Fødselspermisjon og eksamen.. Hjelp!

Nufletufsa

Forumet er livet
Hei:)
Jeg går i oktober/november ut i fødselspermisjon fra min 100% stilling, men skal etter planen ha eksamen på høyskolen til jul og sommeren (deltid). Jeg har prøvd å lest meg frem på nav.no om hva som er lov og ikke, men blir ikke noe klokere.

Er det noen her som vet om jeg har lov til å ta eksamen som vanlig selv om jeg er i fødselspermisjon eller er ikke dette lov?
Håper det er noen der ute som har peiling på slikt! Det skal sies at jeg ikke søker noen form for støtte hos Lånekassen.

Når jeg snakket med NAV så fikk jeg beskjed om at det gikk greit at jeg tok eksamen selv om jeg fikk utbetalt foreldrepenger. Men, nå svarer de jo forskjellig overalt - så vet ikke om det stemmer. Men jeg retter meg etter det jeg fikk til svar av min saksbehandler. 

Men, du har altså opptjent rett til foreldrepenger selv om du er student?

Ser jeg hadde skrevet det litt rart i hovedinnlegget, så har endret det nå:)

Jeg jobber 100%, men er deltidsstuden ved siden av.

Jeg har til og med gått på skolen når jeg har hatt permisjon og fått foreldrepenger og da har jeg jo hatt eksamen. Fikk beskjed om at det var lov.  Gikk som privatist gjennom folkeuniversitetet 2 kvelder i uka :)

*Dytter*

*Dytter*

JA! Det er lov har gjort det selv.. :)) Var og spurte NAV til og med før jeg begynte skolen.. Kommer til å gjøre det samme til våren igjen.. :)

Lånekassen og NAV er to forskjellige ting. Det at du får foreldrepenger fra NAV påvirker ikke om det kan ta eksamen eller ei. Jeg har selv tatt deltidstudium samtid som jeg har vært i perm fra 100%jobb. Dvs fått utbetalt permisjonspemger fra NAV. Kommer denne gang til forhåpentligvis ta siste rest av studie når jeg er i perm.

Jeg var student samtidig som jeg fikk penger i fødselspermisjon, så jeg tror nok ikke det er noe problem

Tusen takk for svar, damer:):)

Back
Topp