Fødselsperm for fedrene

nokkers

Glad i forumet
Julibarna2014
Er det mange av pappaene hos dere som får 14 dagers betalt perm rett etter fødsel? Samboeren min har nettopp sagt opp jobben for et mye bedre tilbud, og litt redd for at den tidligere arbeidsgiveren skal være kjip fordi hun absolutt ikke ville miste han til det andre firmaet.... Hva er vanlig?

Alle har rett på perm, men om det er lønnet er opp til arb.giver. Min mann får ikke med lønn. Har forstått det som at de alltid får det i det offentlige, samtidig som de fleste større private bedrifter gir det. Dersom det er vanlig praksis på din mann sin arb.plass så skal selvsagt han også ha det.

Riktig....Da krysser vi fingrene for betalt perm :p DnB er jo et ganske stort firma, hehe... Om ikke må man jo vurdere litt hvor mye fri man har råd til mht huslån osv.......hmm.

Takk iallefall

Min får 14 dager med lønn :-)

min jobber i offentlig dektor og får 14 dagers perm med lønn :)

Samboen min får fri 14 dager med lønn. Men sist fikk han ikke betalt selv om det var samme arbeidsgiver som nå.

Her får han heldigvis to uker fri med lønn!
Syns det burde vært sånn for alle! Er jo ikke bare vi damer som får et barn!!!!

Enig ;) og jeg vil jo så veldig gjerne ha mannen min hjemme de to ukene...Syns det er en tid som skal deles. 

Her blir det ikke perm i forbindelse med fødselen.. Men han har tatt seg ferie den uka terminen er. Så får håpe den lille kommer da :-)

Min mann er ansatt i DnB, og han får dekket 10 arbeidsdager med lønn. :)

Virker som min ikke får 14 dager med lønn.. han får visst 2-3 dager med lønn, og resten blir ulønnet.. synes det er ganske rart med tanke på at han jobber innen et stort firma..

Så bra! :)

Er ganske mye å "tape" nesten en halv månedslønn når jeg er student og ikke har krav på foreldrepenger...

Vi er selvstendig næringsdrivende begge to, og må isåfall bære tapet selv - den norske stat er ikke mye til hjelp ellers heller, i vår situasjon kan man gå konkurs av langt mindre enn en sykmelding, et svangerskap eller en fødsel.. Ganske utrolig at det er slik, men joda - det er det :-/

Back
Topp