Bkno9990820
Andre møte med forumet
Jeg er nå i starten av uke 38.
I flere uker har jeg hatt tegn på at fødsel nærmer seg.
Så jeg tenkte at jeg kanskje kom til å være heldig å føde tidlig. Men nå, de siste par dagene, har alt stoppet opp helt!
Ikke noe mer modningsrier, nedpressfølelsen er borte, babyen sparker brått på annet sted (ned i lysken?! Ved skambeinet. Sinnsykt vondt, som om noen stikker meg i lysken/skambeinet med en tynn kniv). Jeg beveger meg brått lettere, kjennes ikke lenger som om noe er i ferd med å presse seg ut av vagina, klarte en relativt lang gåtur i dag helt fint uten å få kynnere.
Akkurat som om noen stilte tilbake klokka og jeg er tilbake i uke 30.
Kjenner jeg er skikkelig frustrert og utålmodig nå, så om babyen har trukket seg opp igjen og ikke lenger ønsker komme ut så tror jeg at jeg blir litt smågal. Har en aktiv ettåring fra før, da er det ikke bare å "nyte tiden før baby kommer".
Andre som har opplevd noe lignende? At fødetegn bare forsvinner og man føder sent til tross for at man har hatt "it going" så lenge?
I flere uker har jeg hatt tegn på at fødsel nærmer seg.
- Modningsrier/maserier på nattestid. Mer smertefulle enn vanlige kynnere, kommet regelmessig hvert 5 minutt som svake/moderate rier; men har ikke tatt seg opp i styrke/intensitet som ordentlige rier og har stoppet opp etter bare noen timer. Kommet ganske fast på nattestid
- Skikkelig nedpress (følt at noe har presset seg mot vaginalåpningen, som om babyen holder på å dette ut. Utrolig ubehagelig. Strevd med å gå bare de usle 500 meterne til butikken)
- Stadig kraftigere kynnere på dagtid (ved det minste fysiske anstrengelse), kan ikke bevege meg særlig raskt lenger, bare vugger rundt som en tragisk pingvin.
- Babyen var tilnærmet festet med hodet ned, sa jordmor.
- En del av slimproppen gikk her om dagen. Tror det var slimproppen; var en ganske tykk, seig kladd med slim. Mye tykkere og seigere enn min vanlige utflod, og litt gulaktig/gjennomsiktig.
Så jeg tenkte at jeg kanskje kom til å være heldig å føde tidlig. Men nå, de siste par dagene, har alt stoppet opp helt!
Ikke noe mer modningsrier, nedpressfølelsen er borte, babyen sparker brått på annet sted (ned i lysken?! Ved skambeinet. Sinnsykt vondt, som om noen stikker meg i lysken/skambeinet med en tynn kniv). Jeg beveger meg brått lettere, kjennes ikke lenger som om noe er i ferd med å presse seg ut av vagina, klarte en relativt lang gåtur i dag helt fint uten å få kynnere.
Akkurat som om noen stilte tilbake klokka og jeg er tilbake i uke 30.
Kjenner jeg er skikkelig frustrert og utålmodig nå, så om babyen har trukket seg opp igjen og ikke lenger ønsker komme ut så tror jeg at jeg blir litt smågal. Har en aktiv ettåring fra før, da er det ikke bare å "nyte tiden før baby kommer".
Andre som har opplevd noe lignende? At fødetegn bare forsvinner og man føder sent til tross for at man har hatt "it going" så lenge?