Fødselspenger

skytte81

Glad i forumet
Hei jenter

Jeg håper noen kan hjelpe meg å svare på dette. Mulig det er ett helt på tryne spm men er det noen jeg kan spørre så er det dere:)

Jeg har sendt inn papirer nå på søknad om fødselspenger. Har vært sykemeldt i ett år etter at jeg mistet jobben ifjor og trodde at jeg hadde krav på de 30000 og noe siden jeg ikke hadde jobb. men det jeg har søkt om er 8 mnd permisjon med 100% lønn (for siden jeg ble sykemeldt i opps.tiden så fikk jeg det samme utbetalt av nav som jeg hadde når jeg jobbet)

Det jeg lurer på er om jeg har krav på de 30000 og noe i tillegg til utbetalinger hver mnd, eller om man må velge?
Dere som har fått de 30000 og noe får ikke dere penger videre hver mnd i permisjonen?

Håper jeg ikke har forklart det altfor vanskelig, og håper noen kan hjelpe meg:)

På forhånd takk for hjelpen

Hvis du har jobbet får du fødselspenger hver mnd,du kan ikke velge.. Har du ikke  jobbet noe slik at du ikke har rett på fødselspengene så får du engangsstønaden 2 mnd før nedkomst.. De som får engangsstønaden får ikke noe mer enn det utenom 900 i barnetrygd da..

ORIGINAL: babyensmamma

Hvis den støtten du får månedlig etter barnet er født kalles foreldrepenger, vil du ikke ha krav på engangsstønaden!
Det er enten eller...
Men hva de lever av de som får den engangsstønaden vet ikke jeg, men de får vel sosialhjelp eller trygd eller sånn,men ikke foreldrepenger!

noen velger å dele opp engangsstønaden har jeg hørt.. sånn at det kommer inn litt penger hver mnd.. [8|]

tusen takk for svar:)
da har jo jeg egentlig fått svar. har ikke krav på begge deler. var jo egentlig det jeg trodde. det hadde jo vært for godt til å være sant.hehe

tusen takk

Back
Topp