødselsvekt ca midt i mellom, og det har stemt med alle mine 3 gutter [emoji4][emoji1360]

Back
Topp