Fødselsvægt?

Amalie25

Andre møte med forumet
Haløjsa[:D]
Jeg har termin 3. december og begynder jo at lure på hvor stor vores datter mon egentlig bliver. Var hos jordmor i torsdags og håbede på svar men jordmor kunne ikke give mig et særlig præcist svar. Konstaterede bare at vi ikke får nogen særlig stor pige[8|]

Nogen som ved ca vægt på babyerne deres?
Er der kæmpe forskel på at føde små kontra store barn?

Takker ydmygt for svar[:D][:D][:D]

alt fra 2900 til 5000 er normalt men jeg var ca 3400 g og storesøster 3900 så det varoierer

Jordmora sa sist at fødselsvekten kom til å ligge rundt 3500 til termin sånn som de såg ut da.. [:D][:D]

Syns litt mer synd på svigermor... søstra t samboer va nesten 5 kg når ho va født!! [:)]

fødselsvekten kan variere mye ja. vi er 5 søsken,jeg var rundt 5 kg,det var eldste broren min oxo,min yngst bror var 1800 gram han lå i 10 mnd.

Sist jeg var hos jordmor da hun bare at jeg fikk en stor bebis! Hvordan kan de forresten anta vekt uten UL? Bare lurer...

Jeg spurte jordmora på siste kontroll om hun kunne si noe om hvor stor beibisn min ville bli.. hun antok at den var mellom 3500-4000gr.. Samme dag ble jeg innlagt pga svangerskapsforgiftning, og 2 dager etter kom Elias..Da fikk jeg se at jordmora tok ganske så feil der, for han var "bare" 3230gr.[:)]

Jaja...får vel kanskje et ca tall neste gang jeg skal dit! Hadde vært litt artig å vite. Har vedda med sambo hvor mye han/hun veier... Håper jeg vinner.[:D]

Jeg tok ultralyd i uke 33, fordi de tror at han her blir like stor som broren sin.
Jordmor sa til meg, at dette kun var en pekepinn, for som regel tok de feil!!
Hun gjetta på at knerten kommer til å bli mellom 4000 - 4500.. Men til og med ultralyd, var det mest gjetting!

Jeg fikk beskjed om at hun kom til å ligge mellom 2500 og 3100. Frida var 2550 da hun kom til verden, 4 uker før termin.

Fikk først en på litt over 4200 g. Jordmor sa noen uker før at det var en typisk 3500 g unge. Magen min var ikke særlig stor, og ikke sf-målene heller. Etter fødselen måtte de sy flere sting. Jordmor nektet å si hvor mange (Hespetre).

Neste visste vi var lita, jeg husker ikke hlet hvorfor, men vi var på ultralyd bare 4 dager før fødsel og da sa de at hun var liten men fikk i seg nok næring. Hun var rett under 2800 g, og jeg måtte ikke sy noen sting. Fødselen var mye lettere, og det at jeg slapp å sy gjorde at jeg kunne dratt rett hjem hadde det ikke vært for den lave fødselsvekta.

ORIGINAL: Jeanine

Fikk først en på litt over 4200 g. Jordmor sa noen uker før at det var en typisk 3500 g unge. Magen min var ikke særlig stor, og ikke sf-målene heller. Etter fødselen måtte de sy flere sting. Jordmor nektet å si hvor mange (Hespetre).

Neste visste vi var lita, jeg husker ikke hlet hvorfor, men vi var på ultralyd bare 4 dager før fødsel og da sa de at hun var liten men fikk i seg nok næring. Hun var rett under 2800 g, og jeg måtte ikke sy noen sting. Fødselen var mye lettere, og det at jeg slapp å sy gjorde at jeg kunne dratt rett hjem hadde det ikke vært for den lave fødselsvekta.

Du sier jm nektet å si hvor mange sting. Fikk du ikke utskrift av skjemaet de fyller ut under fødselen. Jeg fikk det og der kan jeg lese av hele fødselen. Der står hver minste detalj!

Lisemor: Lurer på hvordan du fant ut at du hadde svangerskapsforgiftning?
klem[:)]

Tror ikke det er særlig forskjell på å føde små eller store barn. De aller fleste som har født sier det er åpningsriene som er vonde og de er det samme for alle. 10 cm. Pressriene går så fort over.

For å vite cirka størrelse og vekt på barnet må du nok ta en UL.

Back
Topp